2022-11-13, 04:27
Medlem
IceEyess avatar
Kanske inte den bästa, men den största totalt sett.
Citera
2022-11-13, 07:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag hade verkligen unnat honom en fin ålderdom.
Minns Big Horn Steakhouse i Pattaya för 15-16 år sedan. Jag var där och åt och ett par bord bort satt Börje Salming. Där satt jag tio år yngre, fet och halvalkis och bara blängde som en jävla fågelholk. Det som slog mig var att fan vad stilig Börje var, ja han var mycket stilig, och jag är inte fikus. Inte en gnutta fett på den gubben!

Han är som från naturen. Alltså som ett naturfenomen man blir hänförd av. Fysiken har han alltid haft. Har läst hans biografi många gånger för jag tyckte hans historia som hockeyspelare i Kanada var spännande. Hans tjurskallighet är i klass med Gunde Svans. Det var ju en veteran-match för några år sedan då 1994-gänget som vann OS mötte kändisar plus några fd proffs. Börje var på backen i kändis-laget. Världsbacken Lidström var med och hade slutat med hockeyn något år tidigare, man såg det på Lidströms aktion på isen. Han hade tappat aktionen. Salming dock hade kvar sitt rörelsemönster och såg i princip likadan ut som när han var aktiv när han förflyttade sig på isen. Blev ruskigt imponerad då han hade slutat med ishockeyn 20 år tidigare.
Senast redigerad av MoraStenar 2022-11-13 kl. 07:48.
Citera
2022-11-13, 09:30
Medlem
Citat:
Minns Big Horn Steakhouse i Pattaya för 15-16 år sedan. Jag var där och åt och ett par bord bort satt Börje Salming. Där satt jag tio år yngre, fet och halvalkis och bara blängde som en jävla fågelholk. Det som slog mig var att fan vad stilig Börje var, ja han var mycket stilig, och jag är inte fikus. Inte en gnutta fett på den gubben!

Han såg dessutom bara bättre ut med åren. Fantastiskt exemplar av människa.
Citera
2022-11-13, 11:11
Medlem
trailblasers avatar
Amerikanerna vet hur man hyllar och ta hand om sina hjältar. Här i Sverige fastnar Börjes bromsmedicin i tullen och han nekas assistans.
Citera
2022-11-13, 11:15
Medlem
Citat:

Just därför har han drabbats av ALS.
Karolinska släppte nyligen forskning att de som drabbas är nästan enbart män i 70 års åldern med lite kroppsfett och vältränade.
Nerverna och dess signaler behöver fett att transporteras i och det saknar dessa herrar i den mån.

Stenmark och svan är säkert lite oroliga nu
Citera
2022-11-13, 11:19
Medlem
akutaccents avatar
Har för mig att de bromsmediciner som Börje var i behov av stoppades i tullen, för att den medicinen inte var laglig i Sverige? Saknar källa på detta men om det är sant så är det jävligt fittigt, om nu denna medicin hade gjort någon skillnad vill säga.
Citera
2022-11-13, 11:31
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Har för mig att de bromsmediciner som Börje var i behov av stoppades i tullen, för att den medicinen inte var laglig i Sverige? Saknar källa på detta men om det är sant så är det jävligt fittigt, om nu denna medicin hade gjort någon skillnad vill säga.
Här är en artikel från 27 oktober om detta.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/y66ekA/borje-salmings-bromsmedicin-mot-als-stoppad-i-tullen
Citera
2022-11-13, 11:33
Medlem
aina08s avatar
Här är hyllningen från i natt.

https://youtu.be/8Neiv8xwhDQ
Citera
2022-11-13, 11:35
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent

Källan är Börjes fru. Var hon som avslöjade det i Expressens hemma-hos reportage.

EDIT. Teresa Salming.
Citera
2022-11-13, 11:40
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Källan är Börjes fru. Var hon som avslöjade det i Expressens hemma-hos reportage.

EDIT. Teresa Salming.

Teresa är dottern. Här är reportaget:

https://www.expressen.se/sport/missen-om-borje-salmings-medicin-katastrof/
Citera
2022-11-13, 11:46
Medlem
JustZlatans avatar
Jag drömde inatt att Börje Salming var död. Så skulle inte bli förvånad om han kastar in handduken snart.

Personligen förstår jag inte storheten i honom. På hockeyplanen alltså.
Citera
2022-11-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Amerikanerna vet hur man hyllar och ta hand om sina hjältar. Här i Sverige fastnar Börjes bromsmedicin i tullen och han nekas assistans.

Nu ligger iof Toronto i Kanada.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in