2022-11-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decoz
Var har du hittat den bilden? Har inte sett den förut? Är du vän med henne på facebook? Eller instagram? Isf kan du inte lägga upp fler? Sådana vi andra inte kan se?

[spoiler] Jag hittade instagram kontot här via Flashback, jj pappa IL ( sök namn )

I*a* L**hem

( l , n , e , s )

Han har öppet konto, kolla där han är taggad så finns det en släkting ( konto slutar på 2021 ) där kan du scrolla runt och se.
Citera
2022-11-13, 22:07
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Radio Jönköping hade en uppgift om uppdatering i sociala medier medan de befann sig där i trakterna, utan att specificera närmare. Men med tanke på att de sökte i området några gånger innan hon hittades så var det kanske inte tillräckligt exakt positionering.

Edit: https://sverigesradio.se/artikel/sa-kan-polisen-knyta-misstankta-kvinnan-till-omradet-dar-tove-hittades

Anade att det fanns en sådan källa. Tack.
Citera
2022-11-13, 22:10
Medlem
Bara för att klargöra kring pojkvännens inblandning. Enligt polisförhören så hörde han en individ som var skvatt galen och skrek. Offret var både stressad och rädd. Sedan bröts samtalet plötsligt.
Vem skulle tro att ens flickvän var i livsfara? Förmodligen bara tjafs en tidig morgon efter en pubkväll.

Efter samtalet hördes tydliga och uppseendeväckande oförklarliga ljud ifrån lägenheten.
Det var då stackars offret försökte lämna lägenheten.
Polisens bevis är att bägge har medverkat till dråpet av offret.
Men att jj drog offret i håret och mj kvävde denne till döds. ( Eventuella ifrågasättande av gärningsindividerna, så är dessa Johanna Jansson och Maja Hellman. )

När det gäller förstnämnda blir ingen förvånad. För hon är ganska kallhamrad, beräknande och hotfull mot personer som ifrågasätter såsom vägrar göra henne till viljes. Ingen är egentligen förvånad att hon är misstänkt. Medan den andra personen är klart underlägsen känslomässigt förstnämnda.
Varför vet jag ej?
Hade sistnämnda haft annat umgänge som respekterat henne med kärleksfull respekt, hade denne aldrig blivit inblandad i dråpet.

jj kan verkligen hitta personer med dårlikt dåliga självkänsla och utnyttja dem. Bara för att tillfredsställa sitt egocentriska behov som en diktator.
En individ kan som jj manipulera oskyldiga till att utföra vad som helst. Till och med mord. Exakt som en sekt. För de " programmerar " dessa tankemässigt genom skuld och skam till vederbörande. Ifall de lättar sitt hjärtas tankar och blir smärtsamt straffade.

Varför jj är och har blivit cyniskt iskall utan samvetskval vet jag inte. Men polisförhören utgår ifrån att bryta M. J;s skuldbetungande förhållningssätt till " sektledaren " jj.
jj har med berått handlande berövat offret livet. Sedan att hon haft hjälp av M.J. som kvävde offret försvårar redogörelsen. Vilket kommer uppdagas de närmaste dagarna. Antagligen senast följande tisdag?

Offret blev överfallen efter samtalet med pojkvännen. Sedan dumpades kroppen vid 5.30. Bägge är lika delaktiga till gärningen. Skillnaden mellan dessa två är relationen mellan dem.
Fallet är löst. jj drog offret i håret och var medveten om att denne skulle bli svårt skadad. M.J. fick panik och av underlägsenhet till jj, " råkade " kväva offret till döds.
Ganska tragiskt för offrets familj och M.J personligen som hennes anhörig.
Bara för att ingen, varken hennes familj och närmaste satt ut en gräns mot henne. Slutade med mord. Suck.
Citera
2022-11-13, 22:10
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Tyvärr hittades hon så långt efter försvinnandet så ev droger har gått ut efter så lång tid tyvärr :/
Vart tar drogerna vägen hos en död människa menar du? Levern lär ju inte jobba särskilt hårt.
Citera
2022-11-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
var någon i tråden för några dagar sen som la upp några instagrambilder från någon liten tjej från hemlandet som hade besökt JJ i somras.

Kanske inte snällt lägga ut flickans insta här dock heh

Åh, fan. Har missat det. Trodde jag har läst typ allt. Nä, helt rätt. inte lägga upp någon inte inblandad insta. Tänkte om det var JJ insta. Som är privat. Tack för svar.
Citera
2022-11-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Nu tror jag inte heller att de har något med varandra att göra MEN om du borde hört om dem måste betyda att du är nära dem och vet mycket om dem.

Det är ju inte så att alla kids i vetlanda går med banderoller på stan om vem de är ihop med.

Känner du dom? Om så, berätta gärna mer.

Tills dess är jag tveksam.

Jag känner de inte personligen men vi har väldigt mycket gemensamma vänner, Vetlanda är en liten håla, alla känner alla.

Du får vara hur tveksam du vill.
Om du vill veta mer om vad jag vet så får du läsa mina gamla inlägg, orkar inte upprepa mig flera gånger, bara att läsa genom. Jag var den som gick ut med deras namn i början av tråden, så finns en hel del att läsa bakåt.

Sen är det ju självklart okej att diskutera utefter teorier och spekulationer, men då kan det vara bra att vara tydlig med att det är just teorier och spekulationer, för annars blir det som det redan blivit alldeles för mycket i denna tråden, någon säger något som sedan efter 5 sidor helt plötsligt blivit en sanning. Rätt tröttsamt, går ju inte föra en vettig diskussion på det sättet.
Citera
2022-11-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Kan du se vid vilken tidpunkt han frågar detta? Skulle vara till hjälp för själva tidslinjen.

Går tyvärr inte se nu i efterhand, men jag vet att när jag fick reda på att TT var försvunnen mitt på dagen på söndag (kanske runt 13-14 tiden, strax efter Missing people började sprida efterlysningen) så fanns inlägget redan där, var nämligen inne och kollade på hennes Facebooksida då.
Citera
2022-11-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Saken är ju den att alla dina frågor grundar sig på spekulationer. Att det skulle röra sig om ett röstmeddelanden har enbart diskuterats i denna tråd, en spekulation.
Att det ska ha hörts något konstig i samtalet/meddelande är enbart en spekulation här.
Pappan har undrat vart hon är, han har t.o.m. skrivit på hennes Facebook och frågat vart hon är. Vart A sökt på morgonen har endast diskuterats i denna tråd, ATT han varit den som anmält och sökt först har bara uppkommit som spekulationer/teorier här.

Och vad som är naturligt för dig är inte naturligt för någon annan. TT ringde ju A 02.30, kan ju varit som så att hon säger att hon ska/är påväg hem och att de ska höras imorgon, absolut inget konstigt i mina ögon, snarare det normala i min nuvarande och tidigare relationer. Skulle aldrig ringa en gång till 20 minuter senare för att säga att nu ÄR jag hemma.

Fascinerande ändå hur olika vi kan vara. Good for you iaf.
Citera
2022-11-13, 22:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Saken är ju den att alla dina frågor grundar sig på spekulationer. Att det skulle röra sig om ett röstmeddelanden har enbart diskuterats i denna tråd, en spekulation.
Att det ska ha hörts något konstig i samtalet/meddelande är enbart en spekulation här.
Pappan har undrat vart hon är, han har t.o.m. skrivit på hennes Facebook och frågat vart hon är. Vart A sökt på morgonen har endast diskuterats i denna tråd, ATT han varit den som anmält och sökt först har bara uppkommit som spekulationer/teorier här.

Och vad som är naturligt för dig är inte naturligt för någon annan. TT ringde ju A 02.30, kan ju varit som så att hon säger att hon ska/är påväg hem och att de ska höras imorgon, absolut inget konstigt i mina ögon, snarare det normala i min nuvarande och tidigare relationer. Skulle aldrig ringa en gång till 20 minuter senare för att säga att nu ÄR jag hemma.
Har du det fetade från vad du anser vara säker källa?
Citera
2022-11-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Bara för att klargöra kring pojkvännens inblandning. Enligt polisförhören så hörde han en individ som var skvatt galen och skrek. Offret var både stressad och rädd. Sedan bröts samtalet plötsligt.
Vem skulle tro att ens flickvän var i livsfara? Förmodligen bara tjafs en tidig morgon efter en pubkväll.

Efter samtalet hördes tydliga och uppseendeväckande oförklarliga ljud ifrån lägenheten.
Men att jj drog offret i håret och mj kvävde denne till döds. ( Eventuella ifrågasättande av gärningsindividerna, så är dessa Johanna Jansson och Maja Hellman. )

När det gäller förstnämnda blir ingen förvånad. För hon är ganska kallhamrad, beräknande och hotfull mot personer som ifrågasätter såsom vägrar göra henne till viljes. Ingen är egentligen förvånad att hon är misstänkt. Medan den andra personen är klart underlägsen känslomässigt förstnämnda.
Varför vet jag ej?
Hade sistnämnda haft annat umgänge som respekterat henne med kärleksfull respekt, hade denne aldrig blivit inblandad i dråpet.

jj kan verkligen hitta personer med dårlikt dåliga självkänsla och utnyttja dem. Bara för att tillfredsställa sitt egocentriska behov som en diktator.
En individ kan som jj manipulera oskyldiga till att utföra vad som helst. Till och med mord. Exakt som en sekt. För de " programmerar " dessa tankemässigt genom skuld och skam till vederbörande. Ifall de lättar sitt hjärtas tankar och blir smärtsamt straffade.

Varför jj är och har blivit cyniskt iskall utan samvetskval vet jag inte. Men polisförhören utgår ifrån att bryta M. J;s skuldbetungande förhållningssätt till " sektledaren " jj.
jj har med berått handlande berövat offret livet. Sedan att hon haft hjälp av M.J. som kvävde offret försvårar redogörelsen. Vilket kommer uppdagas de närmaste dagarna. Antagligen senast följande tisdag?

Offret blev överfallen efter samtalet med pojkvännen. Sedan dumpades kroppen vid 5.30. Bägge är lika delaktiga till gärningen. Skillnaden mellan dessa två är relationen mellan dem.
Fallet är löst. jj drog offret i håret och var medveten om att denne skulle bli svårt skadad. M.J. fick panik och av underlägsenhet till jj, " råkade " kväva offret till döds.
Bara för att ingen, varken hennes familj och närmaste satt ut en gräns mot henne. Slutade med mord. Suck.

”Enligt polisförhören” ?? Har jag missat något väldigt viktigt här (följt tråden rättså slaviskt) eller kokar du ihop en helt egen teori? Isåfall skriv det
Citera
2022-11-13, 22:20
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken

Varför vet jag ej?

Hur menar du att JJ blev " sektledare ", Inget hon kan svamla ihop till ?
Citera
2022-11-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Har du det fetade från vad du anser vara säker källa?

Nej självklart inte, har inte mer info om tidpunkterna än någon annan. Men det är den tidpunkten som nämns i media att hon ringt sin pojkvän. Det är också den tidpunkten som sedan sätts som tiden för människorov, vilket kan tyda på att det är då någon hade kontakt med henne för sista gången.
Så är ju den tidpunkten man har att utgå från i nuläget, tills mer info kommer ut.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-11-13 kl. 22:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in