2022-11-13, 14:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inget plus i kanten.

Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Fortsatta studier går utmärkt i fängelse, båda kan komma ut högutbildade men - vad tusan skriver man i sitt CV?

Naturligtvis går detta utmärkt men precis som du själv skriver vad skall de båda skriva i sina CV?

Jag tror att de båda kommer att bli dömda och att ha avtjänat ett fängelsestraff för ett mycket grovt brott är verkligen inget plus i kanten när någon söker arbete.
Citera
2022-11-13, 15:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
När en ung skötsam tjej försvinner under oklara omständigheter behöver dom agera så snabbt som möjligt då det handlar om liv och död. Det tycker jag dom gjort, och följ dom mallar som finns.

Finns inget agerande hos polisen som pekar på att dom misstänkte brott sön förmiddag. Det som framkommer under söndag eftermiddag och måndagen pekar på att ett brott kan ha skett. Om det ev röstmeddelandet hade innehållit hot, bråk, T som försöker larma, skrik m.m tror jag polisen hade anhållit J och M direkt för att förhindra tjejerna att prata ihop sig och undanröja spår.

Det grannarna berättade stämde ju inte överens med det tjejerna sa, så redan där kom väl första misstanken. Platsundersökningen som pågick i J s lägenhet långt in på natten stärkte gissningsvis deras misstankar. Och när förhören hölls måndag förmiddag där dom misstänkta vidhöll sig historia som inte överensstämde med allt annat som framkommit anhölls dom.
Jag håller fullständigt med dig om det fetade, men så snabba med förhör och platsundersökning som de var denna gång tycker jag tyder på att "samtalet" varit alarmerande på något vis.
Om pappan/A bara anmält att T inte kommit hem, att ingen vet var hon är och att de var oroliga, tror jag inte allt dragit igång på direkten. De kunde visa att de hade fog för sin oro.
Citera
2022-11-13, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Han sov förmodligen. När han vaknade ville han nog ringa runt till Toves familj och vänner för att kontrollera om någon av dem sett henne. Jag tror han agerade så fort han kunde.
Det försvagar teorin om att han hörde något utöver det vanliga på telefonsamtalet.
Det är lite konstigt att gå och lägga sig nu när du vet att din flickvän är på väg hem lite berusad sådär på natten...av flera anledningar.
Men ska inte antyda att han ska ha något med detta att göra.
Citera
2022-11-13, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Kan du lägga upp bild på imgur eller något? har ej facebook.

Fixade det.

https://imgur.com/a/7de1yHN
Citera
2022-11-13, 15:15
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Bild på alla tre.
https://svenskamorgonbladet.se/2022/11/07/tove-fallet-de-haktade-tjejerna-utreds-nu-for-mord-och-gravfridsbrott/
Citera
2022-11-13, 15:17
Medlem
Citat:

https://imgur.com/a/p2fO6z4

Säg till om du fått båda 2 olika bilder på henne nu?
Citera
2022-11-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Håller helt med dig!
Om han nu var uppe längre den natten då borde han fått nederlagets eller undrat och ringt igen varför hon inte kommer hem efter att hon sagt att hon är på väg .
Det går inte ihop att säga att han varit vaken senare efter samtalet för att sedan somnat och inte vaknat förrän 11 dagen efter & missat toves samtal .
En fundering, uppe sent kan ju betyda till 02.00, det kanske är senare än normalt och efter samtalet strax före 2 var lugn och han slocknade. Sen är det ju säkerligen saker som hänt före 11 dagen efter som gör att anmälan kommer in vid 11 (om det nu stämmer). Tiden före fram till anmälan är väl bla leta ringa runt mm?
Citera
2022-11-13, 15:18
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vad sägs det mer på stan?
Konflikten mellan tjejerna måste det väl pratas om. Varför var JJ o TT ovänner. Och vilka pojkvänner har de haft både JJ o TT namn på dem. Förstår att en är Hampus men övriga?
Förvänta dig inga svar. Det där var användarens första, (och enda?) inlägg.
Citera
2022-11-13, 15:20
Medlem
Denna evigt snurrige granne som körde JJ til McD. Är det någon som begripit var i kring detta hus som han är och tallar på denna cykel. Han ser påsen osv. "Cykeln står rakt ut" Hallå vad är problemet!! Hur dålig svenska kan man ha?.

Här är en FEJKBILD! Är det här grannen snackar om att cykeln ska ha "stått rätt ut" eller vad menar han?.

https://www.bildtagg.se/bild/w5qcgdtx06aeo8e9zx079tvx
Citera
2022-11-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirius12
En fundering, uppe sent kan ju betyda till 02.00, det kanske är senare än normalt och efter samtalet strax före 2 var lugn och han slocknade. Sen är det ju säkerligen saker som hänt före 11 dagen efter som gör att anmälan kommer in vid 11 (om det nu stämmer). Tiden före fram till anmälan är väl bla leta ringa runt mm?

Vet du vem som ringde polisen och anmälde T försvunnen vid 11-tiden? Var det A eller var det Ts pappa? De båda måste ju ha ringt runt till släkt och vänner och därför förstått vad som troligen hade hänt. Vill egentligen inte dra in A i detta, men vad var det som oroade honom när T inte var hemma vid 11-tiden? Kände han på sig/visste att T var i fara.
Citera
2022-11-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
En sak jag kom på inatt är ju att MH inte ens gått ut gymnasiet än, och tar studenten nästa år.

So long med dessa planer i fängelset.
Hon förstörde sitt eget liv när hon började umgås med J och skulle leka tuff. Märkte förresten att hon började följa T och J samtidigt, men inte riktigt några andra vänner runt den tid, vad jag kan se.
Reagerar även på hon följer ”stulen_identitet” på IG. Bakom kontot är en adopterat person som är adoptionskritisk och det är i princip allt innehållet berör. Hur dåligt det egentligen är med adoption osv.
Citera
2022-11-13, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vet du vem som ringde polisen och anmälde T försvunnen vid 11-tiden? Var det A eller var det Ts pappa? De båda måste ju ha ringt runt till släkt och vänner och därför förstått vad som troligen hade hänt. Vill egentligen inte dra in A i detta, men vad var det som oroade honom när T inte var hemma vid 11-tiden? Kände han på sig/visste att T var i fara.
Ingen aning, jag menar bara att sent uppe inte behöver betyda långt in på småtimmarna. Och att om anmälan kom in kl 11 som det sägs inte behöver betyda att man sover ända fram till 11 och sen huvudstupa kontaktar polis, utan att man kan ju varit vaken nån timme och letat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in