2022-11-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det där med märket i marken som pratades om i podden är den dummaste teorin av alla. Snälla tänk efter. 3 våningar mitt i natten…fattar inte hur man ens kom på tanken. Sen tänker jag på det mystiska telefonsamtalet, var det någon här som hörde vad som sades där??

Är dock impad av att han var i källaren dagen innan polisen tog sig dit.

Frågan är hur många brottsplatser den här poddaren klampat runt på och eventuellt förstört spår. Att plantera teorier och ställa ledande frågor till vittnen är heller inte att rekommendera.

Nu har jag inte lyssnat på podden, men fått uppfattningen att han jagat stories utan hänsyn till utredningen.
Citera
2022-11-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Kvinnan med mörkt, till höger, som dansar ser ut som 40+ minst... Hon är dessutom inte det minsta lik JJ..

Ser ut som CS. 31 år. Finns med tidigare i tråden och på ett instagraminlägg.
https://www.instagram.com/p/ChPsAqMLYCa/
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-11-13, 12:33
Medlem
Det har säkert skrivits men, var hittar jag podden och vad heter den?
Citera
2022-11-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Är det inte lite konstigt då att pojkvännen inte kontaktade polisen mycket tidigare?

Om jag hade hört något i samtalet som lät misstänkt hade jag inte väntat många timmar om flickvännen sa att hon var på väg.

Är det inte precis det han gör då? Om han nu somnade runt ca 02:00 på natten efter 01:49-samtalet med T så är det ju naturligt att han sover till drygt 09:00-10:00 på dagen. Det är väl efter att han vaknat upp som han sedan lyssnar av sin mobil med telefonröstmeddelandet som T ska ha skickat 02:30. Han hör då av sig till MGM och när ingen av dem ger honom en tillfredsställande förklaring så anmäler han (eller möjligen T:s föräldrar) henne som saknad runt 11:00ish enligt polisen.

Det finns inga uppgifter såvitt jag har sett på att A lyssnade på T:s röstmeddelande direkt när det skickades 02:30? Jag har hela tiden utgått från att han helt enkelt gick och la sig efter 01:49 och då somnade.
Citera
2022-11-13, 12:35
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaEnSnickers
Det har säkert skrivits men, var hittar jag podden och vad heter den?
Försvunnen, finns på Spotify och podplay bla
Citera
2022-11-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Det är ju en trådsanning att han är son till en polis . Vill gärna veta fakta och se att källan på att han kontaktat polisen.
Varför vill du veta om han kontaktat polisen?
Tror du inte Åkl gör sitt jobb och är noggrann i hur han bedriver denna FU?
Vid frågor ang FU kan man kontakta Åklagaren och se om man lyckas få något svar
Citera
2022-11-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Är det inte precis det han gör då? Om han nu somnade runt ca 02:00 på natten efter 01:49-samtalet med T så är det ju naturligt att han sover till drygt 09:00-10:00 på dagen. Det är väl efter att han vaknat upp som han sedan lyssnar av sin mobil med telefonröstmeddelandet som T ska ha skickat 02:30. Han hör då av sig till MGM och när ingen av dem ger honom en tillfredsställande förklaring så anmäler han (eller möjligen T:s föräldrar) henne som saknad runt 11:00ish enligt polisen.

Det finns inga uppgifter såvitt jag har sett på att A lyssnade på T:s röstmeddelande direkt när det skickades 02:30? Jag har hela tiden utgått från att han helt enkelt gick och la sig efter 01:49 och då somnade.

I sammanfattningen hittar jag inte klockslaget för anmälan. Är det bekräftat anmälan inkom ca 11:00?
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag håller med. Helt sjuk teori, det är nog lättare att stycka en kropp än att kasta ut den via ett fönster på tredje våningen. Vem vill sen ta hand om den kroppen in i sin bil.??!
Nej jag skulle vilja påstå att det är mer än osannolikt.

Anledningen till att polisen undersöker källaren, kan ju vara samma tipsare. Den där s.k. infiltratören.
Vilken del vill du att jag kan försöka att tolka? Har lyssnat på det där klippet många gånger.

Det var snällt av dig! Jag ska testa och lyssna igen, återkommer!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ja jag vet inte. Verkar lite off. Uppehålla grannchauffören för att dra ut på tiden, ngn form av utbyte, alibi möjligen. Eller också bara uppe i varv och ogenomtänkt. Vore intressant att veta vad som sades. Antingen har det betydelse för nattens gärningar på något sätt, eller också är det helt enkelt bara ett stickspår.

Inget konstigt alls om hon inte hade varit misstänkt dvs… fyllehungrig, ser en kompis, går över och pratar lite, helt normalt.
Citera
2022-11-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gjoyf
Läste i Aftonbladet att tidpunkten för människorov är 02.30. Är inte det ungefär samma tid som tidpunkten för det sista samtalet till pojkvännen?

Japp antagligen därför tiden för människorrovet sattes till 02:30, någonting hördes antagligen i det samtalet från tover till pojkvännens röstbrevlåda som gjorde att det sattes igång en utredning så snabbt och dom kunde sätta en brottsrubricering så snabbt också det tror jag.
Citera
2022-11-13, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
I sammanfattningen hittar jag inte klockslaget för anmälan. Är det bekräftat anmälan inkom ca 11:00?

Det är vad som står angivet i media samt även i trådinfot...
Citera
2022-11-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Japp antagligen därför tiden för människorrovet sattes till 02:30, någonting hördes antagligen i det samtalet från tover till pojkvännens röstbrevlåda som gjorde att det sattes igång en utredning så snabbt och dom kunde sätta en brottsrubricering så snabbt också det tror jag.

Det blev en brottsutredning först på måndagen. Om det var ett röstmeddelande som innehöll något som pekade på människorov eller annan brottsmisstanke hade polisen sannolikt plockat in J och M redan på söndagen. Jag tror det var grannarnas vittnesmål samt platsundersökningen i J s lägenhet som gjorde att tjejerna plockades in på mån förmiddag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in