2022-11-13, 10:59
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Om jag vore IL skulle jag inte medverka till ett brott. Men nu vet jag ju inte hur IL tänker...

Dotter till pappan: "Hej, jag sitter i knipa och har förstört mitt liv för all framtid; hjälp mig och förstör ditt liv, du också".

Och nu väntar jag på att någon; inte du "slut-kant"; kommer med kommentaren: "Pappan är ju militär och har ju stridit för Israel i olika krig; han vet hur man gör för att komman undan. Han har naturligtvis uppfostrat sin dotter så att hon fått ett hårt psyke och kan neka till allt, utan att brytas ner".

Nu vet jag inte om jag citerar rätt. Men om nu farsan kom till undsättning. Varför i hela friden skulle han då dumpa kroppen hos grannen? Argumentet om att han är militär rimmar dåligt med den dumpningsplatsen. Platsen kommer avslöja båda två.

Det rimmar däremot bättre med stressade gärningskvinna/-or som inte kan tänka ordentligt pga situationen och dras till kända marker.
Citera
2022-11-13, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gjoyf
Läste i Aftonbladet att tidpunkten för människorov är 02.30. Är inte det ungefär samma tid som tidpunkten för det sista samtalet till pojkvännen?
Det är väl pga det samtalet tiden är satt till 02.30. Något hördes på det telefonsvararmeddelandet som antyder detta.
Senast redigerad av Laternan 2022-11-13 kl. 11:07.
Citera
2022-11-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cakka
Vad är det för podd alla pratar om?
Försvunnen heter podden. Finns där poddar finns.
Citera
2022-11-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
https://www.instagram.com/reel/Cjv79VxsrSn/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Undra om det är JJ som dyker upp i videon dansandes med en tjejkompis med svart hår när det är ca 1 minut och 10 sekunder kvar av videon längst ner till höger i rutan.

Noice spelade på Nöjet en annan helg. Tror helgen innan.

Edit: dom spelade på nöjet 7 september
Senast redigerad av Wattweke 2022-11-13 kl. 11:08.
Citera
2022-11-13, 11:06
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
https://www.instagram.com/reel/Cjv79VxsrSn/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Undra om det är JJ som dyker upp i videon dansandes med en tjejkompis med svart hår när det är ca 1 minut och 10 sekunder kvar av videon längst ner till höger i rutan.
Vilket datum är filmen ifrån? Antar att du kollat upp det innan du postar materialet här.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-13 kl. 11:10.
Citera
2022-11-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Fast det du påstår nu stämmer inte.

Grannsonen är konsekvent i de svar han ger. Han ändrar inte sina utsagor, som du påstår.

Du skriver; "Mycket i hans saker han säger som är galet om man granskar".
Ge exempel!

Ja han säger först att cykeln ligger ner , nej den står upp . Han reser den upp . Sen efter mc d reser han den upp och ber henne ta påsen.
Likaså säger han ” hon sprang ner , nej gick normalt menar jag

Han har sagt olika saker . Gå igenom podden igen del två . Hade en person varit så fumlig i sina svar och jag letade efter någon hade jag inte litat på svaren men det är jag .
Sen att han inte ville intervjuas först & bad dem vänta till nästa dag … ?
För att kunna säga samma sak som Wilhelm .
Citera
2022-11-13, 11:10
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Vilket datum är filmen ifrån?

Datumet stämmer men tydligen inte bandet som spelade den kvällen...
Citera
2022-11-13, 11:13
Medlem
Som många är inne på -det bör finnas många som vet vad konflikten tjejerna emellan handlade om. Det bör också finnas många som settoch vet vilka som var med på Nöjet och förfesten. Jag känner mig ganska förvissad om att polisen fått reda på detta och i sinom tid, när utredningen är klar, får vi nog veta.
Det är lite imponerande/förvånande att ingen Vetlandabo skvallrat om detta i tråden...
Man undrar varför. Nåt ingen vill ska komma upp?
Citera
2022-11-13, 11:13
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Datumet stämmer men tydligen inte bandet som spelade den kvällen...
Ah kk. Fick inte ihop det.
Citera
2022-11-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Tror Du att Du har något tolkningsföreträde framför alla andra här i tråden???

Du vill ha källa på att dessa två inte är hörda,men Du kan själv inte presentera en källa på att dom är hörda!!!

Att Du är TÄMLIGEN övertygad om att dessa två män är hörda av polis säger oss andra i tråden inte ett skit.

Ja precis . Detta är jag trött på. Att man blir påhoppad av en person för att jag vill ha en källa på VAD han tycks ha KÄLLA på är riktigt .
Inte undra på att det blir bråk i tråden.
Ge mig gärna källa till att denna killen är hörd och avskriven & då menar jag inte en FB källa för dem kan man inte lita på talar sanning och speciellt inte om dom är inblandade
Citera
2022-11-13, 11:16
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Lyssnat på podden igen där grannen (som körde JJ och talar med brytning) uttalar sig att han frågar JJ vems är cykeln? Vem har ställt den så? Sen flyttade han upp den (antar att den stog/låg illa till) men finns det inte uppgifter på att den va låst vad ett staket?
Har Tove kastat den utanför innan de gick upp till lägenheten?
Nej inga uppgifter på det. Se sammanfattningen. Låst, inte fastlåst på bilderna. Cykeln stod upp, enl. grannen.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-13 kl. 11:25.
Citera
2022-11-13, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Flera här verkar påstå att det inte spelar någon roll om polisen kan bevisa vem som har gjort vad. Riktigt så enkelt är det väl ändå inte? Tänker exempelvis på de båda ukrainarna som kidnappade Gert-Inge i Markaryd, slog ihjäl honom och sedan stal hans bil. De blev ju friade helt eftersom hovrätten inte kunde fastslå att båda två var delaktiga i dödandet. En grundförutsättning för att flera ska kunna dömas för ett mord verkar ju vara att det är ställt utom allt rimligt tvivel att det har skett i samförstånd. Nu har vi ju ingen aning om varken dödsorsak eller vilka bevis polisen har i det här fallet. Men ponera att T har slagits ihjäl och det inte finns bevis för att det ligger planering bakom. Isf kan det nog ändå bli ganska knepigt.

Du har rätt. Det är väldigt viktigt att polisen kan bevisa vem som gjort vad och det kommer bli svårt. När J och M så småningom börjar försvara sig mot dom bevis som läggs fram kommer svaren skilja sig åt. Deras två utsagor kommer ställas mot främst den tekniska bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in