2022-11-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Fast även du spekulerar ju i att T och den killen eventuellt haft det ihop efter det att det tog slut mellan J och honom. Jag menar att det kanske är så att han och T hade ihop det INNAN det tog slut mellan honom och J.

Om nu det vore som du säger att T skulle haft ihop det med J:s ex EFTER att det hade tagit slut så torde det inte finnas SÅ stort hat hos J för det, eftersom det enligt folk i tråden framkommit (obekräftat) att J och T ska ha umgåtts med samma killar tidigare. Orkar inte söka upp det, men det var någon Vetlandabo som skrev att J och T legat med samma killar på fester etc. Om det stämmer vet jag inte förstås. Men min poäng är att något extremt graverande måste ju ha hänt mellan den killen och J som ledde till hennes ilska att vilja bränna ner hans hus. Och om den ilskan på något vis är kopplat också mot T så kanske den till slut fick utlopp nu i höst. En anledning till det försenade händelseförloppet kan ju vara att de bröt kontakten en period och blott återfick den vad det verkar efter att T flyttade tillbaks till Vetlanda igen.
Att hon var otrogen med J:s pojkvän? Ja, det kan absolut vara en stor anledning till att vänskapen bryts och om J är emotionell instabil så släpper hon inte detta. Jag tror betydligt mer på svartsjukedrama teorin, än teorin om droger. Män kanske dödar över materiella saker, men kvinnor dödar över emotionella saker. Jag tror inte folk förstår hur psykopatiska vissa kvinnor kan bli över svartsjuk, de ser rött.
Senast redigerad av Allasmeknamn 2022-11-12 kl. 15:41.
Citera
2022-11-12, 15:38
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Behöver inte vara krångligare än så.

Alternativet är att cykeln står kvar hemma hos JJ när de sagt att hon cyklat hem. För så lät de ju på JJ polaren som intervjuades i media att ”hon eeeh cyklade hem”.

Så nån släpade/rullade bort den en bit. För de hade ju blivit ”sams” så då ska man tro att nåt hände på vägen hem som gjorde att TT försvann…

… ochsen dök upp i grannens granodling och då blev det dags att förklara sig lite.

Efter att JJ åker med mobil t/r McD.
Efter att fastna på bild vid Gulf.
Efter att, så jäkla korkat, meddela sig till någon under natten att man ÄR i området där kroppen lämnas.

Skulle det sen stämma att de faktiskt setts i en en immig bil vid Illharjen så har ju deras damage control havererat å det bestämdaste.

På tal om Illharjen så har jag haft koll på hur Snapchat ändrar ”senast sedd för 6 dagar sen” till ”7 dagar sen” och det verkar ske samma tid som Snapen lades upp på kartan.

Så den bild från spången i Illharjen jag skrev om igår är publicerad på söndagen 16/10 nån gång mitt på dagen.

Har nog inte med fallet att göra men ändå intressant då den var en av få publika snapar den dagen i Vetlanda. Sen varför MGM skulle förstärka bevis på sin närvaro nånstans ter sig ju långsökt.

Eller ja just det ja, de meddelade ju någon var de var när de lämnade kroppen så vem vet hur långt de tänkt alls i detta…

Snapen:
https://map.snapchat.com/ttp/snap/W7_EDlXWTBiXAEEniNoMPwAAYeXR3bGVqdmduAYPhg5V8AYPhg 25aAAAAAA/@57.410468,15.096165,13.00z

Det här med att de ”via sociala medier” meddelade att de vara nära platsen på morgonen…det är så sinnessjukt!

Kan det ha varit i panik när de upptäckte att de hade telefonerna med sig?

”Vi får snappa något flummigt härifrån så att inte polisen börjar ifrågasätta vad vi gjorde här IFALL! någon börjar rota i vår telefontrafik och var våra telefoner varit!”

Jag tror. Av hela mitt hjärta. Att den som gjorde det här mot Tuve…den personen trodde på fullaste allvar att den skulle komma undan med det.
Citera
2022-11-12, 15:38
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Det var då hon anmäldes försvunnen Ja

Varför anmäldes hon försvunnen 11.30? Vad vet vi om anmälandet som får oss att tro att det var ett ”röstmeddelande” AW fick?
Citera
2022-11-12, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Är det inte mest troligt att det rörde sig om droger? Om de här tjejerna skulle kunna utföra något så grymt måste de ha tagit droger. Det hände något under en konfrontation mellan TT, JJ och MH som handlade om droger. Kanske TT försökte ta deras droger och spola ner det i toaletten?
Jag kan aldrig föreställa mig att det här var planerat, om så är fallet har de fått ihop en fruktansvärt dålig plan.

Precis, detta var något som hände i stundens hetta, i hastigt vredesmod, sedan har man improviserat i panik så gott man kunnat för att sopa igen spåren, det gick ju sådär, såklart. Polisen har en mycket bra bild av vad som hänt här, den röda bilen som åkte t.o.r utanför Gulf vid rätt tidpunkt är ju en slam dunk bara det, tror inte det kommer finnas många frågetecken kvar när FuP släpps.
Citera
2022-11-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Att hon var otrogen med J:s pojkvän? Ja, det kan absolut vara en stor anledning till att vänskapen bryts och om J är emotionellt instabil så släpper hon inte detta. Jag tror betydligt mer på svartsjukedrama teorin, än teorin om droger. Män kanske dödar över materiella saker, men kvinnor dödar över emotionella saker. Jag tror inte folk förstår hur psykopatiska vissa kvinnor kan bli över svartsjuk, de ser rött.

Något har ju uppenbarligen hänt mellan J och den där pojkvännen. Man får ju förmoda att J sannolikt haft fler pojkvänner, men såvitt vi känner till att det ryktas om så är det bara just den som hon gett sig på. Han måste ju ha gjort något extremt mot henne som hon inte kunde acceptera. Så antingen handlar det helt enkelt om något personbrott mot henne (läs: våldtäkt) eller så handlar det om att han var otrogen mot henne med någon annan. Svårt att se vad annars hon skulle få för sig att bränna ner hans hus för?

Hela tidslinjen är dock svår att få grepp om. Vi har fortarande inte fått någon Vetlandabo att klarlägga exakt NÄR det där bråket som skall ha splittrat kompiskretsen ägde rum heller...
Citera
2022-11-12, 15:50
Medlem
Citat:
Något har ju uppenbarligen hänt mellan J och den där pojkvännen. Man får ju förmoda att J sannolikt haft fler pojkvänner, men såvitt vi känner till att det ryktas om så är det bara just den som hon gett sig på. Han måste ju ha gjort något extremt mot henne som hon inte kunde acceptera. Så antingen handlar det helt enkelt om något personbrott mot henne (läs: våldtäkt) eller så handlar det om att han var otrogen mot henne med någon annan. Svårt att se vad annars hon skulle få för sig att bränna ner hans hus för?

Hela tidslinjen är dock svår att få grepp om. Vi har fortarande inte fått någon Vetlandabo att klarlägga exakt NÄR det där bråket som skall ha splittrat kompiskretsen ägde rum heller...

Killen behöver inte ha gjort något.
Om det är sant att JJ satt eld på exets dörr, kan det även ligga helt hos henne. Hon kanske inte kan ta ett nej, och har ett stort våldskapital.
Citera
Medlem
Citat:

Att JJ tände eld på exets dörr behöver inte alls betyda att han gjort något gentemot henne, det kan ha räckt att han dumpat henne och sedan hittat en ny.
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Efter att läst lite om detta fall tror jag att BO blivit drogad, kanske redan på utestället. När hon har känt sig påverkad så har hon blivit erbjuden att övernatta hos MGM.

Strax efter BO kommit hem till MGM blir hon medvetslös eller avlider. Istället för att ringa 112 får de två MGM panik och vill flytta kroppen ur lägenheten och köra iväg den till annan plats. När de försöker bära kroppen tappar de den upprepade gånger vilket grannen hör. De stämmer därför möte med några killar vid MacDonalds för att få hjälp.

Tror detta slutar med en dom för vållande till annans död och brott mot griftefriden. Har medlidande med föräldrarna till de inblandade, speciellt brottsoffrets.
Senast redigerad av DickeFix 2022-11-12 kl. 16:10.
Citera
2022-11-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Precis, detta var något som hände i stundens hetta, i hastigt vredesmod, sedan har man improviserat i panik så gott man kunnat för att sopa igen spåren, det gick ju sådär, såklart. Polisen har en mycket bra bild av vad som hänt här, den röda bilen som åkte t.o.r utanför Gulf vid rätt tidpunkt är ju en slam dunk bara det, tror inte det kommer finnas många frågetecken kvar när FuP släpps.

En del saker tycker jag talar emot en plötslig attack. Dels tidpunkten och stället som väljs för att lösa en konflikt, samt avsaknaden av skrik från både offer och gm.

Själv tror jag planerna började smidas på Nöjet efter bråket. J och M hittade på en anledning till att få med henne till lägenheten. Tror båda var med på det eftersom det troligen krävdes två personer att få ner och hålla tyst på T.
Citera
2022-11-12, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av costermonger11
Willys.

Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Vadå, står dom och säljer droger utanför polisstationen?

Citat:
Ursprungligen postat av costermonger11
Ja, polisstationen som bara fungerar som fikarum på tisdagar, och möjligtvis för utlämning av pass samma dag då det dessutom är torgdag med hög polisnärvaro.

Detta visar ju klart hur socialt accepterade drogerna blivit, Vetlanda verkar blivit något av ett lilla Chicago med allt vad det innebär.
Citera
2022-11-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Om det är sant att JJ satt eld på exets dörr, kan det även ligga helt hos henne. Hon kanske inte kan ta ett nej, och har ett stort våldskapital.

Fast tjejer (och killar) dumpas dagligen utan att folk försöker bränna ner dörrar för det. Om J skulle ha så extremt "stort våldskapital" att en dumpning föranleder ett försök till mordbrand så har jag ytterst svårt att se hur J inte skulle ha åkt på andra saker i livet som också torde ha gett henne utlopp för sitt "stora våldskapital". Med andra ord - vi hade fått höra om en bredare historik av tex utbrott från hennes sida. Exempelvis på lärare och andra elever i skolan när något inte gått hennes väg osv. Det finns ingenting som antyder att hon är SÅ extremt våldsbenägen i övrigt. Så som jag ser det så i brist av andra osämjor så är det ändå logiskt att anta att något hände mellan J och den pojkvännen och även mellan J och T. Det finns inga andra rykten/vittnesutsagor som placerar J i någon form av osämja med någon annan person alls. Att det då är två personer som hon uppenbarligen i så fall hyst agg emot vittnar om att det ändå skett något utöver det vanliga mellan dessa parter.

Det verkar ju dock vara locket på när det gäller såväl J som T:s relationer bland Vetlandafolket. Det är bara att vänta till FUPen och se vad som framkommer där.
Senast redigerad av linakova 2022-11-12 kl. 16:12.
Citera
2022-11-12, 16:00
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vilket bara är ett rykte helt utan underlag. Vad jag vet så förhördes JJ men det fanns inga bindande bevis och hon stod inte ens åtalad för detta. Det gör att ryktet behöver inte ha ett uns sanning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in