2022-11-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Är det en möjlighet att det är T som har parkerat och låst sin cykel på Gränsgatan? Är det möjligt att T parkerade cykeln på Gränsgatan på vägen hem till till JJ? Är det möjligt att T parkerade cykeln på vägen hem efter snacket hemma hos JJ?
Om, varför parkerade T cykeln på Gränsgatan före eller efter snacket hos JJ? Före: toabesök eller efterfest hos ngn bekant på Gränsgatan? Cykeln fick stå kvar efter de mellanlandat på Gränsgatan på vägen till JJ?
Efter snacket hos JJ: 2,5 km hem till pojkvännen i mörker och regn, känns trevligare att bli upphämtad med bil kan jag tycka.

Cykeln har ju hamnat på gränsgatan efter den sett utanför JJ och det ska skett efter 03:45-04:00 någon gång, JJ granne såg ju cykeln utanför JJ. Det är JJ och MH som placerat cyckeln där efter mordet antagligen, MH gick ditt med cykeln JJ hack i häl med bilen för att sen åka tillsammans och och dumpa kroppen så tror jag det gått till, varför dumpa cykeln så nära annars antagligen dom va stressade och hade bråttom ville bara att cykeln inte skulle stå utanför JJ i alla fall.
Citera
2022-11-14, 10:24
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastrullpannkaka71
Man har gjort kontinuerliga sammanfattningar. Läs dom.

Grepen kan vi släppa. Släpp den bara
Likaså cykeln - släpp den också.
Jag tror dessa två är helt oväsentliga.

Jag tror att TT har blivit drogad till en början. Där av låter hon ”konstig” i telefonsamtalet till pojkvännen. Därefter tuppar hon av. Då man väljer att strypa henne eller alt dödligt våld mot huvudet.

Tveksam om jag tror detta är planerat. De misstänka verkar vara impulsiva. Agerar först, tänker sen.

När JJ blir ”påkommen” i trappen av grannen ska hon egentligen möta upp bilen hon bett någon att komma med för att hon akut behöver den. Var på hon får skjuts av grannen så lämnar personen som kommer med bilen en påse med något innehåll i? Samt bilnycklarna i cykel korgen.
Grannen går in till sig. JJ går upp till MH och avlidna TT. Där MH har försökt städa upp i den mån hon kan.

De avvaktar tills de tror grannarna har somnat. Samt planerar vad de gör härnäst. Jag har svårt att tro att man komplicerar det genom att bära TT till någon källare eller vind. Man har bärt henne i trapphuset rakt ut i bilen och tro mig de klarar två kvinnor oavsett adrenalin påslag eller inte.

TTs Telefonen stänger man av, där av sista uppkopplingen precis innan de åker för att dumpa kroppen. När det är färdigt sitter man i chock och undrar vad man gör härnäst. Jag tror man har gjort en överenskommelse att inte säga nånting i förhör. JJ har säkert hotat MH här.

Man städar sedan lägenheten på söndag förmiddag. Åker därefter till pappan. Rider och rekar. Jag har svårt att tro att någon av dem har sovit sen natten mellan fredag- lördag. Pga knark och adrenalin.
Vad bråket handlar om verkar vara också oväsentligt då det knappt går några rykten. Motivet är svagt och dåligt. Men man har ändå utfört handlingen utan att tänka sig för vad konsekvenserna blir. Jag tror ingen mer är involverad. Inte så att de är medvetna om det eller vad som pågick. Då JJ verkar vara problemlösare och manipulativ så får hon de hon ber om som tex bilen mitt i natten.

Då ungdomar använder appen Snapchat ofta , alla tider på dygnet. Så är det tack vare den appen man kan följa ”spåret” efter JJ och MH. Vart de har vart och när osv. En ungdom i den åldern skickar säkert 200-1000 snaps om dagen till ca 10-50 pers dvs ”tomma bilder ” utan text. Får de är så man ”kommunicerar” nu för tiden med varandra.

Det skulle inte förvåna mig om man även har sett att JJ och MH har tex googlat den natten hur man ”gömmer en kropp” etc där man kan styrka deras inblandning.
Jag tror inte man har upptänkt blod i varken lägenhet eller i bil.

Det är bara spekulationer nu fram tills FUP kommer ut. Där får vi veta mer. Och det kommer nog tyvärr dröja. Tills dess kan vi väl låta den här tråden vara för den få handfulla personerna som faktiskt verkar ha något vett i denna tråd. Tex nya uppdaterade sammanfattningar osv.

Detta är mina personliga reflektioner återigen.

Sällar mig till detta. Ska kika lite om jag hittar något idag värt att veta, dela.
Citera
2022-11-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Fast om man blir överrumplad och hållen runt halsen är det nog svårt att skrika. Men nu skrev hen i inlägget att en av mgm skrek och var galen och det hörde tydligen inte grannarna.

Jo men nu va det svar på egentligen Ktbocken som sa så här - Enligt polisförhören så hörde han en individ som var skvatt galen och skrek. Offret var både stressad och rädd. Sedan bröts samtalet plötsligt.

Om hon nu skrek så mycket som han säger borde det inte hörts då?
Citera
2022-11-14, 10:36
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Jag tror att Tove har ställt cykeln utanför JJ. Sedan har hon dött. Och tjejerna har placerat den en bit bort. För att dom trott att den ej skulle hittas. Eller att det lika väl kunde ha blivit stulen. Och som en förklaring på att Tove visst har lämnat lägenheten, ”så då har väl någonting henne där”

Att de flyttade cykeln är kanske för att de vill placera in cykeln på en annan plats än Storgatan och på en en annan tid för T:s försvinnande? Känns beräknande och planlagt.
Det känns inte rimligt att JJ redogör i förhör om att T cyklade hemåt från JJ:s bostad men att sanningen skulle vara att JJ och MH i själva verket flyttade cykel för att den inte skulle hittas eller få andra att tro att den blivit stulen.
Det är som att skjuta sig själv i foten.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-14 kl. 10:47.
Citera
2022-11-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Bra jobbat, har ingen mail som inte outar mig själv tyvärr.

Fick svar nu och fick bilderna Vette fan vad det där är för märken verkar inte va något speciellt går inte att tyda på något sätt eller? ser ut som någon kanske suttit på knä där? planterat buskar eller vad det är i alla fall precis under stegen.

https://imgur.com/a/QRwhWWp
Citera
2022-11-14, 10:40
Medlem
Fick bilderna från han med podden nu. Han tyckte det va konstiga märken precis under JJ fönster nedanför stegen, jag kan inte avgöra något på dom men här har ni dom i alla fall. Vad är det för speciellt med dom där märkena i gräsmattan under stegen?

Citera
2022-11-14, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Visst. Påståenden. Men varför tar polisen det på allvar och kallar ut flera patruller, genomförhör förhör med en av kvinnorna samt söker igenom lägenheten i flera timmar?

Dom hör antagligen något konstigt på pojkvännens mobil på förmiddagen som är riktigt alarmerande, vad detta är kan man bara gissa, inte sett till några offentliga uppgifter om detta, bara spekulationer i tråden efter det där inlägget.
Senast redigerad av Haldane 2022-11-14 kl. 10:46.
Citera
2022-11-14, 10:44
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Cykeln har ju hamnat på gränsgatan efter den sett utanför JJ och det ska skett efter 03:45-04:00 någon gång, JJ granne såg ju cykeln utanför JJ. Det är JJ och MH som placerat cyckeln där efter mordet antagligen, MH gick ditt med cykeln JJ hack i häl med bilen för att sen åka tillsammans och och dumpa kroppen så tror jag det gått till, varför dumpa cykeln så nära annars antagligen dom va stressade och hade bråttom ville bara att cykeln inte skulle stå utanför JJ i alla fall.

Hur vet vi att grannvittnet vet att det är T:s cykel? Det kan vara en random cykel som någon annan cyklat på och parkerat slarvigt i anslutning bostadshuset. Grannvittnet har vittnat om en cykel. Han har verifierat J:s story om en cykel men det är inte klarlagt vem som äger cykeln grannvittnet såg och hanterade.
Citera
2022-11-14, 10:46
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Jo men nu va det svar på egentligen Ktbocken som sa så här - Enligt polisförhören så hörde han en individ som var skvatt galen och skrek. Offret var både stressad och rädd. Sedan bröts samtalet plötsligt.

Om hon nu skrek så mycket som han säger borde det inte hörts då?

? Men det är ju det jag skriver
Citera
2022-11-14, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hur vet vi att grannvittnet vet att det är T:s cykel? Det kan vara en random cykel som någon annan cyklat på och parkerat slarvigt i anslutning bostadshuset. Grannvittnet har vittnat om en cykel. Han har verifierat J:s story om en cykel men det är inte klarlagt vem som äger cykeln grannvittnet såg och hanterade.

JJ sa ju att det va hennes cykel och när dom kom tillbaka från donken sa han det ligger en röd påse i korgen och då sa JJ oj så tog hon den med sig upp, varför skulle hon göra det om det någons cykeln som hon inte kände?
Citera
2022-11-14, 10:48
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Fick bilderna från han med podden nu. Han tyckte det va konstiga märken precis under JJ fönster nedanför stegen, jag kan inte avgöra något på dom men här har ni dom i alla fall. Vad är det för speciellt med dom där märkena i gräsmattan under stegen?

Ja vad ska man säga. Hade hoppats på en mullvad eller något. Avtrycken är väl iofs i paritet med det. En mus som har sovit i gröngräset. Närmast obefintliga.
Citera
2022-11-14, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
? Men det är ju det jag skriver

Ok läste din kommentar lite för fort sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto