2022-11-14, 00:18
Medlem
Har läst sammanfattningen sid 1 och i den står det att tt ringt pojkvännen ca 02.30 och sagt att hon är på väg hem.
Varifrån kommer den uppgiften?

Vad är det som föranleder pojkvännen isf att tro att nåt är fel, och när?
Senast redigerad av Sirius12 2022-11-14 kl. 00:21.
Citera
2022-11-14, 00:20
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Nej precis! Jag var med i denna tråd från första inlägget, men har HELT tappat suget på att fortsätta läsa, så mycket teorier och spekulationer som helt plötsligt blivit sanningar här, helt omöjligt att diskutera fallet när folk inte kan särskilja spekulationer och faktan.
Håller med. Ser inte skogen för alla träden. Ändlösa tirader, hela romaner till inlägg - som skymmer sikten för det som verkligen betyder något.

Olyckligt!
Citera
2022-11-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Här kan du kolla lite.

ca: 23:43 sen går den inte fören på morgonen ca: 05:52
OK. Om JJ skulle fastnat i Gulf kameran 05:45 på tillbakavägen kan man tycka att cykeln borde ha blivit förflyttad i samband med när transporten gick ut ur Vetlanda. Så kanske försvann cykeln mellan 03.50-04.00. (Till Gränsgatan).
Citera
2022-11-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirius12
Har läst sammanfattningen sid 1 och i den står det att tt ringt pojkvännen ca 02.30 och sagt att hon är på väg hem.
Varifrån kommer den uppgiften?

Vad är det som föranleder pojkvännen isf att tro att nåt är fel, och när?

Det står även att det är obekräftat/osäkert.
Och i nuläget är det ingen som vet heller mer än polisen/pojkvännen och eventuellt nära anhöriga. men i tråden är det vilda spekulationer.
Citera
2022-11-14, 00:26
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Ja jag vet, men noselake menade på att det var kört att drogtesta eftersom hon varit död en tid

Droger försvinner inte från kroppen via någon metabolism längre, inte efter att man har dött.
Går att få gravöppning flera år efteråt för provtagning, om nya omständigheter kommit fram,
Förutom om man tagit en mindre mängd GHB, ett kroppseget ämne som då bara syns lätt förhöjt.
Så var inte otolig RMV kommer hitta allt som använts el. inte har använts vid provtagningar från liket.
Citera
2022-11-14, 00:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cakka
Nä jag får inte ihop det heller. Det är nåt som inte stämmer med all info

Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Mycket lite busstrafik på helgerna, vad jag kan se så är det bara bussen till och från Eksjö som går förbi där lördag-söndag. Verkar vara runt 22.30 den sista bussen går förbi på lördagar, och sedan söndag morgon ca 06.00.
Då finns det en TEORETISK MÖJLIGHET att någon på morgonturen observerat OM den lilla röda bilen parkerats just då/någon kånkat på en cykel.
Citera
2022-11-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det står även att det är obekräftat/osäkert.
Och i nuläget är det ingen som vet heller mer än polisen/pojkvännen och eventuellt nära anhöriga. men i tråden är det vilda spekulationer.

Men uppgiften kommer nånstans ifrån, nån har sagt eller skrivit det.
Det är iaf intressant att veta när signalen om att nåt är fel kommer.
Och på nåt sätt har den kommit. När, hur och från vem?
För den signalen måste varit det som drog igång allt.
Annars måste det ha varit nåt som nån misstänkte med anledning av samtalet 1.49?
Citera
2022-11-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
OK. Om JJ skulle fastnat i Gulf kameran 05:45 på tillbakavägen kan man tycka att cykeln borde ha blivit förflyttad i samband med när transporten gick ut ur Vetlanda. Så kanske försvann cykeln mellan 03.50-04.00. (Till Gränsgatan).

Jag tror när dom åkte och dumpade kroppen, tror jag en körde den andra gick med cykeln till gränsgatan därav så kort sträcka från JJ hus dom hade bråttom, ställde den där slarvigt så hoppade MH in i bilen och så åkte dom och dumpade kroppen tillsammans, eller så kan dom ju ha ställt dit cykeln efter när dom kom tillbaka men tror inte det för då började det väl ljusna antagligen.
Citera
2022-11-14, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirius12
Men uppgiften kommer nånstans ifrån, nån har sagt eller skrivit det.
Det är iaf intressant att veta när signalen om att nåt är fel kommer.
Och på nåt sätt har den kommit. När, hur och från vem?
För den signalen måste varit det som drog igång allt.
Annars måste det ha varit nåt som nån misstänkte med anledning av samtalet 1.49?

Ja någon har sagt eller skrivit det. men utav 28000 inlägg så är det rätt många att leta igenom och känns inte som att det är lönt att lägga energi på då det fortfarande är en obekräftad uppgift.
För att få reda på vad som hände under samtalet så får vi nog vänta på FUP:en tyvärr.
Citera
2022-11-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Jag tror när dom åkte och dumpade kroppen, tror jag en körde den andra gick med cykeln till gränsgatan därav så kort sträcka från JJ hus dom hade bråttom, ställde den där slarvigt så hoppade MH in i bilen och så åkte dom och dumpade kroppen tillsammans, eller så kan dom ju ha ställt dit cykeln efter när dom kom tillbaka men tror inte det för då började det väl ljusna antagligen.
Ja då blir det små maginaler om det är efter man kommer tillbaka. Iofsg Sö morgon men trafik någon rastar hunden någon sätter på morgonkaffet. Neij jag tror (vågar man gissa på MH) är den som är cykelhanteraren där på morgonen med JJ hack i häl med TT i bagaget på bilen.
Citera
2022-11-14, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då finns det en TEORETISK MÖJLIGHET att någon på morgonturen observerat OM den lilla röda bilen parkerats just då/någon kånkat på en cykel.

Ja om dom körde förbi macken vid 05.45 som det sägs och bussen avgår från Vetlanda resecentrum vid 05.55 så borde busschauffören och JJ/MH varit väldigt nära varandra.
OM dom nu körde hem direkt och parkerade.
OM busschauffören var där vid den tiden.
OM cykeln flyttades när dom kom hem.
OM de MGM var på framsidan av byggnaden.
OM det är någon av dom som är GM.

Så ja teoretiskt är det möjligt att chauffören kan ha fått se en hel del.
Citera
2022-11-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja då blir det små maginaler om det är efter man kommer tillbaka. Iofsg Sö morgon men trafik någon rastar hunden någon sätter på morgonkaffet. Neij jag tror (vågar man gissa på MH) är den som är cykelhanteraren där på morgonen med JJ hack i häl med TT i bagaget på bilen.

Ja det är nog så det gått till, dom måste vart väldigt stressade av allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in