2022-10-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Hade det varit en mgm kanske det varit så, men knappast båda.
Sant

Och vi vet ju heller inte vad någon av dem ev sagt och varför de letar lite mer intensivt på vissa ställen
Citera
2022-10-30, 22:06
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av costermonger11
Jag tror nog man ska ta den observationen med en nypa socker. Hur många lokalbor går en sväng där vid 7 en söndagsmorgon och dessutom råkar veta vem JJs pappa är?
Kl 07 var det nog mörkt, solen gick inte upp förrän runt 07.40 den 16:e.
Citera
2022-10-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Hade tjejerna med sig mobilerna på morgonbilturen som tog 3-4 timmar?
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Sant

Och vi vet ju heller inte vad någon av dem ev sagt och varför de letar lite mer intensivt på vissa ställen
Det är det jag hoppas på. I det fallet är det ju bra att det är två mgm. En borde iaf krackelera snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Lite märklig liknelse. Hur relaterar du det här till topsning samt egendom som icke-misstänkta kan ge ut som de inte är tvungna till till Avels och min diskussion? Det Avel och jag diskuterar och åsyftar är mig veterligen inga andra än den försvunnes (T:s) mobildatatrafik och huruvida polisen har rätt att granska den utan familjens godkännande eller ej. Vi diskuterar inte mobildatatrafiken som tillhör andra runtomkring T.
Då missuppfattade jag spörsmålet, går tillbaka till mitt lurkande.
Citera
2022-10-30, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Det där är ett otroligt vackert och populärt område att gå i …. Har själv lagt tidiga morgnar och sena kvällar där ….
Citera
2022-10-30, 22:09
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Hade tjejerna med sig mobilerna?
Exakt. De borde ju kunna följa mgms mobiler, vilket de naturligtvis gjort och de kanske har svårt att förklara var deras mobiler varit✊️✊️
Citera
2022-10-30, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej inte av Google. Av familjen för att polisen skulle tillåtas skriva in användarnamnet och lösenord och logga in på hennes konto.

Men ja om familjen sagt nej så hade de kunnat få ut viss data. Typ när kontot upprättades och annat. Allt finns dokumenterat i den fupen och tilläggsprotokoll om du vill läsa.

Den biten fick lokala polisen administrera via NOA.

Sen pratar du om ”datatrafik” hela tiden och blandar ihop det ena och det andra så ja jag släpper gärna diskussionen. Hos operatören finns ingen datatrafik sparad. Kanske hos FRA.
Helt ok för min del. En eloge till dig iaf som besvarar och som gör nytta i tråden.
Citera
2022-10-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vad gjorde TT hemma hos JJ??????????
TT cyklade hem till JJ för att begära att få en förklaring till varför JJ och hennes tjejkompis kom fram och började mucka gräl med henne inne på Restaurang Nöjet.
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-10-30 kl. 22:12. Anledning: Redigering
Citera
2022-10-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Vadå, står dom och säljer droger utanför polisstationen?
Ja, polisstationen som bara fungerar som fikarum på tisdagar, och möjligtvis för utlämning av pass samma dag då det dessutom är torgdag med hög polisnärvaro.
Citera
2022-10-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Vittnesskydd? Rena rama skämtet. Det där måste du fått om bakfoten. Det finns inget vittnesskydd i Sverige. Det är den främsta anledningen till att många brott inte klaras upp tyvärr. Hade det varit möjligt att ex. vis vittna anonymt hade vi sett ett uppsving i olösta fall.

Håller med, enda som händer är att man får flytta och byta identitet, samma som många brottslingar får. En del skickas runt mellan olika kommuner dagligen för att inte röjas, en del får ge upp sitt liv och flytta utomlands. Jag kan förstå oviljan att vittna, men i detta fallet behövs nog inget vittnesskydd. Anonyma vittnen anser jag vara problematiskt ur ett rättssäkerhetsperspektiv.
Citera
2022-10-30, 22:13
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
TT cyklade hem till JJ för att begära att få en förklaring till varför JJ och hennes tjejkompis kom fram och började mucka gräl med henne inne på Restaurang Nöjet.
Jag trodde de gick till lgh tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in