Citat:
Ursprungligen postat av
LazyWigo
Men vad kan man då göra för att avskräcka dessa svin?
För sniglar funkar ju snigelgift skitbra, men för vildsvin??
Stängsel är typ det enda jag ibland har lyckats med. Ibland kör vildsvinen över stängslet också. Hände mig i år faktiskt. Dom jävlarna tog till och med plaststolparna som jag hade hängt upp stängslet i.
Välj en plats som är otillgänglig. Kanske på en kulle som du måste klättra upp till. Ett generellt tips är att odla autos och plantera ut i mitten på juni och skörda i mitten på augusti. Det är i mitten på augusti när bönderna skördat sin säd som dina cannabis plantor blir intressanta för vildsvinen. Tidig utplantering kommer också leda till att vildsvinen eller rådjuren går på dina plantor, för då finns det heller inte mycket annat att äta i skogen.
Har läst att man kan sprida svartpeppar kring sina plantor och att det är effektivt mot vildsvin. Har dock inte prövat.
Hittade faktiskt en spot som var inhängnad med jätte högt stängsel och med en stor skylt som sa att det är förbjudet att beträda platsen från april-september. Det var uppenbarligen en fågelplats runt stranden där man inte vill att fåglarna ska bli störda….. gissa vad som gick i mitt huvud hahahaha