Citat:
Ursprungligen postat av
rocknrollswindel
Det är nog en bra analys kan man befria Cherson och Zaphorizizja oblasterna först så stänger man
ju även försörjningsvägen på land till Krim då kan man bygga ett brohuvud in på Krim med ryggen
fri och förbereda offensiven där , några Himars kan börja förbekämpa dom Ryska försvarslinjerna på Krim också sen när man kommer närmare.
Offensiven öster ut kan i princip vänta till våren där räcker det att hålla ställningarna och fylla på med resurser , i början av motoffensiven hoppades jag nog att man skulle starta en tredje front norrifrån
mot Melitopol för att snabbare stänga den transportvägen för Ryssarna.
Nu verkar strategin vara att driva Ryssarna framför sig på andra sidan floden från Cherson och
Österut vem vet det kanske är säkrare Ur Ukrainas perspektiv dom får kanske lättare att
säkra sina egna försörjnings leder så.
Jag är ju inte strategi utbildad jag hoppas bara det skall gå snabbt att få ut Ryssarna ur landet.
Ukrainarna är inte så blåsta att de försöker sig på att direkt korsa Njepro. Istället så kommer de att, först ta Melitopol och sedan slå väster ut för att flankera ut de ryska trupperna på Njepros västra strand och isolera Krym landvägen, samt totalt slå ut den ryska bron till Krym.
Sedan kan man, i lygn och ro bombardera de rySSka ställningarna i Krym samt rycka fram emot de rySSks ställningarna utanför Mariopol. Till senvåren kan man sedan börja att befria Krym, inringa Dorensk stad skapa förutsättningar för en snabb befrielse av hela Luhansk och Donesk oblaster. Men innan man gör det, fullt ut, så bör Krym hunnit bli befriat av geo-politiska skäl i förhållande till "fredsduvorna" i (väst), Europa.
Slava Ukraini!