Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag läser många FUP:ar och domar som rör just våldtäkt. Beviskraven är höga. Så nej, jag fattar inte trögt. Jag tar reda på fakta (dvs. läser FUP:ar och domar som rör våldtäkter) istället för att lyssna på folk som påstår saker de inte vet något om.
Du är inte den första som läser sånt.
Det finns folk som begärt ut hundratals domar (t.ex. A Bard), det finns några av våra mest kända jurister och försvarsadvokater, det finns fd HD-ledamöter, det finns journalister, forskare och politiker som INTE delar din syn på vad som står i domarna eller beviskraven.
Du fattar inte ens att självaste lagrådet INTE vill ha t.ex. samtyckeslagen, men mest av allt har jag nu frågat tre ggr om du kan länka till en enda av dem, men det har du aldrig lyckats producera.
Det är du som ska börja lyssna, för det här är mycket allvarligt för folks allmänna rättsuppfattning.
Detta är på väg ut. Flera andra journalister gräver för fullt i detta nu och jag gissar att det blir Kvartal eller någon annan nymedia utanför klägget som låter denna bomb brisera.
Folk har sagt det här sen före metoo, men efter det har tumskruvarna dragits åt åt andra hållet. Motreaktionen blir lika stark och ett drygt dussintal kvinnor har redan fällts för förtal och fler kommer.
Och du din femtekolonnare och medlöpare, kommer också få din beskärda och välförtjänta del.
Alla ni som fått veta och ingenting gjorde får er del, för vad är de man säger om vad som behövs för att ondskan ska segra?
"Det enda ondskan behöver för att segra är att det goda ingenting gör."