2022-11-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
"Lisas Hårda Skola, med räven i behåll" ? Nej bara på film.
5 år på Tekniska och 5 år på "Runds" Urmakeri.
Jag ville Sko~o~maka.
För här kommer jag och E-mi,lion-erna

Kommer säkert gå bra för tjejerna om de väljer att studera på kåken.

Lite OT ang studier i fängelset:
Tänker på trippelmördaren Rickard Nilsson, som utbildade sig till journalist på kåken (där han satt i 19 år). Sen fick han fast jobb på en vänstertidning. (Har lyssnat på honom på Podme och tycker att han verkar vara en extremt farlig person. Snackar mycket, men hans omvändelse till hederlig snubbe lurar inte mig).
Citera
2022-11-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det här med MH vet jag inte om det stämmer, men JJ förhördes och lägenheten undersöktes. Även grannen som körde henne till McDonalds förhördes.

https://archive.ph/Ixlil#selection-2501.0-2513.132
Vad fick polisen att så snabbt misstänka brott? Pojkvännen pratade med ena kvinnan på söndagen. Hon anmäldes försvunnen av anhöriga. Det hölls flera förhör med ena kvinnan på söndagen. Ena kvinnans lägenhet söktes igenom från söndagseftermiddagen till sent på natten. Måndagsmorgon sökte polisen utanför lägenheten. En bil bärgades på annan plats. Båda kvinnorna greps på måndagsförmiddagen. Något måste ha hittats/kommit fram som påverkade besluten att gripa dem.
Citera
2022-11-13, 16:00
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Det försvagar teorin om att han hörde något utöver det vanliga på telefonsamtalet.
Det är lite konstigt att gå och lägga sig nu när du vet att din flickvän är på väg hem lite berusad sådär på natten...av flera anledningar.
Men ska inte antyda att han ska ha något med detta att göra.
Låter helt normalt, tycker jag. TT hör av sig 01:49 och inget alarmerande hörs i samtalet. I och med det, går han väl och lägger sig med föresatsen att han inte behöver agera, alls, då hon ändå kommer hem. Han kan ha jobbat, varit trött på kvällen. Kommer hon sedan inte hem, börjar man väl oroa sig först när man vaknar.
Citera
2022-11-13, 16:07
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirius12
Ingen aning, jag menar bara att sent uppe inte behöver betyda långt in på småtimmarna. Och att om anmälan kom in kl 11 som det sägs inte behöver betyda att man sover ända fram till 11 och sen huvudstupa kontaktar polis, utan att man kan ju varit vaken nån timme och letat.
Låter rimligt. Ringa runt, först till pappan, sedan vänner osv. Polisen ringer han väl helst inte i onödan ( - och skulle han mot förmodan inte ringt 112 utan 114 14, är det säkert lång telefonkö en lördag natt).
Senast redigerad av Xedome 2022-11-13 kl. 16:15.
Citera
2022-11-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Söt tjej, synd hon förstört sitt liv

Ja och andras vad hände egentligen? är så nyfiken på att få reda på vad som egentligen hände den där söndagsmorgonen.
Citera
2022-11-13, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag håller med. Helt sjuk teori, det är nog lättare att stycka en kropp än att kasta ut den via ett fönster på tredje våningen. Vem vill sen ta hand om den kroppen in i sin bil.??!
Nej jag skulle vilja påstå att det är mer än osannolikt.

Anledningen till att polisen undersöker källaren, kan ju vara samma tipsare. Den där s.k. infiltratören.
Vilken del vill du att jag kan försöka att tolka? Har lyssnat på det där klippet många gånger.

Tror du att en kropp blir en blöt fläck från 3:e våningen eller?
Citera
2022-11-13, 16:12
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Fixade det.

https://imgur.com/a/7de1yHN

Snygg brud, ser inte ut som en mördare, men skenet kan bedra! tack för bilder.
Citera
2022-11-13, 16:16
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Reagerar även på hon följer ”stulen_identitet” på IG. Bakom kontot är en adopterat person som är adoptionskritisk och det är i princip allt innehållet berör. Hur dåligt det egentligen är med adoption osv.
Bra rotat, ännu en indikation på MHs eventuella vilsenhet
Citera
2022-11-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Vad fick polisen att så snabbt misstänka brott? Pojkvännen pratade med ena kvinnan på söndagen. Hon anmäldes försvunnen av anhöriga. Det hölls flera förhör med ena kvinnan på söndagen. Ena kvinnans lägenhet söktes igenom från söndagseftermiddagen till sent på natten. Måndagsmorgon sökte polisen utanför lägenheten. En bil bärgades på annan plats. Båda kvinnorna greps på måndagsförmiddagen. Något måste ha hittats/kommit fram som påverkade besluten att gripa dem.

Exakt det jag undrar med. Vad var det i första början som gjorde att misstankar riktades mot dessa två tjejer?
Citera
2022-11-13, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ok, det här var ny info för min del. Hur länge var han vaken då?
Om han var vaken till över 03:00 så torde han ju redan då ha begripit att något var fel om nu T blott hade någon kvarts resa hem och hon skulle ha begett sig hemåt runt 02:30? Då har han ju isf hört röstinspelningen också och om han inte då har reagerat på det så är det inte det som har gjort att polisen reagerat så snabbt iaf (detta har ju varit en flitig spekulation i tråden att det framkommer något i röstmeddelandet som ska ha varskott A/polisen om att något inte stod rätt till).

Han kanske var full, slappnade och ankrade i soffan när han fick höra att allt var ok, är det möjligt tror du?
Citera
2022-11-13, 16:19
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane

Högst troligt ett eller två kladdiga sår i alla fall. Eller en olycklig landning så att nacke bryts. En krossad kind eller näsa. Förvridna leder etc etc
För min del hade jag aldrig vågat kasta ut någon högre än en meter, pga ovanstående följder.
För att inte tala om ansträngningen och risken för ljud=uppmärksamhet.
Citera
2022-11-13, 16:22
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det bor 4 grannar i våningen under. Som JJ vet är vakna. För mig låter det otympligt och helt befängt - att försöka trassla sig ned via en brandstege med en död person hängandes över axeln. För att inte tala om att försöka sig på konststycket att hiva ut en människa från vindsvåningen. Hon hamnar väl inte ens på marken - utan på ett mellantak under isf., i det aktuella huset? Grannen dörr i dörr också vaken efter sent jobb. Även dörrvakten, om han kom hem sent till huset.

- Oj. Vad var det?
- Lugnt. Tror att det var grannen som flög förbi fönstret bara. Kaffe?

Senast redigerad av Xedome 2022-11-13 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in