Citat:
Ursprungligen postat av
jorban
Du gör bort dig direkt på 1.
Man kan se det som terrrorbombning absolut.
Men det har ett syfte och det är att göra Ukraina till ett land som inte går att leva i.
Det är per defintion terrorbombningar, och nej, ryssland har vare sig förmåga eller kapacitet att uppnå den graden av skada som krävs. även om jag vet att rystrollen gillar argumenten "de kan visste de, de vill abra inte"... men de är ju ganska lama nu när ryssen inte ens kan uppräthålla sin egen konstitution (dvs försvara ryskt territorium)
Citat:
Landet förvandlas till ett evakuerat slagfält i vinter.
Båda sidor kan fortsätta pumpa in mannskap och utrustning.
Jag tror du liksom putin kommer bli förvånade....
Citat:
Ryssland har också problem det sa jag inte att dom inte hade.
Att de inte kan handla av väst är ett problem för dom.
Du kan inte ens börja föreställa dig deras problem, ingen idag levande människa i sverige kan det. oavsett om de va med om bostadsbubbland och it krashen.... de hade fortfarande varmvatten i kran och behövde inte gräva ett hål i skogen för att göra toalett...
Citat:
Men dom om är precis som USA en self sustaining krigsmakt. Inte optimalt i detta läge men fullgott.
Nej.
Citat:
Men ovanstående fakta står vi inför ett långt krig som ingen kan vinna rakt ut.
inte ens om dina fantasier var korrekta så tyder något i verkligheten på att det kommer bli en särskilt lång konflikt. det är slut nästa år.
Citat:
Endast förlora.
Och de stora förlora blir Ukraina då landet inte kommer vara beboeligt under vintern.
tror du läst för mycket rysstrollier.
Citat:
Europa och Ryssland tar båda stora olika sorters smällar.
ja, och det kommer rysslands kommande generationer få betala för, medans majoriteten i väst inte ens behöver ställa in den ena av två chratersemstrar nästa år.....
Citat:
Det kommer vara i allas intresse att avsluta skitet.
mm. men jag tror tyvärr inte att ryssland kommer va så nöjda med hur det avslutas, och det är värt långt mer lidande att någon tysk som lever på marginalen får nöja sig med bara en thailandssemster nästa år....