2022-11-03, 11:34
Medlem
Jag vill minnas att Perlite eller någon annan nämnde att man kan plantera nått på sin spot nu under hösten för att underhålla jorden och kanske även förbättra spoten till nästa års odling? Drömmer jag eller har någon nått tips så att man slipper göra om allt jobb med att kånka ut en satans massa jord? 😊
Citera
2022-11-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOveKjellman
Jag vill minnas att Perlite eller någon annan nämnde att man kan plantera nått på sin spot nu under hösten för att underhålla jorden och kanske även förbättra spoten till nästa års odling? Drömmer jag eller har någon nått tips så att man slipper göra om allt jobb med att kånka ut en satans massa jord? 😊

Nej det har jag garanterat inte sagt. Dvs att odla något på spoten under hösten.

Det du kan göra under hösten är att lägga på en massa löv på din spot. Det kommer att brytas ner och din spot kommer vara hur fin som helst till nästa år.

Edit: Eller kasta på stallgödsel, kaffesump, organiskt avfall etc etc. Allt kommer att kompostera och göra att din jord håller sig näringsrik och fin.
Senast redigerad av Perlite 2022-11-09 kl. 14:39.
Citera
2022-11-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Det är någon Danish från Hybrids from hell som jag fick som sample vid köp av andra frön.
Dessa har funkat bäst.

Blueberry stinky uppäten första veckan av snäckor.
M60 för många hanar, kostade hälften

Sorry för sent svar. Var det leb27 från hybrids from hell? Hybrids from hell är grymma om man bara får ha dom ifred från vildsvinen.
Citera
2022-11-10, 14:07
Medlem
LazyWigos avatar
Varför alla dessa vildsvin i Sverige som leker narkotikapolis och förstör alla cannabis plantor? Så var det inte för 5-10 år sedan.
Senast redigerad av LazyWigo 2022-11-10 kl. 14:09.
Citera
2022-11-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazyWigo
Varför alla dessa vildsvin i Sverige som leker narkotikapolis och förstör alla cannabis plantor? Så var det inte för 5-10 år sedan.

Skulle tro att folk har lagt ut saker som grisarna inte gillar typ dofter men dom känner ofta dofterna men blir sällan konsekvenser så då tappar dom respekten så tror jag att det är iaf ;P

Mvh bean
Citera
2022-11-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Skulle tro att folk har lagt ut saker som grisarna inte gillar typ dofter men dom känner ofta dofterna men blir sällan konsekvenser så då tappar dom respekten så tror jag att det är iaf ;P

Mvh bean

Det kan vara så men oftast är det helt enkelt för att vildsvins populationen har vuxit så utav helvete. Dom parar sig som kaniner och river ner allt i sin väg. Längre norrut är det bättre men här nere är det kaos. Sen skjuts det inte många. Kolla bara på hur mycket skador vildsvinen orsakar alla bönder. Det är oftast mina earlys som får stryk utav vildsvinen. Earlys går länge och runt mitten till slutet på augusti när bönderna skördad sin säd och vildvinen inte har så mycket att äta längre så går dom på mina earlys. Odla på en öde ö eller mellan två vägar måste vara det ultimata 😂
Citera
2022-11-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Det kan vara så men oftast är det helt enkelt för att vildsvins populationen har vuxit så utav helvete. Dom parar sig som kaniner och river ner allt i sin väg. Längre norrut är det bättre men här nere är det kaos. Sen skjuts det inte många. Kolla bara på hur mycket skador vildsvinen orsakar alla bönder. Det är oftast mina earlys som får stryk utav vildsvinen. Earlys går länge och runt mitten till slutet på augusti när bönderna skördad sin säd och vildvinen inte har så mycket att äta längre så går dom på mina earlys. Odla på en öde ö eller mellan två vägar måste vara det ultimata 😂

Känner några growers vid Gävle trakten och dom kör oftast nära e4an vet dock inte om det bara har med grisen att göra! Tror det växer lite bättre pga alla utsläpp 😂

Jag kör på en ö men det är inte helt öde tyvärr! Tanken har funnits många gånger att ta båten 4 sjömil till en stor obebodd ö tänkte köra där nästa sommar tälta osv 😂

Tänkte även prova din torkmetod där ute boy

Mvh bean
Citera
2022-11-11, 17:21
Medlem
Citat:
Känner några growers vid Gävle trakten och dom kör oftast nära e4an vet dock inte om det bara har med grisen att göra! Tror det växer lite bättre pga alla utsläpp 😂

Jag kör på en ö men det är inte helt öde tyvärr! Tanken har funnits många gånger att ta båten 4 sjömil till en stor obebodd ö tänkte köra där nästa sommar tälta osv 😂

Tänkte även prova din torkmetod där ute boy

Mvh bean

Nära E4an eller E18 har jag tänkt på hundra gånger. Det där med att ta en båt och köra långt ut till en obebodd ö har jag också tänkt på. Så jävla roligt att vi går i samma tankar 😂
Citera
2022-11-11, 22:58
Medlem
LazyWigos avatar
Citat:
Nära E4an eller E18 har jag tänkt på hundra gånger. Det där med att ta en båt och köra långt ut till en obebodd ö har jag också tänkt på. Så jävla roligt att vi går i samma tankar 😂
Men vad kan man då göra för att avskräcka dessa svin?
För sniglar funkar ju snigelgift skitbra, men för vildsvin??
Senast redigerad av LazyWigo 2022-11-11 kl. 23:02.
Citera
2022-11-12, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazyWigo
Men vad kan man då göra för att avskräcka dessa svin?
För sniglar funkar ju snigelgift skitbra, men för vildsvin??
Kommer fixa produkter för detta ändamål till nästa säsong! Vargbajs ska va grymt bra! Har en kontakt på i Kanada som ska skicka några kilo 😂
Citera
2022-11-12, 01:26
Medlem
Citat:
Vi får köra en grow tillsammans på någon ö😂
Citera
2022-11-12, 09:46
Medlem
Citat:
Vi får köra en grow tillsammans på någon ö😂
Vi kör på Gotland😇
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto