2022-11-13, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Fallet motsvarar en frontalkrock i ca 50 km/h.

Nej, 40 km/t, höjd hämtat från ritningarna! Blir man en blöt fläck då?
Citera
2022-11-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har du insyn lite här och där?

https://www.flashback.org/p81725122#p81725122

Trovärdiga källor har han där med tydligen vilken jäkel att veta mycket om allt och alla
Citera
2022-11-13, 23:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Nej, 40 km/t, höjd hämtat från ritningarna! Blir man en blöt fläck då?

Tack!
Fakta böjer jag mig för.
Citera
2022-11-13, 23:46
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Är han och härjar i Umeå också. Tack för heads up, kan vi glömma den tomten.
Han går på samma fik som Anna Book också. Hon kände igen honom…
(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Citera
2022-11-13, 23:53
Medlem
Den busshållsplats som är utanför JJ:s hus. Kan någon tala om när de sista turerna går Lö-Sö natt.

Är intresserad om det finns en möjlighet till någon sorts vittne just i samband med att det är en busshållsplats. En busschaufför brukar ha bra koll.

Det gäller alltså tider även inkommande och avgående.

Cykeln ska ju enligt uppgift tidigare ha stått kvar efter 04.00 därav min undran om det kan sättas i samband på något sätt.

Om cykeln har stått mer nere vid vägen så skulle den ju ev kunnat varit synlig för förbipasserande.

Passar busstiderna komplett noll. Då kan det avföras helt och hållet.
Citera
2022-11-14, 00:00
Medlem
cakkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Into.the.wild
OK, jag som antog att KTBOCK menade att samtalet som pojkvännen lyssnat på var från lägenheten. Isf får jag inte ihop berättelsen med att det var skrik där medan man läst om att grannen inte hört skrik.
Nä jag får inte ihop det heller. Det är nåt som inte stämmer med all info
Citera
2022-11-14, 00:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är ju så att allt blod som cirkulerar i blodet innehåller detta ämne, utom att blod/hjärnbarriären kan skydda mot vissa.

Så för att ta ett prov för att analysera det, behöver man ju inte gå in i hårsäckens små kärl.

Jag är övertygad om att det handlar om historiken över tiden bakåt, när man analyserar hårstrån och vill man veta vad som hände i går kväll då handlar det om blod/urin/eller vävnadsprover analyser av ämnet eller dess nedbrytningsprodukter.

I det här fallet har Tove legat död en tid, men kroppens funktioner att bryta ner ämnen har ju upphört sedan hon dog.
Nej, finns det möjlighet att ta prov på annat vis än håranalys, gör man klart det, men i detta fallet när hon legat så pass länge blir det nog nödvändigt OM de anser det befogat.
Citera
2022-11-14, 00:07
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Den busshållsplats som är utanför JJ:s hus. Kan någon tala om när de sista turerna går Lö-Sö natt.

Är intresserad om det finns en möjlighet till någon sorts vittne just i samband med att det är en busshållsplats. En busschaufför brukar ha bra koll.

Cykeln ska ju enligt uppgift tidigare ha stått kvar efter 04.00 därav min undran om det kan sättas i samband på något sätt.

Om cykeln har stått mer nere vid vägen så skulle den ju ev kunnat varit synlig för förbipasserande.

Kolla själv när bussarna går:

Länstrafiken
https://www.jlt.se/

Busshållplatsen
https://www.google.se/maps/uv?pb=!1s0x465758e767c5f22b%3A0x8048761d0258be4e!3 m1!7e115!4shttps%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com %2Fp%2FAF1QipOI5ytyzYPjAHR2jDkdhYwPpu2ZeQ-mkMQJR4N6%3Dw260-h175-n-k-no!5sbuss%20vetlanda%20-%20S%C3% B6k%20p%C3%A5%20Google!15sCgIgAQ&imagekey=!1e10!2s AF1QipOI5ytyzYPjAHR2jDkdhYwPpu2ZeQ-mkMQJR4N6&hl=sv&sa=X&ved=2ahUKEwipmbyvoaz7AhXMxIsK HV1MCDoQ7ZgBKAF6BAgIEAM
Citera
2022-11-14, 00:08
Medlem
Citat:

Mycket lite busstrafik på helgerna, vad jag kan se så är det bara bussen till och från Eksjö som går förbi där lördag-söndag. Verkar vara runt 22.30 den sista bussen går förbi på lördagar, och sedan söndag morgon ca 06.00.
Citera
2022-11-14, 00:10
Medlem
Citat:

Här kan du kolla lite.

ca: 23:43 sen går den inte fören på morgonen ca: 05:52
Citera
2022-11-14, 00:15
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Vänta på förundersökningen. Där kommer det visa sig om vad jag har skrivit. Överfallet som orsakade Tovas död inträffade i hallen.
Anledningen till hennes död är en skuld ( stöld ) som skulle betalas tillbaka. Bägge är lika skyldiga, oavsett deras olika versioner. Bara för att det finns bevis att bägge är delaktiga till detta hemska dråp.

Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Bara för att klargöra kring pojkvännens inblandning. Enligt polisförhören så hörde han en individ som var skvatt galen och skrek. Offret var både stressad och rädd. Sedan bröts samtalet plötsligt.
Vem skulle tro att ens flickvän var i livsfara? Förmodligen bara tjafs en tidig morgon efter en pubkväll.

Efter samtalet hördes tydliga och uppseendeväckande oförklarliga ljud ifrån lägenheten.
Det var då stackars offret försökte lämna lägenheten.
Polisens bevis är att bägge har medverkat till dråpet av offret.
Men att jj drog offret i håret och mj kvävde denne till döds. ( Eventuella ifrågasättande av gärningsindividerna, så är dessa Johanna Jansson och Maja Hellman. )

När det gäller förstnämnda blir ingen förvånad. För hon är ganska kallhamrad, beräknande och hotfull mot personer som ifrågasätter såsom vägrar göra henne till viljes. Ingen är egentligen förvånad att hon är misstänkt. Medan den andra personen är klart underlägsen känslomässigt förstnämnda.
Varför vet jag ej?
Hade sistnämnda haft annat umgänge som respekterat henne med kärleksfull respekt, hade denne aldrig blivit inblandad i dråpet.

jj kan verkligen hitta personer med dårlikt dåliga självkänsla och utnyttja dem. Bara för att tillfredsställa sitt egocentriska behov som en diktator.
En individ kan som jj manipulera oskyldiga till att utföra vad som helst. Till och med mord. Exakt som en sekt. För de " programmerar " dessa tankemässigt genom skuld och skam till vederbörande. Ifall de lättar sitt hjärtas tankar och blir smärtsamt straffade.

Varför jj är och har blivit cyniskt iskall utan samvetskval vet jag inte. Men polisförhören utgår ifrån att bryta M. J;s skuldbetungande förhållningssätt till " sektledaren " jj.
jj har med berått handlande berövat offret livet. Sedan att hon haft hjälp av M.J. som kvävde offret försvårar redogörelsen. Vilket kommer uppdagas de närmaste dagarna. Antagligen senast följande tisdag?

Offret blev överfallen efter samtalet med pojkvännen. Sedan dumpades kroppen vid 5.30. Bägge är lika delaktiga till gärningen. Skillnaden mellan dessa två är relationen mellan dem.
Fallet är löst. jj drog offret i håret och var medveten om att denne skulle bli svårt skadad. M.J. fick panik och av underlägsenhet till jj, " råkade " kväva offret till döds.
Ganska tragiskt för offrets familj och M.J personligen som hennes anhörig.
Bara för att ingen, varken hennes familj och närmaste satt ut en gräns mot henne. Slutade med mord. Suck.
Så du är inte bara polare med patologerna som obducerat offret och varit så vänliga och läckt all information, trots alla risker (ditt första inlägg i tråden tidigare idag).

Nej, du är polare med polisen också! Inte nog med det - du har insyn i förhören med! Samt total transparens vad gäller gärningsmännens psykologi.

Inte illa för någon som startar trolltrådar om att runka bulle & ge bort brödet till grannarna.
Kan vi andra låta bli att bekräfta trollfantasierna i tråden? För offrets skull. Snälla.
Citera
2022-11-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Kolla själv när bussarna går:

Länstrafiken
https://www.jlt.se/

Busshållplatsen
https://www.google.se/maps/uv?pb=!1s0x465758e767c5f22b%3A0x8048761d0258be4e!3 m1!7e115!4shttps%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com %2Fp%2FAF1QipOI5ytyzYPjAHR2jDkdhYwPpu2ZeQ-mkMQJR4N6%3Dw260-h175-n-k-no!5sbuss%20vetlanda%20-%20S%C3% B6k%20p%C3%A5%20Google!15sCgIgAQ&imagekey=!1e10!2s AF1QipOI5ytyzYPjAHR2jDkdhYwPpu2ZeQ-mkMQJR4N6&hl=sv&sa=X&ved=2ahUKEwipmbyvoaz7AhXMxIsK HV1MCDoQ7ZgBKAF6BAgIEAM

Det går 2st linjer utanför JJs lägenhet(hållplats Församlingsgården).
Den ena heter Linje 322 och den andra heter 343.
343 Går enbart mån-fre
322 går sista bussen på lördag klockan 22.23 och första bussen på söndag klockan 05.55
Obs att exakta tiden för den hållplatsen står inte med i tabellen utan närmsta tidangivelse är från vetlanda resecentrum.

Källa: https://www.jlt.se/res-med-oss/linjer-hallplatser/hallplats/?id=6006006#scroll-1
Senast redigerad av smalandsbo 2022-11-14 kl. 00:19. Anledning: Tillägg av källhänvisning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in