2022-11-13, 22:28
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Va?

Så att folk inte träffar rätt genom Tinder beror alltså på att de inte vet hur man är intima? Problemen för de flesta män som vill träffa kvinnor genom nätdejting är något större än så.
Kan du nämna vad det är i så fall för dig?. Vet alla vad de söker när de matcher eller utgår de från en bild? Sedan är man beredd att ge varandra en chans eller tappar man intresse och går vidare och söker en annan?
Citera
2022-11-14, 08:02
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Okej. Jag föredrar någon mening iaf. Bästa av Världar hade varit direkt om de söker seriöst eller bara lite latjo lajban men går en kvinna ut o skriver hon söker kuk då lär väl hon få 20 likes varje dag eller något.

Typiskt för de tjejer jag ser i appen så är det såhär:

1. Vinglas i handen antingen hemma eller på uteservering.
2. Slalom eller skidor.
3. Fyllt år och har ballonger som formar åldern t ex "25" eller "30".

Har börjat störa mig så in i helvete på alla som använder det där filtret så dom blir helt släta och onaturliga i ansiktet. Misstänker att dom ser riktigt risiga ut på nära håll.

Kanske har en till ghostning på gång nu, skulle inte förvåna mig om jag är avmatchad under dagen
Citera
2022-11-14, 08:11
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har börjat störa mig så in i helvete på alla som använder det där filtret så dom blir helt släta och onaturliga i ansiktet. Misstänker att dom ser riktigt risiga ut på nära håll.

Kanske har en till ghostning på gång nu, skulle inte förvåna mig om jag är avmatchad under dagen

Mmm... De med filter vet man ser ut som skit då de säkerligen döljer tidiga rynkor eller mamma ansikten. Jag har en sjujäkla förmåga och spotta vilka som är morsor. Jag ser direkt på dem om de har klämt ut en unge.

Samma här. Skriver med 2 kvinnor och båda har varit tysta i 3 dagar nu... Ena hade jag ett gemensamt intresse med.... Jag har skrivit sist så bollen ligger på deras planhalva. Hur tycker du där? Skall man skriva något mer om de inte svarat på 1-2 dagar? Det känns desperat...
Citera
2022-11-14, 08:33
Medlem
Magica-Lazios avatar
Har hon bara filter/snapbilder i profilen med perfekt slät hy så går det fetbort. Gjorde det misstaget en gång att mötas upp, aldrig mer. Skojar inte när jag jämför bilderna med personen irl det var som två olika personer utseendemässigt. Var ett riktigt skabb jag träffa! Så passa er för sådana brudar som inte är ärliga på bilderna med endast filter.
Citera
2022-11-14, 08:51
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Har hon bara filter/snapbilder i profilen med perfekt slät hy så går det fetbort. Gjorde det misstaget en gång att mötas upp, aldrig mer. Skojar inte när jag jämför bilderna med personen irl det var som två olika personer utseendemässigt. Var ett riktigt skabb jag träffa! Så passa er för sådana brudar som inte är ärliga på bilderna med endast filter.

Exakt. Och se upp för de kvinnor som BARA har ansiktsbilder. Inte ens en bild på kroppen. Där tjuter varningsklockorna direkt hos mig. Men en hel del har faktiskt i texten att de är tjocka och feta och det finner jag beundransvärt. Självinsikt är bland det jag värderar som högst.
Citera
2022-11-14, 08:58
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Mmm... De med filter vet man ser ut som skit då de säkerligen döljer tidiga rynkor eller mamma ansikten. Jag har en sjujäkla förmåga och spotta vilka som är morsor. Jag ser direkt på dem om de har klämt ut en unge.

Samma här. Skriver med 2 kvinnor och båda har varit tysta i 3 dagar nu... Ena hade jag ett gemensamt intresse med.... Jag har skrivit sist så bollen ligger på deras planhalva. Hur tycker du där? Skall man skriva något mer om de inte svarat på 1-2 dagar? Det känns desperat...

Jag är ju antagligen äldre än dig så jag plockar gärna en mamma. Är ganska ointresserad av fler barn så då vet man oftast att den biten är avklarad. Jag är ju oftast mer försiktigt inställd till tjejer runt 35+ utan barn.

Man kan ju skriva typ ”Har helgen varit bra?” om du nu känner att det verkligen är ngn som är intressant. Man har väl inget direkt att förlora på det.
Citera
2022-11-14, 09:18
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Jag är ju antagligen äldre än dig så jag plockar gärna en mamma. Är ganska ointresserad av fler barn så då vet man oftast att den biten är avklarad. Jag är ju oftast mer försiktigt inställd till tjejer runt 35+ utan barn.

Man kan ju skriva typ ”Har helgen varit bra?” om du nu känner att det verkligen är ngn som är intressant. Man har väl inget direkt att förlora på det.

Nej nej jag har inte heller problem med barn. I min ålder får man räkna med att kvinnorna har barn. Men desto fler barn kvinnan har desto mer ointresserad blir jag. Ett barn helt okej. Två barn okej då men tre och uppåt då får hon verkligen vara något extra.

Favoriten jag sett är en kvinna som är gravid och är ute och söker kille. Det är sjukt.

Edit: Måste tillägga jag tar hellre en mysig mor som ogillar krogen lika mycket som jag och föredrar promenader/vandringar i skogen och hemmamys.
Citera
2022-11-14, 09:45
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Nej nej jag har inte heller problem med barn. I min ålder får man räkna med att kvinnorna har barn. Men desto fler barn kvinnan har desto mer ointresserad blir jag. Ett barn helt okej. Två barn okej då men tre och uppåt då får hon verkligen vara något extra.

Favoriten jag sett är en kvinna som är gravid och är ute och söker kille. Det är sjukt.

Edit: Måste tillägga jag tar hellre en mysig mor som ogillar krogen lika mycket som jag och föredrar promenader/vandringar i skogen och hemmamys.

Min gräns går vid två, har ju en själv också. Vill ju gärna ha råd med semester nån mer gång i livet
Swipade och matchade med en trebarnsmamma en gång och henne ghostade jag efter jag insåg att jag aldrig hade pallat det
Citera
2022-11-14, 09:57
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Min gräns går vid två, har ju en själv också. Vill ju gärna ha råd med semester nån mer gång i livet
Swipade och matchade med en trebarnsmamma en gång och henne ghostade jag efter jag insåg att jag aldrig hade pallat det

Haha! Mycket bra! Ibland är det skönt att avbryta jakten!

Jag tror majoriteten kvinnor på tinder är där bara för de är uttråkade. De är där för skojs skull. Samla komplimanger och känna sig åtrådda.
Citera
2022-11-14, 11:21
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Exakt. Och se upp för de kvinnor som BARA har ansiktsbilder. Inte ens en bild på kroppen. Där tjuter varningsklockorna direkt hos mig. Men en hel del har faktiskt i texten att de är tjocka och feta och det finner jag beundransvärt. Självinsikt är bland det jag värderar som högst.

Ja den minan har jag också gått på en gång i tiden, lär sig av sina misstag. Inga kroppsbilder är red flag direkt för mig. Det är ingen eller väldigt få tjejer som har en normal vikt som inte har kroppsbilder. Visar de inte kroppen utan bara ansikte så tänker jag direkt att hon har något att dölja = tjockis.

Ofta 20 bilder på ansiktet i 20 olika vinklar, bilderna är tagna vid ett och samma tillfälle, garanti på att det är en fläskfia. Man lär sig så länge man lever.
Citera
2022-11-14, 12:44
Medlem
zebra121s avatar
Har faktiskt lyckats bra senaste veckorna med Tinder och fått knulla/tömma mig flera gånger. Detta efter omstart av kontot samt ny profiltext. Jag är rätt nöjd.
Citera
2022-11-14, 21:37
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Har faktiskt lyckats bra senaste veckorna med Tinder och fått knulla/tömma mig flera gånger. Detta efter omstart av kontot samt ny profiltext. Jag är rätt nöjd.
Vilken/vilka typ/er är det som låter dig komma till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in