2022-11-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Ok då verkar den vägen omöjlig som det ser ut i dagsläget. Har du någon annan ide eller infallsvinkel där man koma komma åt dumpen.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Användaren Relentlessly hade flera förslag på hur Dumpen skulle stängas.
Han var även övertygad om att det skulle ske omgående men Dumpen är fortfarande aktiv.
Du kanske kan hitta några tips bland hans tidigare inlägg.

Jag tror inte någon behöver inte göra något alls. bara vänta.

Patrik vet jag har fogden efter sig. Han tycks ju inte ha inkomst som kan lösa den saken. Tvärt om.

Sen tror jag att de begår bokföringsbrott och skattebrott just nu. Sånt tar tid att få genomslag.

Sen tycker jag att de blir allt mer desperata med Gäddorna.
Citera
2022-11-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Ostkuken
https://dumpen.se/2022/02/05/mannen-med-osten-napp-igen/
Är det mannen med osten som blir arresterad i arresteringsvideon?
Citera
2022-11-12, 18:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
Är det mannen med osten som blir arresterad i arresteringsvideon?
Den där är nog från igår kväll.
De plockade två gäddor, på två olika orter, med hjälp av polis under kvällen/natten till idag.
Citera
2022-11-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja , det var därför jag kollade om och om igen , han var väldigt lik men vid närmare kontroll växte tveksamheten
Han säger i chatten att det tar 2 timmar för honom att åka till kontoret , då hamnar man långt från Göteborg , dialekten låter inte som den kommer från västkusten utan mer åt Småland

Jo. Du var dessutom millimeter ifrån att skriva din första rebus som hade pekat ut en oskyldig. Inte bra serru.

Alla har vi väl stött på nån misstänkt nån gång men tills man har bevis så håller man tyst. Du ville vara lite drottning igår genom att vara spela välinformerad. Om det händer igen så avvakta tills du har belägg.
Citera
2022-11-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fungerade inte att vägra öppna dörren när polisen knackar på ....
Så mycket smartare det hade varit att öppna och slippa betala för en skadad dörr

Med största sannolikhet får han ersättning för den skadade dörren. Dock en bedömningsfråga från fall till fall av den gode JK.
Citera
2022-11-12, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo. Du var dessutom millimeter ifrån att skriva din första rebus som hade pekat ut en oskyldig. Inte bra serru.

Alla har vi väl stött på nån misstänkt nån gång men tills man har bevis så håller man tyst. Du ville vara lite drottning igår genom att vara spela välinformerad. Om det händer igen så avvakta tills du har belägg.
Nej, jag var inte alls på väg att skriva någon rebus eftersom jag inte var säker eftersom vissa parametrar var avvikande som det där med att gäddan var gift , utseendemässigt är personerna snarlika , dock finns det många som liknar varandra
Citera
2022-11-12, 18:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Med största sannolikhet får han ersättning för den skadade dörren. Dock en bedömningsfråga från fall till fall av den gode JK.
Nej, högst sannolikt får han inte det.
Om de skadar din egendom och du är oskyldig eller tredje part (ej inblandad) så kan du begära ersättning.
Förstör de däremot egendom i syfte att bevissäkra och du själv är orsak till att skadan uppstår så ersätter de vanligen inte - utan du får betala själv.

Han har själv orsakat skadan genom att inte öppna dörren - vilket lett till att de måste tvinga sig in för att gripa honom och för att säkra bevis.

Lag (1998:714) om ersättning vid frihetsberövanden och andra tvångsåtgärder
8 § Den som drabbas av en personskada eller en sakskada genom våld som utövas med stöd av 10 §, 10 a § eller 29 § första stycket första eller femte meningen polislagen (1984:387), 2 kap. 17 § utsökningsbalken, 4 kap.2 och 16 §§tullagen (2016:253), 21 b § lagen (2000:1225) om straff för smuggling eller 2 kap.4 eller 6 § eller 6 kap. 2 §kustbevakningslagen (2019:32) har rätt till ersättning, om den skadelidande inte har betett sig på ett sådant sätt att det varit påkallat att använda våld mot hans eller hennes person eller egendom. Lag (2021:762).
https://lagen.nu/1998:714#P8S1

Så det blir nog ingen ersättning för det - nej.
Citera
2022-11-12, 18:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Som sagt, en bedömningsfråga från fall till fall. "Jag hörde inte att någon knackade". Klirr i kassan
Ja, du får väl tro det - jag tror att han - precis som andra i liknande situation - får betala själv.
Citera
2022-11-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej, jag var inte alls på väg att skriva någon rebus eftersom jag inte var säker eftersom vissa parametrar var avvikande som det där med att gäddan var gift , utseendemässigt är personerna snarlika , dock finns det många som liknar varandra
Sluta nu och slingra dig. Du skrev klart och tydligt att det var enkelt att hitta han. Du ville spela intelligent och känna hur det kändes. Gör nu som Gipsy-tears säger. Lugna dig nästa gång tills du är säker och inte pekar ut en oskyldig. Tvivlar visserligen på att du någonsin kommer lyckas skriva en rebus. Du är ju inte direkt känd här i tråden för att vara något snille precis.
Citera
2022-11-12, 18:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Kan man få en repris av videon där polisen öppnar dörren med motorsåg?
Vart hittar man den?
Ljudet måste vara med. Tack.
Citera
2022-11-12, 18:41
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Sluta nu och slingra dig. Du skrev klart och tydligt att det var enkelt att hitta han. Du ville spela intelligent och känna hur det kändes. Gör nu som Gipsy-tears säger. Lugna dig nästa gång tills du är säker och inte pekar ut en oskyldig. Tvivlar visserligen på att du någonsin kommer lyckas skriva en rebus. Du är ju inte direkt känd här i tråden för att vara något snille precis.

Har vi några snillen i tråden?
Citera
2022-11-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har vi några snillen i tråden?
Kan nämna två stora och fantastiska skribenter. Gipsy-tears skriver oerhört intelligent och många tänkvärda saker. Får mig att tänka på Lars Noren när jag läser hans inlägg. Önskar han skrev mer bara. Sen har du micro113 som har en helt ofantlig kunskap om det mesta här i livet och som utklassar dom flesta här i tråden. Är säker på att dom flesta delar min åsikt om dessa två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in