2022-11-13, 21:27
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Enligt följande händelser och orsaker till detta tragiska öde.
Det har jag hört av ganska insatta personer. Allt handlade om en stöld som Tove skulle bli ersatt eller få tillbaka. Därigenom följde hon med till lägenheten. Vilket inte stämde.

Teorin är att när Tove skulle lämna lägenheten, så drog någon henne i håret bakifrån vid hallen. Därefter satte sig någon på henne på bröstet och försökte förmodligen hindra denne att lämna lägenheten.
För i bakhuvudet saknades hårtussar och sedan sprickor i revbenen. ( förmodligen kraftfullt satt sig på henne .) Samtidigt som Tove kämpade ( för sitt liv ? ) pressade individen kraftigt armen mot strupen.
( Syns på obduktionen i form av skador på struphuvudet . ) Därefter förlorades medvetandet som bidrog till hennes död.
Ett typiskt inslag av dråp när någon form av sinnesförändrade medel är inblandade.

Vem som drog henne i håret bakifrån och vem som satt på denne är ointressant. Bägge är lika skyldiga till gärningen.
Därför är deras enda chans ( för att slippa straff ) är att förneka gärningen och tiga igenom förhören. Fast det är bara en tidsfråga innan de erkänner. Ovanstående finns det bevis för och tydligt visar att bägge är lika skyldiga till dråpet.
Denna vecka som följer kommer att komma fram. Kanske redan imorgon efter att dessa bevis kommer framläggas vid intensiva förhören?

Inte helt otänkbart att det rör sig om en gammal skuld av något slag MGM hade till T ev. stulit av henne.
Brukar ju heta ”follow the money” många vill inte kännas vid sina skulder, är förmer än andra.
Dom tycker inte heller dom behöver återbetala något och skyller allt möjligt på den dom är skyldig.
Då har vi ju det någon i tråden hävdade: att en nära anhörig till en av MGM sagt att T gått hårt åt denna och MGM mådde psykiskt dåligt av förhören och häktningen, att den anhörige tyckte det räcker nu.
Så var det egentligen MH som när T flyttade tillbaka inte velat göra rätt för sig som lovat, därav gick T hårt åt henne om att hon lovat göra rätt för sig och att hon var en kompistjuv?
Inte JJ som alla tror det värsta om och glömmer MH så snäll, lugn, oskyldig mördare och gravskändare.
Citera
2022-11-13, 21:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Nja, jag tror att du missuppfattar.
Jag tror att ktbocken menar så här:

* En av tjejerna drar T i håret, så kraftigt att hon faller baklänges.
* Samma tjej, eller den andra, sätter sig på T:s bröstkorg.
* Den tjej som nu sitter på bröstkorgen, trycker sin arm mot T:s struphuvud.
* Luftintaget stryps.
* T dör.

Oavsett om ktbocken är ett troll eller ej, så är denna teori om hur det gick till när hon bragtes om livet, inte mer otrolig än andra teorier som framförts här.

Om hon var i lägenheten; men det vet vi ju inte med 100% säkerhet att hon var; så kan själva dödandet mycket väl gått till så som ktbocken spekulerar.
Om konflikten handlade om en kille, en stöld eller droger, eller något annat; det vet vi inget om.
Och hur det gick till när hon forslades bort från lägenheten vet vi heller inget om.
Det går dock inte riktigt ihop sig. T var runt 160-165 cm lång. För att dra henne baklänges i backen, bör man då antingen stå minst 170 cm bakom T - då räcker armarna inte till - eller ta tag i håret och backa ca 2 m - för att inte få T i knät - samtidigt som man drar nedåt och själv landar på golvet. För mig förefaller det vara en avancerad manöver.
Dessutom borde väl T hinna vråla och undra va f_n de håller på med?
Jag minns inte hur planritningen ser ut, om där ens är drygt 2 m bar yta i hallen.
Tänker jag fel?
Oavsett, så är bocken ett lurvigt troll som trivs på humor- och kändisskvallersidor.
Citera
2022-11-13, 21:34
Medlem
maxatdunders avatar
Intressant vore att veta om JJ faktiskt hade telefonkontakt med sin mor att hon skulle få skjuts till Mcdonald, troligvis inte och helt fabricerad story som JJ drar till grannen eftersom hon i slutändan hoppar in i grannens bil fast mamman skulle "hämta" upp henne...

bör vara stor del till fallande dom, ena vittnet sitter på mycket information
Citera
2022-11-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlight21
Det här ger mig kalla kårar när jag ser JJ blick och leende. Psycho vibes

LÄNKTEXT
Var har du hittat den bilden? Har inte sett den förut? Är du vän med henne på facebook? Eller instagram? Isf kan du inte lägga upp fler? Sådana vi andra inte kan se?
Citera
2022-11-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, du har förstås rätt i din kritik om podden också. Så är du själv en fantastisk pedagog, vilket visar att du förstår vikten av att åskådliggöra saker på ett tydligt sätt.

Och kanske är just det här med cykeln något som journalisten borde ha med sig som viktig, eftersom det är något som polisen har efterlyst information om från allmänheten. Så visst.

Jag är inte heller så förtjust i cliffhangers och drama på det viset som man gör med olika medel här, men det borde vara något som är et medvetet drag.

Jag la till lite på slutet i mitt förra inlägg (typiskt mig).

Jag tror ju att JJ drar till med ett namn, ev kanske då någon som faktiskt varit där.
Absolut kommer ju polisen gå igenom allt som JJ berättar till kreti och pleti.

Liksom många andra som pratar för mycket, får de äta upp det sedan.
JJ verkar ju redan innan hon blir gripen spridit lögner som kommer att ligga henne till last. Har hon fortsatt på samma bog, ja då ligger hon riisigt till.

Hon uppvisar redan här ett beteende som visar på både risktagande (åka till Donken med grannen ganska iskallt beteende, och sedan prata och fråga grannen om vad de har gjort, snacka med killarna i bilen som inget har hänt...iskall brud) och ett vaneljugande.

Varför inte bara säga till grannen när han frågar vems cykel är; "jag vet inte."
Nä drar in namn, berättelse om att den är glömd...

Om man tar sig nån sekund extra att utveckla eller förtydliga så slipper man tidspillan i form av en del följdfrågor.

Ja polisen har efterlyst observationer kring cykeln. I Efterlyst.
Och från ingen mindre än gruppchefen för grova brott. Här visar han upp bilden.

https://www.bildtagg.se/bild/w2swly1gpx4smdy32apcheg

Så på det pedagogiska sättet förklarar jag nu en gång för alla att cykeln är central i utredningen.
Finns inte många andra specifika saker polisen särskilt "bett" om.
Nu blir det ju normalt lite mer förtegna i takt med att fallet går från försvunnen (Efterlystprogram runt 22/10 nån gång) till Människorov till Mord och Gravfridsbrott.

MGM har de inom lås ochg bom. TT är hittad. Nu är det bara att jobba lugnt och metodiskt. Analyssvar i olika former kommer tillbaka. Bidrar till nya frågeunderlag och taktik i förhör.
Låt dem tiga. Misstänkta har dömts mot sitt nekande tidigare.
Men för familjens skull så behövs det svar. Och sista pusselbiten får de och vi kanske först med erkännanden.
Citera
2022-11-13, 21:36
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast innan det kommer ut i håret, då har det gått en tid.
Ja jag vet, men noselake menade på att det var kört att drogtesta eftersom hon varit död en tid
Citera
2022-11-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Jo, här introduceras ju också något helt nytt, hårtussar, knäckta revben och krossat struphuvud, detta presenteras tillsammans med en hypotes som också håller ihop med det som är känt på ett sätt vi knappt sett tidigare, förklarar varför Tove inte kunde skrika. Om detta stämmer så har JJ och MH här uppvisat en skrämmande känslokyla, detta är såklart överlagt mord, tyngsta sorten. Vi får se om brottsrubriceringen ändras, då lär vi kunna dra slutsatsen att detta är korrekt...

Men även om dom kommit överens innan att på given signal när TT går så ska MH dra henne bakåt i håret och JJ attackera framifrån. Att tajma så exakt att inte minsta skrik kommer. Och dessutom så måste dom se till att vara i rätt positioner dvs en framför och en bakom. Om dom skulle planerat mordet känns det som ett otroligt korkat tillvägagångssätt för att slippa skrik. Jag tror folk underskattar hur brötiga slagsmål är innan man får kontroll och hur snabbt man skriker när man blir attackerad (om man inte blir chockad då, men det kan ju inte en planerande mördare räkna med).
Citera
2022-11-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Nej, men men det aktualiserar ju helt andra frågor isf.
1. Varför blir det ens ett röstmeddelande då om han nu var vaken vid den tiden, missade han att svara?

2. Om han då ändå lyssnade innan han la sig, då innebär det isf att spekulationerna här i tråden om att det framkommer något i röstmeddelandet som gör polisen alert på en gång är helt fel.

3. Varför har vi inte hört något alls om att pappan reagerat på att T inte var hemma när han vaknade på morgonen då? Det vore ju det naturliga i så fall. Såvitt jag har läst i media och på sociala medier så finns det ingenstans något som antyder att T skulle hem till sin pappa för att sova där, det finns inget heller som antyder att pappan undrade vart hon var på morgonen, det finns inte heller något som antyder att A sökte T hos pappan på morgonen heller, snarare låter det ju som att han sökt MGM först.

4. Om nu A var vaken vid den tiden, vore inte det naturliga att T eller A runt 03:00 hör av sig igen och frågar "kom du hem tryggt och säkert?"/"jag kom hem tryggt och säkert" eller liknande som par normalt gör om man inte ska sova tillsammans den natten?

5. Osv...

Saken är ju den att alla dina frågor grundar sig på spekulationer. Att det skulle röra sig om ett röstmeddelanden har enbart diskuterats i denna tråd, en spekulation.
Att det ska ha hörts något konstig i samtalet/meddelande är enbart en spekulation här.
Pappan har undrat vart hon är, han har t.o.m. skrivit på hennes Facebook och frågat vart hon är. Vart A sökt på morgonen har endast diskuterats i denna tråd, ATT han varit den som anmält och sökt först har bara uppkommit som spekulationer/teorier här.

Och vad som är naturligt för dig är inte naturligt för någon annan. TT ringde ju A 02.30, kan ju varit som så att hon säger att hon ska/är påväg hem och att de ska höras imorgon, absolut inget konstigt i mina ögon, snarare det normala i min nuvarande och tidigare relationer. Skulle aldrig ringa en gång till 20 minuter senare för att säga att nu ÄR jag hemma.
Citera
2022-11-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Kanske T ville till lgh för att se om pojkvännen var hos JJ, om de nu har en historia ?

Om nu pojkvännen visste hon skulle sova hemma ?

Att A och J har historia är enbart en teori här i tråden.
Jag som bor i Vetlanda har aldrig hört att de skulle ha något att göra med varandra på det sättet.
Citera
2022-11-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Inte helt otänkbart att det rör sig om en gammal skuld av något slag MGM hade till T ev. stulit av henne.
Brukar ju heta ”follow the money” många vill inte kännas vid sina skulder, är förmer än andra.
Dom tycker inte heller dom behöver återbetala något och skyller allt möjligt på den dom är skyldig.
Då har vi ju det någon i tråden hävdade: att en nära anhörig till en av MGM sagt att T gått hårt åt denna och MGM mådde psykiskt dåligt av förhören och häktningen, att den anhörige tyckte det räcker nu.
Så var det egentligen MH som när T flyttade tillbaka inte velat göra rätt för sig som lovat, därav gick T hårt åt henne om att hon lovat göra rätt för sig och att hon var en kompistjuv?
Inte JJ som alla tror det värsta om och glömmer MH så snäll, lugn, oskyldig mördare och gravskändare.

Låter på ditt inlägg som att Du har stor erfarenhet av att vara skyldig folk pengar..

Jag tycker det är lite märkligt att de tre katterna - trots pågående konflikt - gemensamt går hem till en av parterna. Löser ett tjafs kompisar emellan gör man kanske spontant hemma hos någon, men en längre infekterad konflikt roddar man normalt i på neutral mark?
Inte för att man tror att man skall bli mördad av motparten, utan för att man blir obekväm. Men vad vet jag om katter..
Citera
2022-11-13, 21:41
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
kompistjuv ? Så det handlar om narcissism som någon knepig specialare pratade om.
Citera
2022-11-13, 21:41
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Tycker som några till här inne, grannen är både hjälpsam och visar civilkurage. Att han har knagglig svenska kan han inte rå för.

Hans aktioner är absoluta nycklar i detta fall och han kan gå med rak rygg idag.

Annan grej: Har läst på mig lite, och flera artiklar nämner faktiskt att polis säkrat fler filmer än bara gulf-dito, bland annat från Nöjet. Inte minst ger filmerna info om vilka man kan förhöra.

Inte 100 bekräftad sanning, det är trots allt bara medieuppgifter, men mycket tyder på att polisen har bra material som stödbevisning.

Har kanske missat det, men vad gjorde att polis skutligen hittade BO? Det kan tala för att någon, eller båda, MGM faktiskt öppnat sig i förhör. Vilket jag oavsett tror.
Det har skrivits här att någon av mgm använde telefonen i skogen ??? vem skrev om det först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in