2022-11-13, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ja precis . Detta är jag trött på. Att man blir påhoppad av en person för att jag vill ha en källa på VAD han tycks ha KÄLLA på är riktigt .
Inte undra på att det blir bråk i tråden.
Ge mig gärna källa till att denna killen är hörd och avskriven & då menar jag inte en FB källa för dem kan man inte lita på talar sanning och speciellt inte om dom är inblandade

Du skrev:

Däremot mannen i den röda bilen som var JJs bästa vän har inte ringt in . De söker fortfarande efter honom / dem

och
Nej inte dem två killarna i den lilla röda bilen. De har inte trätt fram .

Vill du förtydliga?

Vilka är det som söker mannen/killarna i bilen?
Till vem har mannen inte ringt in?
För vilka har de två killarna inte trätt fram?

Och vem är källan till dessa uppgifter? Var har du fått dem ifrån?

Har du fått uppgifterna genom media? Vänner? Eller är det teorier från ditt håll?
Senast redigerad av GrevenFB 2022-11-13 kl. 11:28.
Citera
2022-11-13, 11:31
Medlem
Osannolikheter

Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Några saker.
- Trådsanningen verkar ha blivit att JJ och MH hållit ut så länge i förhör och inte erkänt eller ens sagt något. Hur vet vi det? Det kan mycket väl vara så att en av dessa pratat, men den andra inte sagt samma sak - eller varit tyst. Hursomhelst, vi vet inte hur dessa förhör gjorts och vad som sagts. Så känns märkligt att vara övertygad om att de varit tysta.

I bland händer det osannolika saker. Det kan hända att damerna pratar på allt vad de orkar, men att de missförstått situationen.

Att något ytterligare hänt som de inte har en susning om.

Dödsfallet kan tex vara helt naturligt. Tex hjärtmuskelinflammation (som är rätt populärt just nu) i kombination med ansträngning när de bråkat eller jagat upp sig.

Vid "städningen" kan ju något hänt som de inte känner till hur mycker de än funderar.

Dvs inget direkt uppsåt och de kanske känner sig helt oskyldiga.

Liket kanske försvinner för att ett proffs ser till att de är upptagna på annat håll när det hämtas.

Eller att offret förvisso misshandlas i lägenheten så det skvätter lite blod och ryker hårstrån, men vid hemfärden blir hon utsatt för osannolika brottet nummer 2.

Alla hos polisen kanske funderar på va fan som hänt. Inklusive damerna.

Besvärande är dock att fyndet inte hittas på slumpvis utvald plats. Om inte även det är 1000% otur.
Senast redigerad av tofo 2022-11-13 kl. 11:35. Anledning: extra
Citera
2022-11-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Man är väl ändå att betraktas som oskyldig till dess att motsatsen är bevisad, i Sverige. Hela vår jurisdiktion bygger ju på det.

Annars blir det ju förtal.

Jo det låter ju fint men så funkar det ju inte i praktiken.
Citera
2022-11-13, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Du skrev:

Däremot mannen i den röda bilen som var JJs bästa vän har inte ringt in . De söker fortfarande efter honom / dem

och
Nej inte dem två killarna i den lilla röda bilen. De har inte trätt fram .

Vill du förtydliga?

Vilka är det som söker mannen/killarna i bilen?
Till vem har mannen inte ringt in?
För vilka har de två killarna inte trätt fram?

Och vem är källan till dessa uppgifter? Var har du fått dem ifrån?

Har du fått uppgifterna genom media? Vänner? Eller är det teorier från ditt håll?
Någon skrev tidigare i den här tråden att de två personerna i bilen är utcheckade från ärendet. Den som JJ refererade till som "bästa vän" visade sig inte alls betrakta sig som en bästa vän till JJ.
Min teori är att dessa två var knarklangare. Varför satt annars två män i en bil som stod stilla mitt i natten?
Citera
2022-11-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Någon skrev tidigare i den här tråden att de två personerna i bilen är utcheckade från ärendet. Den som JJ refererade till som "bästa vän" visade sig inte alls betrakta sig som en bästa vän till JJ.
Min teori är att dessa två var knarklangare. Varför satt annars två män i en bil som stod stilla mitt i natten?

Ja, jag vet.

Men noselake i tråden påstår att så inte är fallet. Just därför jag frågar noselake efter källa till hennes uppgifter.
Citera
2022-11-13, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
https://www.instagram.com/reel/Cjv79VxsrSn/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Undra om det är JJ som dyker upp i videon dansandes med en tjejkompis med svart hår när det är ca 1 minut och 10 sekunder kvar av videon längst ner till höger i rutan.

Svårt att säga då man bara ser personen snabbt . Men i profil ser det ut som hon.
Citera
2022-11-13, 11:40
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
En av killarna ska ha varit son till en polis och själv kontaktat polisen efter händelsen. Var den uppgiften kommer ifrån, är jag dock osäker på. Åker man till McD drive-in, kan man ju sitta och käka i bilen.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-13 kl. 11:46.
Citera
2022-11-13, 11:43
Bannlyst
Citat:
Det har jag inte sett. Tycker att de framstår som tydliga, logiska. Skulle man däremot sätta igång och greja med brandstegen, undrar väl alla grannar om det är inbrott på G utanför. Sedan vet jag inte vad JJ skulle ha brandstegen till efteråt. Hon är ju ingen leopard, som bär sitt byte upp och ner för den. Verkar totalt osannolikt.

Här är ett inlägg, finns flera, men resten får du leta åt själv, hans utsagor är allt annat tydliga och logiska.

Citat:
Ja jag skrev om det igår 😂😂 grannen är fumlig och säger olika saker hela tiden . Jag tycker personligen någonting med honom är lurt . Det är något som inte stämmer . Lyssnade på podden igår , pausade och spolade tillbaka . Hela samtalet med honom är så oklart . Han ville inte intervjuas ena dagen utan dagen efter och då stämt av med Wilhelm vad han sagt.
Sen säger han att JJ sprang ner för trappan när hon varit uppe och hämtat nåt, för att ändra sig till gick normalt .
Mycket i hans saker han säger som är galet om man granskar

När du skriver upp inser jag direkt att vidare diskussion med dig är helt ointressant.
Citera
2022-11-13, 11:47
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Här är ett inlägg, finns flera, men resten får du leta åt själv, hans utsagor är allt annat tydliga och logiska.
Finns ingen anledning. Har gått igenom de utsagor som finns, och bildat mig uppfattningen om att vittnesmålet både är tydligt och logiskt.
Citera
2022-11-13, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
https://www.instagram.com/reel/Cjv79VxsrSn/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Undra om det är JJ som dyker upp i videon dansandes med en tjejkompis med svart hår när det är ca 1 minut och 10 sekunder kvar av videon längst ner till höger i rutan.

Zoomade in Henne och klippte bort allt annat och jag tror faktiskt att det kan vara hon
Citera
2022-11-13, 11:49
Medlem
Citat:
En av killarna ska ha varit son till en polis och själv kontaktat polisen efter händelsen. Var den uppgiften kommer ifrån, är jag dock osäker på. Åker man till McD drive-in, kan man ju sitta och käka i bilen.
Du har rätt, men varför skulle JJ gå över och prata med dessa? Var det kanske bara för att försöka skapa något slags "alibi"?
Citera
2022-11-13, 11:51
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Zoomade in Henne och klippte bort allt annat och jag tror faktiskt att det kan vara hon
Spelar ju ingen roll huruvida det är hon eller inte. Det är inte kvällen då T försvann. Och om man går på krogen och bor i Vetlanda är ju inte häpnadsväckande eller tillför något till utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in