2022-11-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Stickorna dom använder är 20ng. Skickas det på analys så är det 10ng. Låt bli att röka bara sen käka fet mat några dagar innan så är det nog lugnt

Skriv gärna hur det gick för dig.

Jag klarade inte av pressen att försöka LJUGA för den läkare som gett mig tillbaka mitt liv, så jag förklarade hur "jag hade druckit, förlorat kontrollen över mig själv, och sen gjort snedsteget att röka med en grupp främmande människor på vägen hem". Och så var det med det. Medicineringen ökades istället med +10 mg Elv*nse (60 mg), och Gab*pentinet mot ångest oförändrat (3x 600 mg). ÄLSKAR min (svindyra) privata LARO-mottagning.
Citera
2022-11-12, 12:56
Medlem
Fråga 1: Om man skulle ta illegalt amfetamin, låt säga 0.5g per dag, 2 dagar i rad. Hur länge skulle det kunna sitta i urinen då, om man räknar med dess metaboliter?

Fråga 2: Har ni NÅNSIN hört talas om att nån blandar ner t.ex benso i amfetaminet, för att försämra ruset såpass att man därmed intar MER av det, för att på så vis återvända snabbare till pluggen (såsom det förekommit ofta i Uppsala/Sthlm)??
Citera
2022-11-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomp0jken
Fråga 1: Om man skulle ta illegalt amfetamin, låt säga 0.5g per dag, 2 dagar i rad. Hur länge skulle det kunna sitta i urinen då, om man räknar med dess metaboliter?
Tjack går väl ur ganska snabbt?

Citat:
Fråga 2: Har ni NÅNSIN hört talas om att nån blandar ner t.ex benso i amfetaminet, för att försämra ruset såpass att man därmed intar MER av det, för att på så vis återvända snabbare till pluggen (såsom det förekommit ofta i Uppsala/Sthlm)??

Nej men det är nog vanligt nu att man pressar fentanylpills och säljer som benzo eller annat.

Mer vanligt att det är tjack i kola eller att tjack säljs som kola. Jag rör inget sånt så har ingen erfarenhet mer än sånt man läser och hör av bekanta.
Citera
2022-11-12, 19:41
Medlem
Syns Sertralin på salivtest?
Citera
2022-11-12, 20:20
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme

De är ju inte klassat men kan ge utslag på klonazepam
Citera
2022-11-12, 20:40
Medlem
Cracker_Arses avatar
Funderar på en grej.

Om man på en hälsokontroll blir drogtestad.
Kan man inte då påstå att man tar cbd-olja dagligen för att förklara eventuellt THC i passet?

Vet att dagens cbd måste vara 0% THC, men det är väl inte olaglig att ta eller inneha cbd-olja som man köpt på sig innan lagändringen skedde?

Har sökt men inte funnit svar på detta.

Tack!
Citera
2022-11-12, 21:16
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker_Arse
Funderar på en grej.

Om man på en hälsokontroll blir drogtestad.
Kan man inte då påstå att man tar cbd-olja dagligen för att förklara eventuellt THC i passet?

Vet att dagens cbd måste vara 0% THC, men det är väl inte olaglig att ta eller inneha cbd-olja som man köpt på sig innan lagändringen skedde?

Har sökt men inte funnit svar på detta.

Tack!

Måste vara ett extremt känsligt thc test om den märker av dom små mängderna som jag förstått det, kan ha fel.

Men i alla fall så tror jag om du är positiv och det blir en grej av det så lär åklagaren vilja pröva frågan i domstol för det har man nog inte gjort tidigare. Och då menar jag om man haft en cbd olja före lagändring. Men då lär du behöva bevis på att den är köpt före om du ska ha en chans gissar jag på.
Citera
2022-11-12, 23:50
Medlem
Citat:

Beror på vad för salivtest det är.
Snabbtest - nej om det inte korsvisar som tidigare nämnt.
Om de labbas: ja åtminstone på de jag har tagit - där får man en lång lista med i stortsett alla narkotika eller medicinklassade ämnen.
Ska se om jag kan hitta någon lista på alla som kan spåras eller de letar efter - vet inte riktigt hur saliv-labben funkar - men skulle tro att de kan skilja sig beroende på vilket labb de går till osv. Våra labbas i Tyskland vet jag
Citera
2022-11-13, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Det tillhör dock inte rutin att testa för kat Då måste misstanke om att man använt just kat finnas.

På laro här vid mig testar dom alltid för det i labb iaf och på en av behandlingarna här på ADR så har dem såna stickor
Citera
2022-11-13, 08:07
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
På laro här vid mig testar dom alltid för det i labb iaf och på en av behandlingarna här på ADR så har dem såna stickor

På Laro förstår jag att dom testar för så mycket som möjligt. Det är dock inte rutin vid vanliga drogtester där arbetsplatser tester sina anställda t.ex
Citera
2022-11-13, 10:43
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
På sticka, absolut.
Tack för svar!
Kan du kanske förklara hur? Eller varför det kan hända?
Citera
2022-11-13, 12:41
Avslutad
Citat:

Sertralin e ju inte nåt man blir berusad av. Varför ska du noja på de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in