2022-11-13, 23:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
JJ en stark tjej som kan ta för sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
här är de 8 bilder på JJ jag kunde hitta på flickans (kusin?) instakonto. (redigerade, så hennes insta ej står med )
enjoy

https://imgur.com/a/HyU6Edf

Tack för länken med intressanta foton på JJ.

JJ är ingen liten svag tjej precis. En ung dam som både är bred och stark och kan ta för sig. Dessutom skall hon vara 1,80 meter lång. Hon ser lite ut som en amazon.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-11-13 kl. 23:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Into.the.wild
Sluta, det räcker nu!
Grannarna har inte hört några skrik.
Inlägget handlar inte om grannarna vad jag förstår
Utan om det tt:s pojkvän hörde o sin mobil när han vaknade dagen efter det spelats in på hans mobilsvar
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
...När en person tagit en drog, till exempel narkotika eller läkemedel, cirkulerar den i blodet och når även de små kärlen i hårsäcken...
...Det innebär att håranalysen kan visa när en person använde en drog senast ...

Det är ju så att allt blod som cirkulerar i blodet innehåller detta ämne, utom att blod/hjärnbarriären kan skydda mot vissa.

Så för att ta ett prov för att analysera det, behöver man ju inte gå in i hårsäckens små kärl.

Jag är övertygad om att det handlar om historiken över tiden bakåt, när man analyserar hårstrån och vill man veta vad som hände i går kväll då handlar det om blod/urin/eller vävnadsprover analyser av ämnet eller dess nedbrytningsprodukter.

I det här fallet har Tove legat död en tid, men kroppens funktioner att bryta ner ämnen har ju upphört sedan hon dog.
Citera
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det var bara ett ex utifrån den artikel som kom ifrån VP i morse. Jag har ingen agenda i att placera cykeln på någon viss plats utan jag är mest intresserad av att vi kan finna var är det mest troligt att denna granne reser upp cykeln. Innan i morse var jag helt inne på att cykeln har stått vid gaveln och min favorit till att ha haft koll på cykeln fr.tom kl 04.00 var grannen i toppen på gaveln. Grannen mitt emot JJ. Men det sprack eftersom han säger i VP att han själv inte sett cykeln. Så vi får se vart denna cykel hamnar i närheten av ett staket runt huset.

Jag har inte sett VP imorse. Ska kolla nu. Men jag har hela tiden trott att det är där den stod.
Skulle förklara varför den inte var låst i staketet och hon ville antagligen inte kånka upp den för den lilla trappan. Hennes intension var väl inte att stanna en längre stund.
Citera
2022-11-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Bara för att klargöra kring pojkvännens inblandning. Enligt polisförhören så hörde han en individ som var skvatt galen och skrek. Offret var både stressad och rädd. Sedan bröts samtalet plötsligt.
Vem skulle tro att ens flickvän var i livsfara? Förmodligen bara tjafs en tidig morgon efter en pubkväll.

Efter samtalet hördes tydliga och uppseendeväckande oförklarliga ljud ifrån lägenheten.
Det var då stackars offret försökte lämna lägenheten.
Polisens bevis är att bägge har medverkat till dråpet av offret.
Men att jj drog offret i håret och mj kvävde denne till döds. ( Eventuella ifrågasättande av gärningsindividerna, så är dessa Joh*nn* J*nsson och M*ja Hellm*n. )

När det gäller förstnämnda blir ingen förvånad. För hon är ganska kallhamrad, beräknande och hotfull mot personer som ifrågasätter såsom vägrar göra henne till viljes. Ingen är egentligen förvånad att hon är misstänkt. Medan den andra personen är klart underlägsen känslomässigt förstnämnda.
Varför vet jag ej?
Hade sistnämnda haft annat umgänge som respekterat henne med kärleksfull respekt, hade denne aldrig blivit inblandad i dråpet.

jj kan verkligen hitta personer med dårlikt dåliga självkänsla och utnyttja dem. Bara för att tillfredsställa sitt egocentriska behov som en diktator.
En individ kan som jj manipulera oskyldiga till att utföra vad som helst. Till och med mord. Exakt som en sekt. För de " programmerar " dessa tankemässigt genom skuld och skam till vederbörande. Ifall de lättar sitt hjärtas tankar och blir smärtsamt straffade.

Varför jj är och har blivit cyniskt iskall utan samvetskval vet jag inte. Men polisförhören utgår ifrån att bryta M. J;s skuldbetungande förhållningssätt till " sektledaren " jj.
jj har med berått handlande berövat offret livet. Sedan att hon haft hjälp av M.J. som kvävde offret försvårar redogörelsen. Vilket kommer uppdagas de närmaste dagarna. Antagligen senast följande tisdag?

Offret blev överfallen efter samtalet med pojkvännen. Sedan dumpades kroppen vid 5.30. Bägge är lika delaktiga till gärningen. Skillnaden mellan dessa två är relationen mellan dem.
Fallet är löst. jj drog offret i håret och var medveten om att denne skulle bli svårt skadad. M.J. fick panik och av underlägsenhet till jj, " råkade " kväva offret till döds.
Ganska tragiskt för offrets familj och M.J personligen som hennes anhörig.
Bara för att ingen, varken hennes familj och närmaste satt ut en gräns mot henne. Slutade med mord. Suck.

Jag har EN fråga till dig. har du tillgång till dom sekretessbelagda dokumenten från FU och obduktion?
Senast redigerad av smalandsbo 2022-11-13 kl. 23:24.
Citera
2022-11-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
180 enligt en tidigare skribent.

Stackars lilla Tove hade ingen chans

Bilden på MHs insta när dom står utanför minibussen i gbg återger nog hennes kroppshydda mest korrekt, den är från i somras, hon kanske gått ner i vikt sen hon började helgpunda, hästbilderna kanske är äldre.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Bara för att klargöra kring pojkvännens inblandning. Enligt polisförhören så hörde han en individ som var skvatt galen och skrek. Offret var både stressad och rädd. Sedan bröts samtalet plötsligt.
Vem skulle tro att ens flickvän var i livsfara? Förmodligen bara tjafs en tidig morgon efter en pubkväll.

Efter samtalet hördes tydliga och uppseendeväckande oförklarliga ljud ifrån lägenheten.
Det var då stackars offret försökte lämna lägenheten.
Polisens bevis är att bägge har medverkat till dråpet av offret.
Men att jj drog offret i håret och mj kvävde denne till döds. ( Eventuella ifrågasättande av gärningsindividerna, så är dessa Johanna Jansson och Maja Hellman. )

När det gäller förstnämnda blir ingen förvånad. För hon är ganska kallhamrad, beräknande och hotfull mot personer som ifrågasätter såsom vägrar göra henne till viljes. Ingen är egentligen förvånad att hon är misstänkt. Medan den andra personen är klart underlägsen känslomässigt förstnämnda.
Varför vet jag ej?
Hade sistnämnda haft annat umgänge som respekterat henne med kärleksfull respekt, hade denne aldrig blivit inblandad i dråpet.

jj kan verkligen hitta personer med dårlikt dåliga självkänsla och utnyttja dem. Bara för att tillfredsställa sitt egocentriska behov som en diktator.
En individ kan som jj manipulera oskyldiga till att utföra vad som helst. Till och med mord. Exakt som en sekt. För de " programmerar " dessa tankemässigt genom skuld och skam till vederbörande. Ifall de lättar sitt hjärtas tankar och blir smärtsamt straffade.

Varför jj är och har blivit cyniskt iskall utan samvetskval vet jag inte. Men polisförhören utgår ifrån att bryta M. J;s skuldbetungande förhållningssätt till " sektledaren " jj.
jj har med berått handlande berövat offret livet. Sedan att hon haft hjälp av M.J. som kvävde offret försvårar redogörelsen. Vilket kommer uppdagas de närmaste dagarna. Antagligen senast följande tisdag?

Offret blev överfallen efter samtalet med pojkvännen. Sedan dumpades kroppen vid 5.30. Bägge är lika delaktiga till gärningen. Skillnaden mellan dessa två är relationen mellan dem.
Fallet är löst. jj drog offret i håret och var medveten om att denne skulle bli svårt skadad. M.J. fick panik och av underlägsenhet till jj, " råkade " kväva offret till döds.
Ganska tragiskt för offrets familj och M.J personligen som hennes anhörig.
Bara för att ingen, varken hennes familj och närmaste satt ut en gräns mot henne. Slutade med mord. Suck.

Har du insyn lite här och där?

https://www.flashback.org/p81725122#p81725122
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Utan om det tt:s pojkvän hörde o sin mobil när han vaknade dagen efter det spelats in på hans mobilsvar
Skribenten menar att om det varit sant borde även grannarna hört skriket, finns mycket oklarheter i killen han quotades påståenden.
Citera
2022-11-13, 23:27
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP2.0
Bilden på MHs insta när dom står utanför minibussen i gbg återger nog hennes kroppshydda mest korrekt, den är från i somras, hon kanske gått ner i vikt sen hon började helgpunda, hästbilderna kanske är äldre.
hästbilderna är från i somras i början av Juli
Citera
2022-11-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant

OK, jag som antog att KTBOCK menade att samtalet som pojkvännen lyssnat på var från lägenheten. Isf får jag inte ihop berättelsen med att det var skrik där medan man läst om att grannen inte hört skrik.
Citera
2022-11-13, 23:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Tror du att en kropp blir en blöt fläck från 3:e våningen eller?

Fallet motsvarar en frontalkrock i ca 50 km/h.
Citera
2022-11-13, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har du insyn lite här och där?

https://www.flashback.org/p81725122#p81725122

Är han och härjar i Umeå också. Tack för heads up, kan vi glömma den tomten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in