2022-11-12, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns väl uppgifter i media om att hon skulle ha lett cykeln. Kanske för att slippa cykla i cirklar runt sin antagonist eller i promenadtakt vilket även är svårt som nykterist eller absolutist.
Men cykeln har skador på höger sida så hon kan ju ha ramlat åt det hållet om hon, även nykter, snavat på något på vägen. Inräknat MGM i den hypotesen då.
Exakt avei o jag tror dina tekniska har gett pling hos polisen. O jag tror du gav dem gasen dit jag tjatade i ett stackars Tove var runt gården.
Ber om ursäkt nästa ska jag säga jag tror. Men du zooma rätt plats
Men tyvärr kommer jag nog lämna er.
Citera
2022-11-12, 01:19
Medlem
OK70s avatar
I den här video kallar maja sig själv för bl.a. tomboy, allmänt efterbliven, deprimerad och känslomässigt instabil. https://www.tiktok.com/@maja.hellman/video/6786281074164075781?is_from_webapp=v1&item_id=6786 281074164075781
Citera
2022-11-12, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CP2.0
Flera saker som tyder på att det var planerat, tror hon blivit lurad till lägenheten.
Hela grejen är konstig med att TT går till nöjet själv, hon verkar inte sluta upp med något sällskap inte vara där för att dricka och ha roligt, utan letar oroligt efter en tjej som hon sett befinna sig där på snapkartan men som inte finns där, bartendern uttalar sig om att han talat med TT och hon visat bilder, han nämner inte något om att TT skulle vara berusad, superkonstigt att hon sen helt skulle sadla om och följa med JJ och MH hem när hon kommit till nöjet av helt andra orsaker, dessutom efter ett bråk med dessa på nöjet, tror den här tjejen hon var orolig för är lockbetet på nåt sätt å man fått med sig TT, att dom sen lyckas döda henne utan skrik och annat väsen tyder på att hon blivit överaskad, för ett tjejbråk som uppstår i stundens hetta bara innehåller massa skrik och väsen och TT bör då även fotbollstjej som hon är komma loss ett flertal gånger, det tyder på att det gått fort för att det funnits en plan där man haft ett övertag för TT har varit ovetandes, om det stämmer att nån av gärningsmännen talat in på TTs pojkväns mobil att hon ska hem och det är därför polisen häktat dom så snabbt för människorov så kan TT varit död innan dunsarna, och dunsarna är för att man lägger in henne i något som man kan flytta till källaren utan att det ser misstänkt ut. Vet inte hur det gått till men planlöst tror jag inte att det är.
Även om det känns mer sannolikt att det inte var planerat, så vill jag nog ändå hålla med lite. Till viss del har det kanske funnits någon typ av planering (inte säkert de tänkte döda henne dock, men förnedring eller annat). J har varit drivande. Att de iskallt flyttar runt sin gamla kompis kropp, slänger henne i skogen och låtsas som ingenting känns också skumt, och talar för att det fanns starkt hat gentemot henne och att man övertalar sig själv att ”det var hennes fel det blev såhär”.
Citera
2022-11-12, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror i tråden att T ledde cykel där ifrån Nöjet, o varför började T cykla helt plötsligt.
Jag tänker så här om det var planerat, så en gatsten i bakhuvudet så far cykeln rakt fram utan förare, o den tar skador. Jag tror det är min teori.

Skulle de planerat att döda henne ute? Där det är fullt av lägenheter där folk är vakna och kan kolla ut? Och sen då bära in henne och vänta tills senare? Åklagaren säger dessutom att misstankarna stärkts efter att de varit i lägenheten. Nej jag är rätt säker på att det skedde bakom stängda dörrar. Man hittar inte bara en stor Sten och tänker direkt den kastar jag i huvudet på henne och skitsamma om någon ser det.
Citera
2022-11-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Exakt avei o jag tror dina tekniska har gett pling hos polisen. O jag tror du gav dem gasen dit jag tjatade i ett stackars Tove var runt gården.
Ber om ursäkt nästa ska jag säga jag tror. Men du zooma rätt plats
Men tyvärr kommer jag nog lämna er.

Konflikter leder inte till nåt bra. Så ta det lite piano och fokusera på sakfrågorna gäller många som skriver här.

Lämnar för natten, ska zooma ut, men först ett litet tips för trygghet och att såna här fall kan förhindras.

Appar med live-delning av ens plats.

På väg hem sent (från krogen eller nåt annat) är det väldigt bra för både tjejer och killar.

Finns i Snapchat och andra appar. I Snapchat som många har så gör man som så att man öppnar en vän eller familjemedlems profil. Välj att slå på ”Dela min liveplats”.

Finns massa andra tips på nätet också. Ringa funkar fortfarande också på väg hem.
Citera
2022-11-12, 01:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Skulle de planerat att döda henne ute? Där det är fullt av lägenheter där folk är vakna och kan kolla ut? Och sen då bära in henne och vänta tills senare? Åklagaren säger dessutom att misstankarna stärkts efter att de varit i lägenheten. Nej jag är rätt säker på att det skedde bakom stängda dörrar. Man hittar inte bara en stor Sten och tänker direkt den kastar jag i huvudet på henne och skitsamma om någon ser det.
Ja, det där med att åklagare gick med kriminalare till Js lgh för att se "platsen" tolkar jag som att det blir verifierat att lgh är brottsplatsen. Jag får revidera min "teori" om att det skett i källaren/ute.
Åklagaren berättade i SVT Jönköping. Jag glömde länken och nu hittar jag inte igen den.
Citera
2022-11-12, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har av olika anledningar frågat om vilka mobiler de tre tjejerna använder. Nån hade sett MH med iPhone på soc medier.

Om det någonsin ska gå att klura ut vart TT’s mobil tagit vägen är det intressant veta innan fup.

Nu visade någon precis hennes Twitter och hade hon twittrat med mobilen så hade det framgått med vilket, iOs eller Android, isf. Såna vägar kan man hitta. Har inte letat superaktivt. Enklast nån bara berättar.

Tänk om någon bara kunde svara på detta lilla, någon måste ju veta... Och de som vet borde vilja bidra till att hitta mobilen...
Snälla ni som läser och känner till vad TT och de 2 MGM hade för mobil, säg det
Avel har mycket att bidra med, det har h*n visat tidigare.
Citera
2022-11-12, 01:46
Medlem
Har någon från Vetlanda hört något mer?
Ex om att det kommit upp på sociala medier från MGM att denne vistades i området??

Någonting??
Citera
2022-11-12, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Jag håller med dig i början av inlägget. Mycket intressant teori! Ändå fram till källar ingången. Tror inte dom gick in den vägen. Och grannen mötte upp JJ när hon kom ut ur lägenheten. Som jag fattar jobbade dom inte på samma skola.

Tack för input! Ja du har nog rätt, de gick nog upp till lägenheten…o kanske blev arma T strypt där….det skulle ju kunna förklara de höga ljuden…av en sprattlande kropp..

Måtte sanningen snart komma fram så de stackars anhöriga får svar på vad som hänt! ♥️
Citera
2022-11-12, 02:03
Medlem
Är det inte mest troligt att det rörde sig om droger? Om de här tjejerna skulle kunna utföra något så grymt måste de ha tagit droger. Det hände något under en konfrontation mellan TT, JJ och MH som handlade om droger. Kanske TT försökte ta deras droger och spola ner det i toaletten?
Jag kan aldrig föreställa mig att det här var planerat, om så är fallet har de fått ihop en fruktansvärt dålig plan.
Citera
2022-11-12, 02:29
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Vad lack jag blir om poddskaparen eventuellt har kontaminerad och förstörd en för polisen intressant plats.
Samtidigt så kan jag tycka det är märkligt att det tog 3 veckor för polisen att gå ut med material de är intresserade av..
Det har säkert sin förklaring, som vi får läsa i FUP.

Att skapa en podd och snacka o snoka lite, visst.. men jag förstår ändå inte vitsen med att knalla runt i huset med den mediakåta grannen.

Instämmer helt. Det berör mig illa. Hoppas i så fall att polisen avhyser AN omgående. Travar han omkring i källaren? Får väl lyssna på eländet i värsta fall, läge att tipsa polisen isf.

Föredadammen tömdes mhja Länsstyrelsen. Tror att det var i något av P4 Jönköpings reportage om TT. Värt att lyssna på: välgjort, kort och koncist med tydlig information. Ska se om jag hittar något intressant i övrigt värt att dela.
Citera
2022-11-12, 02:37
Medlem
En liten funderare som jag kom att tänka på som vanligt mitt i natten...

i den maskade häktningspromemorian så finns det en liten ruta där det står "beslag", vad menas med det?
MH beslag-Ja
JJ beslag-tom ruta.

är det att något är taget i beslag som kan koppla till MGM till brottet?
det kan väl inte vara beslagtagna saker vid inskrivningen? för isåfall hade ju inte JJ något i fickorna?

Hoppas någon sitter inne på vad rutan med "beslag" menas så jag slipper ligga sömnlös inatt
Senast redigerad av smalandsbo 2022-11-12 kl. 02:40. Anledning: Felformulerat/trötthet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in