2022-11-12, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan man få en repris av videon där polisen öppnar dörren med motorsåg?
Vart hittar man den?
Ljudet måste vara med. Tack.
https://rumble.com/v1le6xl-motorsgen.html
Citera
2022-11-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, du får väl tro det - jag tror att han - precis som andra i liknande situation - får betala själv.

Hur vet du vilka som får ersättning och vilka som nekas? Jag tror att han - som de flesta andra i samma situationn- får full ersättning
Citera
2022-11-12, 19:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Kan nämna två stora och fantastiska skribenter. Gipsy-tears skriver oerhört intelligent och många tänkvärda saker. Får mig att tänka på Lars Noren när jag läser hans inlägg. Önskar han skrev mer bara. Sen har du micro113 som har en helt ofantlig kunskap om det mesta här i livet och som utklassar dom flesta här i tråden. Är säker på att dom flesta delar min åsikt om dessa två.
Då har vi 2 snillen i tråden.
Citera
2022-11-12, 19:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Hur vet du vilka som får ersättning och vilka som nekas? Jag tror att han - som de flesta andra i samma situationn- får full ersättning
Jag citerade vad lagen säger - missade du det?

Jag har redan konstaterat att du tror att han får betalt ... Tänker du fylla några sidor med upprepningar gällande det nu?

Ja, du får väl tro det - jag tror att han - precis som andra i liknande situation - får betala själv.
Citera
2022-11-12, 19:07
Medlem
Citat:
Då har vi 2 snillen i tråden.

Bra räknat
Citera
2022-11-12, 19:13
Medlem
Citat:
Jag citerade vad lagen säger - missade du det?

Jag har redan konstaterat att du tror att han får betalt ... Tänker du fylla några sidor med upprepningar gällande det nu?

Ha, nej jag noterade det. Om du även läser vad som står i stället för att bara copy paste:a så ser du säkert att lagen inte definerar vem som får ersättning och vem som nekas, det är ett individuellt bedömmande.

När du skriver "som andra i liknande situation " så försöker du forcera fram belägg för att du har rätt, men du har ingen aning om andra i liknande situation fått ersättning eller inte. Fattar du? Håll dig till det du har belägg för och dina egna åsikter.

Det räcker nog med detta inlägget, om inte du hade tänkt haka upp dig på ämnet.
Senast redigerad av zeroday 2022-11-12 kl. 19:35.
Citera
2022-11-12, 19:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://rumble.com/v1le6xl-motorsgen.html
Tack. Videon är oslagbar. Först ljudet av motorsåg som vrålar i mörkret och dessa underbara män som sen går lugnt därifrån med sin motorsåg i handen.
Har för mej att det var en riktigt vidrig Gädda som bor därinne. Ville väl ha en direktsänd våldtäkt på barn om jag inte minns fel.
Citera
2022-11-12, 19:18
Medlem
Citat:
Tack. Videon är oslagbar. Först ljudet av motorsåg som vrålar i mörkret och dessa underbara män som sen går lugnt därifrån med sin motorsåg i handen.
Har för mej att det var en riktigt vidrig Gädda som bor därinne. Ville väl ha en direktsänd våldtäkt på barn om jag inte minns fel.
Stemmer - denne sjarmøren
https://dumpen.se/2022/09/24/skohandlargaddan-napp-151-monsteras/

Kan godte oss over at han gikk konkurs, så han er ikke lenger skohandler
Citera
2022-11-12, 20:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ha, nej jag noterade det. Om du även läser vad som står i stället för att bara copy paste:a så ser du säkert att lagen inte definerar vem som får ersättning och vem som nekas, det är ett individuellt bedömmande.

När du skriver "som andra i liknande situation " så försöker du forcera fram belägg för att du har rätt, men du har ingen aning om andra i liknande situation fått ersättning eller inte. Fattar du? Håll dig till det du har belägg för och dina egna åsikter.

Det räcker nog med detta inlägget, om inte du hade tänkt haka upp dig på ämnet.
Nej, jag försöker inte forcera fram något.
Ersättning får man inte om man själv vållat situationen och det handlar om brott - att inte öppna dörren är att vålla situationen, det är dessutom frågan om gripande och husis.
Liknande situation kan vara uppbruten dörr för husis när någon inte är hemma - hittar man då t ex knark, barnporr eller illegala vapen som vederbörande förvarat i lägenheten så är husisen vållad av den som bor där .. och det blir i de allra flesta fall ingen ersättning.

Ja det räcker med trams från dig nu.
Citera
2022-11-12, 20:28
Medlem
Citat:
Nej, jag försöker inte forcera fram något.
Ersättning får man inte om man själv vållat situationen och det handlar om brott - att inte öppna dörren är att vålla situationen, det är dessutom frågan om gripande och husis.
Liknande situation kan vara uppbruten dörr för husis när någon inte är hemma - hittar man då t ex knark, barnporr eller illegala vapen som vederbörande förvarat i lägenheten så är husisen vållad av den som bor där .. och det blir i de allra flesta fall ingen ersättning.

Ja det räcker med trams från dig nu.

Det är din egna tolkning. Du vet inte vem som får ersättning och i vilka situationer det beviljas eller ges avslag. Klart är att alla får söka ersättning oavsett om de vållat situationen eller inte.

Hur var det nu med att upprepa samma sak sida efter sida? Ska du ge dig snart med ditt trams?
Citera
2022-11-12, 20:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är din egna tolkning. Du vet inte vem som får ersättning och i vilka situationer det beviljas eller ges avslag. Klart är att alla får söka ersättning oavsett om de vållat situationen eller inte.

Hur var det nu med att upprepa samma sak sida efter sida? Ska du ge dig snart med ditt trams?
Ingen har sagt något annat än att alla får söka.
Alla får söka -alla får inte beviljat.
Är man själv vållande och det handlar om brott så får i de allra flesta fall inte ersättning.

I det här fallet blir det sannolikt ingen ersättning med andra ord.
Citera
2022-11-12, 20:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Stemmer - denne sjarmøren
https://dumpen.se/2022/09/24/skohandlargaddan-napp-151-monsteras/

Kan godte oss over at han gikk konkurs, så han er ikke lenger skohandler
Han vill inte öppna dörren, men varför lämnar han alla apparater påslagna?
Kan han ha försökt radera allt men inte hunnit. Annars verkar det ju mer än lovligt korkat - motorsågen är ju inte direkt ljudlös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in