2022-11-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tofo
..
Eller att offret förvisso misshandlas i lägenheten så det skvätter lite blod och ryker hårstrån, men vid hemfärden blir hon utsatt för osannolika brottet nummer 2.

Alla hos polisen kanske funderar på va fan som hänt. Inklusive damerna.

Besvärande är dock att fyndet inte hittas på slumpvis utvald plats. Om inte även det är 1000% otur.

En ännu galnare variant är att de misshandlat offret som sedan inte visat några livstecken. När de irrar omkring på stan för att lösa problemet vaknar offret till liv och lyckas ta sig ut i det fria utan deras medverkan.

Därifrån blir offret sedan utsatt för osannolika brott/händelse nr 2.

Annan variant är att den ena av damerna varit frånvarande på ärende medan den andra damen löst problemet. Om den av dem som löst problemet på egen hand eller i hemlighet och har en personlighetsstörning sedan tidig ålder med skam och skuld som tema, kan denne helt naturligt utan ansträngning tiga resten av sitt liv om det behövs.

Det räcker med att den ena tiger och den andra inte har en susning om vad som hänt - och båda visar upp ett oskyldigt ansikte.

Dvs båda verkar gemensamt inledningsvis, men sedan har de skilts åt och deras utsagor blir rena soppan när den ena tagit kommandot och gjort saker och är en naturbegåvning i att hitta på berättelser, helt naturligt, utan att pulsen ökar.
Senast redigerad av tofo 2022-11-13 kl. 12:24. Anledning: + comment
Citera
2022-11-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
I podden säger han flera gånger ”vem är personerna i den lilla röda bilen, två män i 20 årsåldern”
Personerna i den svarta kombin hörde av sig direkt när videon kom ut i tidningen och avskrevs , varpå videon togs bort.
Jag undrar bara när du skriver att dem avskrivits och haft förhör hos polisen var du kan hitta källa på det? För vad har hört och läst så har det inte framkommit vilka dessa män var som Johanna pratade med i 1- 1,5 min?
Och jag tror att dessa män är viktiga i situationen.
Så greven du kan gärna ta fram tydliga källor som du uppenbarligen har att dem är avskrivna och förhörda. För att inte gå på mig som ifrågasätter om dom vet vilka det var.
Hade de inte vetat detta hade de varit efterlysta och uppsökta med alla medel. De skulle då ha varit personer av mycket högt intresse om de hade försökt undvika att prata med polisen. Polisen är inte så amatörer att de inte kontrollerar sådant.
Citera
2022-11-13, 12:14
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Poddaren tog kort på dom, om någon orkar går det att maila och fråga, adress finns i slutet på del 4.

Jo, men ibland har det långsökta visat sig vara helt korrekt, med resultat att utredare ibland fått plocka upp sin tappade haka, polisen saknar fortfarande några pussebitar, och det kan handla om hur man fått ut kroppen, skulle det vara en 3:e inblandad, en man, så är genast fallet inte så förbryllande unikt längre.

Självklart har du rätt i det du säger, och har troligen rätt, och som jag skrev, bara en reflektion som är värd att notera. Make of it what you will.

Det där med märket i marken som pratades om i podden är den dummaste teorin av alla. Snälla tänk efter. 3 våningar mitt i natten…fattar inte hur man ens kom på tanken. Sen tänker jag på det mystiska telefonsamtalet, var det någon här som hörde vad som sades där??

Är dock impad av att han var i källaren dagen innan polisen tog sig dit.
Citera
2022-11-13, 12:15
Medlem
Citat:
I podden säger han flera gånger ”vem är personerna i den lilla röda bilen, två män i 20 årsåldern”
Personerna i den svarta kombin hörde av sig direkt när videon kom ut i tidningen och avskrevs , varpå videon togs bort.
Jag undrar bara när du skriver att dem avskrivits och haft förhör hos polisen var du kan hitta källa på det? För vad har hört och läst så har det inte framkommit vilka dessa män var som Johanna pratade med i 1- 1,5 min?
Så greven du kan gärna ta fram tydliga källor som du uppenbarligen har att dem är avskrivna och förhörda. För att inte gå på mig som ifrågasätter om dom vet vilka det var.

I poddavsnittet, inspelat ett par dagar efter försvinnandet, ställer poddaren en retorisk fråga; "vilka är personerna i den röda bilen". Och detta har fått dig att skriva i tråden att männen inte hört sig av till polisen och att polisen letar efter dem? Kom igen, upp på banan!

Jag har aldrig skrivit att de har varit på förhör hos polisen eller att det "avskrivits". Jag har skrivit att flera vittnesuppgifter i tråden gör gällande att personerna har hört av sig till polisen och att de inte verkar vara misstänkta, vad vi vet.

Ser du skillnaden?

Du skrev:
Däremot mannen i den röda bilen som var JJs bästa vän har inte ringt in . De söker fortfarande efter honom / dem
och
Nej inte dem två killarna i den lilla röda bilen. De har inte trätt fram .
Men bra! Nu har vi klargjort att du inte hade något som styrkte dina påståenden.

Tips; nästa gång du skriver tvärsäkra påståenden, skriv om det är teorier eller fakta från ex media.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-11-13 kl. 12:25.
Citera
2022-11-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tofo
I bland händer det osannolika saker. Det kan hända att damerna pratar på allt vad de orkar, men att de missförstått situationen.

Att något ytterligare hänt som de inte har en susning om.

Dödsfallet kan tex vara helt naturligt. Tex hjärtmuskelinflammation (som är rätt populärt just nu) i kombination med ansträngning när de bråkat eller jagat upp sig.

Vid "städningen" kan ju något hänt som de inte känner till hur mycker de än funderar.

Dvs inget direkt uppsåt och de kanske känner sig helt oskyldiga.

Liket kanske försvinner för att ett proffs ser till att de är upptagna på annat håll när det hämtas.

Eller att offret förvisso misshandlas i lägenheten så det skvätter lite blod och ryker hårstrån, men vid hemfärden blir hon utsatt för osannolika brottet nummer 2.

Alla hos polisen kanske funderar på va fan som hänt. Inklusive damerna.

Besvärande är dock att fyndet inte hittas på slumpvis utvald plats. Om inte även det är 1000% otur.
Men hallå , naturlig dödsorsak? Då åker man väl inte ut i skogen och lämnar personen där ...
Citera
2022-11-13, 12:18
Medlem
Citat:

Det kanske flugit över ditt huvud, men åklagaren har sagt att det i nuläget inte finns några andra misstänka och misstankarna mot dom två som sitter häktade har stärkts efter att TT hittades död.

Så vitt jag vet har dom aldrig varit misstänkta för någonting och kan väl därför rimligtvis aldrig blivit avskriva då de aldrig varit misstänkta ? Eller?

Hörda får man väl anta att dom är, om dom lämnat några intressanta uppgifter om JJ? Vi får helt enkelt invänta FUP för att veta det.
Citera
2022-11-13, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Finns ingen anledning. Har gått igenom de utsagor som finns, och bildat mig uppfattningen om att vittnesmålet både är tydligt och logiskt.

Att folk har problem att höra vad han säger stundtals är för dig tydligt, tack då vet vi.
Citera
2022-11-13, 12:20
Medlem
Citat:
Zoomade in Henne och klippte bort allt annat och jag tror faktiskt att det kan vara hon

Kvinnan med mörkt, till höger, som dansar ser ut som 40+ minst... Hon är dessutom inte det minsta lik JJ..
Citera
2022-11-13, 12:21
Medlem
Citat:

Fast det stämmer ju inte. Du ifrågasatte inte om de visste vilka de var.

Du skrev:
Däremot mannen i den röda bilen som var JJs bästa vän har inte ringt in . De söker fortfarande efter honom / dem
och
Nej inte dem två killarna i den lilla röda bilen. De har inte trätt fram .

Det är INTE att ifrågasätta om de visste vilka de var. Det är att påstå att man letade efter männen.
Citera
2022-11-13, 12:21
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det där med märket i marken som pratades om i podden är den dummaste teorin av alla. Snälla tänk efter. 3 våningar mitt i natten…fattar inte hur man ens kom på tanken. Sen tänker jag på det mystiska telefonsamtalet, var det någon här som hörde vad som sades där??

Är dock impad av att han var i källaren dagen innan polisen tog sig dit.

Jag håller med. Helt sjuk teori, det är nog lättare att stycka en kropp än att kasta ut den via ett fönster på tredje våningen. Vem vill sen ta hand om den kroppen in i sin bil.??!
Nej jag skulle vilja påstå att det är mer än osannolikt.

Anledningen till att polisen undersöker källaren, kan ju vara samma tipsare. Den där s.k. infiltratören.
Vilken del vill du att jag kan försöka att tolka? Har lyssnat på det där klippet många gånger.
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-13 kl. 12:23. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Men hallå , naturlig dödsorsak? Då åker man väl inte ut i skogen och lämnar personen där ...
Nej, du ringer ambulans. Allt annat skulle vara ett brott.
Citera
2022-11-13, 12:28
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:

Finns väl två stycken som förekommit i tråden brodern N*ls 21 år och en Benjam*n 18 år båda tillgång till små röda 🚗
=======================
* = i

Namnen maskade.

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2022-11-13 kl. 15:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in