2022-11-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Vart går kovägen
Varför skriver du Kovägen? Det enda med ko i namnet i det här fallet är skogsdungen Kohagen.
Visserligen skriver hundhåret emellanåt kostigen, även om stigen inte är någon kostig.
Citera
2022-11-12, 16:39
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Jag tror inte ens att Jenven från länskriminalen var inkopplat i början, det var ju Kvist som var spaningsledare. Sannolikheten är väldigt låg att Jenven har sett legan alls.
Uppgifterna går från öra till öra inom polisen. Jenven återger vad han hört och läst om området där ringarna hittades.

Du tror helt rätt, Jenvén hade ingenting med fallet att göra under de första tio åren.
Citera
2022-11-12, 17:15
Medlem
Citat:
Varför skriver du Kovägen? Det enda med ko i namnet i det här fallet är skogsdungen Kohagen.
Visserligen skriver hundhåret emellanåt kostigen, även om stigen inte är någon kostig.
Nån fylleväg som man kunde köra på fyllan te Mariestad ett öknamn
Citera
2022-11-12, 19:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Alla som intresserat sig för detta fall har sedan länge insett att Jenvén är en knappt sub-medioker brottsutredare. Sådana tycker sig ibland ha kommit på något alldeles extra genialt och kan inte släppa det utan detta skall omnämnas och exponeras som ett otvetydigt sensationellt genombrott i fallet. Ungefär som LGWP i otaliga utredningar som inte lett någonstans. Eller, ännu hellre, ett barn som stolt önskar visa upp innehållet i sin potta.

Vi kan med säkerhet sluta oss till att Pelle Jenvén har tagit del av informationen om legan från tidigare utredare. Det är helt otänkbart att Jenvén skulle stå i TV3 och på plats (!) (med lekplatsen precis bakom sig) visa var legan hittades om han inte visste var den hittades. Och jag är säker på att legan inte hade formen av en någorlunda rund cirkel, utan mer formen av en annan, oregelbunden form som pockade på uppmärksamhet. Notera igen att legan alltså hittades bara ett par, tre meter från där skogsdungen (Kohagen) övergick i lekplatsen - och där bilspåren och ringarna hittades.
Citera
2022-11-12, 21:22
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Skickat PM

Vart är underlaget du skulle delge?
Citera
2022-11-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4Motion
Vart är underlaget du skulle delge?
Har inte hunnit, jobbat haft fullt upp
Citera
2022-11-12, 21:45
Medlem
Kommer inte att lägga upp till allmän beskådan
Utan vill först veta av två i tråden vad de tror en har jag redan skickat till .
Citera
2022-11-12, 22:03
Medlem
Citat:
Nån fylleväg som man kunde köra på fyllan te Mariestad ett öknamn
menar du kanske Fyllevägen från Lugnås och in...?
Citera
2022-11-12, 22:06
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Kommer inte att lägga upp till allmän beskådan
Utan vill först veta av två i tråden vad de tror en har jag redan skickat till .

Vad är det som kan vara så känsligt?
Är det en lögn så är det ju inte den första i denna tråd direkt......
Det har gått trettio år och det kommer inte ens generera ett straff för någon eller några som träder fram.
Här handlar det inte om att få fast någon längre utan endast få ett svar.
Citera
2022-11-12, 22:18
Medlem
Citat:
Det finns folk här med kontakter inom polisen som har sagt att vissa olssonpersoner är noga utredda och avförda. Är inte BW noga utredd och avförd?

Sen undrar jag var du har för underlag att säga att det är vanligt att förövare i går i täten för sök? Jag tror att det är otroligt ovanligt. Minns inget fall, även om något enstaka kanske kan förekomma.
Man läser väl hela tiden om mördare som varit med i sök insatser. Eli#ns mördare är ett exempel där de expressen till och med stärker min uppfattning om saken. https://www.expressen.se/kvallsposten/misstankte-mordaren-deltog-i-sokandet-efter-elin/
Det finns säkert många fall att hitta om du har intresse i det men du kanske egentligen var mer intresserad av hur jag lyckats uppfatta detta?! Jag har alltid älskat att läsa nyheter.

Folk med kontakter här är lika säkert som någon annans uttalande utan kontakter då man kan säga vad man vill som anonym skribent.
Om vi ska snacka underlag, är anonyma skri e ter på FB ditt underlag för att de är noga utredda?

Jag vet inte hur kollade vare sig BW eller bröderna O är men jag förmodar att de klarades av i början av försvinnandet då allting gick jävligt fel så OM de är det så får vi hoppas att de gjorde rätt just där. Det är väldigt mycket frågetecken i hela den här historien.
Citera
2022-11-12, 22:58
Medlem
Citat:
menar du kanske Fyllevägen från Lugnås och in...?
Ja
Citera
2022-11-13, 01:15
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vi kan med säkerhet sluta oss till att Pelle Jenvén har tagit del av informationen om legan från tidigare utredare. Det är helt otänkbart att Jenvén skulle stå i TV3 och på plats (!) (med lekplatsen precis bakom sig) visa var legan hittades om han inte visste var den hittades. Och jag är säker på att legan inte hade formen av en någorlunda rund cirkel, utan mer formen av en annan, oregelbunden form som pockade på uppmärksamhet. Notera igen att legan alltså hittades bara ett par, tre meter från där skogsdungen (Kohagen) övergick i lekplatsen - och där bilspåren och ringarna hittades.

Nattfågeln du jobbar som en dålig Polis gör, låser dej fast vid vissa detaljer in i absurdum, Jenvén han skulle inte hit och Jenvén skulle inte dit, öppna för fan dina ögon och se fallet från fler vinklar.
Bevisligen så står denne Jenvén i tv och säger sej veta saker, men dessa saker har han fått av den eminenta Poliskåren i Mariestad vilka egentligen inte haft en enda siffra rätt i fallet, vad säger då så säkert hur denna legan var eller inte var, den kanske var av ett djur, eller av något annat, kan ju varit barn som lekt på platsen.

Helt omöjligt är det inte att skor och ringar planterades på fyndplatsen för att missleda Polisen (om så är fallet har mördaren minst sagt lyckats bra), vittnet Hanna är inte heller speciellt trovärdig, plocka bort hennes ord och andra scenarion är fullt möjliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in