2022-11-14, 11:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Zelenskyj: ”Segern närmar sig”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=990296

– Vi känner redan att segern närmar sig. För att vi håller ihop och vet att det här är vårt land, säger han också, enligt The Independent.
Storhetsvansinne 2.0
Citera
2022-11-14, 11:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Putin vågar inte åka till G20, och ingen där vill tala med Lavrov. Men BRICS står enade mot väst! Eller inte: https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1592094503988776960
Citera
2022-11-14, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Saxat från Conucopia:

"Lunchade med en tvättäkta ryss för ett par veckor sen. Hans kusin strider på Ukrainas sida. Befästa,nedgrävda,väntade anfall och det kom. Man nedkämpade alla. Trodde det skulle bli lugnt,men nejdå. Det kom 15 vågor till med folk som sköts till blod och köttfärs. Helt otroligt. Sanslöst."

Det verkar vara långt värre än första världskriget nu, ryssarna kör nån märklig självmordsorgie.

Låter som scener ur filmen på västfronten intet nytt.
Citera
2022-11-14, 11:38
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
He he. Ja. Den beskjutningen har ju redan visat sig vara en gamechanger..

Litauen, Lettland och Estland har lagt miljardbesällningar och Finland är på g.
Härligt.

Då bugar och bockar jag för korrigeringen. Jag vet att konventionellt artilleri med luftbrisad är rätt så värdelöst mot väl skyddad trupp men dessa Wolframkulelösningar verkar vara jävligare.
Citera
2022-11-14, 11:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Zelenskyj: ”Segern närmar sig”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=990296

– Vi känner redan att segern närmar sig. För att vi håller ihop och vet att det här är vårt land, säger han också, enligt The Independent.
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Storhetsvansinne 2.0

På samma sätt känner nog Putin att det stora nederlaget kommer allt närmare.
Citera
2022-11-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenTunnaVitaLinjen
Vilka känner du i Ukraina? Hur har de berättat för dig om sin situation? Varflr har du fått för dig att de (vilket är fallet för många lurade ryssar) inte får betalt?

Jag känner ingen men jag har sett rätt många intervjuer med soldaterna där nere då jag ser 10 videos om dagen i snitt sen kriget start. Men alla kanske är förklädda ryssar
Citera
2022-11-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Storhetsvansinne 2.0

Här besöker Zelenskyj Cherson

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=990364

Var är Putin? På Bali? Nä
Citera
2022-11-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ukraina roterar regelbundet sina trupper och löner betalas ut. Du försöker bara projicera ut hur det ser ut för ryssen med ditt tvärtomspråk. Ett litet tips till dig för att förstå varför det går så dåligt för ryssarna, de är helt slutkörda, har dålig moral, lider av pennalism osv. Ryssarna borde gå hem och omstrukturera sitt tänkande, kanske slutar det i demokrati och frihet för det ryska folket?

DU är rolig du, du kan ju knappast sett något om Ukraina men den felaktiga åsikten..
Jag har däremot sett 100 tals nyhetsprogram som släpps på youtube. Jag kollar i snitt på 10 videos om dagen om Ukraina sen start.
Citera
2022-11-14, 11:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ingen skjuter med HIMARS mot skyttegrav. Det är slöseri med raketer.

Även om du skulle träffa i skyttegraven så ska dessa grävas i sick-sack så effekten är minimal. Träffar man på marken runt skyttegraven så har den ingen effekt alls mot trupp i skyttegrav.

Då de flesta har sett bilder på hur ryssarna byggt sina tidigare skyttegravar så vet de inte vad sicksack är. Det har byggts i en rät linje så direkta svårigheter blir det nog inte.
Citera
2022-11-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
På samma sätt känner nog Putin att det stora nederlaget kommer allt närmare.

Ja, det hoppas vi på!
Citera
2022-11-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
DU är rolig du, du kan ju knappast sett något om Ukraina men den felaktiga åsikten..
Jag har däremot sett 100 tals nyhetsprogram som släpps på youtube. Jag kollar i snitt på 10 videos om dagen om Ukraina sen start.

Ja, och hur många av de video förutsåg alla hysteriska omgrupperingar och hur många måste komma med bortförklaringar post fact
Citera
2022-11-14, 11:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Putin är säkert kärnfrisk, hoppas han sitter kvar vid makten så han kan köra ner Ryssland i botten av en latrinhink.

Ja långsiktigt är det bättre för världen som helhet om Putin får fortsätta länge att köra landet i botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in