2022-11-12, 09:45
Medlem
KillPus avatar
Över 80 000 döda Z-orcher nu! Får vi hoppas på 100 000 eliminerade human garbage före årets slut?
Hoppas även att UAF får ännu mer avanceeade vapen nu inkl en reell last av Archers!
Citera
2022-11-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Med tanke på hur många tusentals krigsbrott ryssarna har begått så kommer Ukraina inte vara ens i närheten av att vara på samma nivå oavsett vad dom nu gör. Ta hämnd för allt vore på sin plats, enligt mig.

En av fördelarna Ukraina har är att de är mer civiliserade än Ryssarna. Det gör att de får mer hjälp av väst. Om Ukraina börjar smutsa ner sig så riskerar de att västs hjälp minskar och att Ryssarna slutar att ge upp och till slut får vi ett folkets krig från Ryssland - Och det vill ingen att Ryssarna mobiliserar villiga ryssar att dö som de gjorde i WWII för att vinna en seger.
Citera
2022-11-12, 09:47
Avslutad
https://www.youtube.com/watch?v=Bzcv1wzsvAY

Ryssarna lämnade Kherson på tre dagar vilket innebär att det varit planerat sedan länge. Reträtten har också skett organiserat och inte i panik. Detsamma gäller Kharkov reträtten. Ukraina har bara återtagit områden som Ryssland självmant lämnat. De har inte genom strider återtagit ett skit.

Ryssarna gör allt för att bevara sina trupper och minska förlusterna. Tvärtemot Ukraina som i klassisk sovjetstil öser på med horder av män. Snart har de inga kvar. Och så fort 370 000 nya ryska soldater är på plats så är detta krig avslutat. Ryssarna gör framsteg på andra fronter förresten men det skrivs det inget om.

Ryssarna skulle kunna nöja sig med enbart Donbass men det kommer inte ryska folket acceptera. Det skulle bli Putins slut. De måste ta Odessa och Kharkov också. Allt annat skulle framstå som ett misslyckande för det ryska folket och skulle kanske innebära det regimskifte som USA hoppas på. Problemet är att den som kommer ta över kommer ha press på sig att leda Ryssland till den oundvikliga segern och den som potentiellt skulle ta över efter Putin skulle få Putin att framstå som en körgosse.

Amerikanerna börjar tappa intresset då nya orosmoln växer fram i Kina och i Mellanöstern. Om något halvår eller år kommer vi läsa i det finstilta i väst-msm att Odessa fallit och ingen kommer bry sig för då kommer ni ha annat att fokusera på och reta upp er på. Skulle inte förvåna mig om amerikanerna om något år skulle vara kapabla at be ryssarna om hjälp mot kineserna samtidigt som de helt glömt allt va som har med Ukraina att göra. Det vore faktiskt inte första gången de agerar så.
Citera
2022-11-12, 09:56
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag har tidigare sagt att det är i praktiken omöjligt att komma över Dniepr. Men Military Summary säger att det är fördelaktigt att göra amfibiska anfall sydväst om Kherson nere vid landtungan på östra banken, vilket skulle kunna skapa ett brohuvud. Landtungans utformning gör det logistiskt ofördelaktigt för ryssarna där. Intressant teori, jag vet inte helt vad jag tror.
Hur är det möjligt???
Har inte ryssen kommit över floden eller är osäker på det också?
Om Du kommer fram till att de lyckats korsa den, så bör Du inte bara tro utan inse att UAF kan det...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag har tidigare sagt att det är i praktiken omöjligt att komma över Dniepr. Men Military Summary säger att det är fördelaktigt att göra amfibiska anfall sydväst om Kherson nere vid landtungan på östra banken, vilket skulle kunna skapa ett brohuvud. Landtungans utformning gör det logistiskt ofördelaktigt för ryssarna där. Intressant teori, jag vet inte helt vad jag tror.

Military Summary har ingen aning om vad han pratar om, han repeterar bara vad Rybar och liknande säger.
Hans egna teorier om "mongolian tactics" och möjligheten att bygga en tunnel under Dniepr för att försörja Kherson tar väl ändå första pris i verklighetsfrånvaro. Hans historik gällande Bahkmut är också ett underverk, ända sen i våras har han tjatat om stundande offensiv till att under förra veckan gå över till att man endast vill uppehålla motståndaren där.
Citera
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det känns mer och mer att du är AH* i bunkern och väntar på Sterners arme.

https://www.youtube.com/watch?v=xBWmkwaTQ0k

Men du får tacka Pandora att hoppet är det sista som överger människan.

Och du har rätt "It ain't over till the fat lady sings". Men vi har kommit klart närmare en Ukrainsk seger. Ryssarna har en liten chans. Gräva ner sig, be till Gud, och träna sina mobiliserade trupper och hitta vapen till dem. Problemet är att instruktörerna är i Ukraina och dör. Möjligen kan den vitryska armen hjälpa till. Den klarar av manövrar på pluton kanske kompani-nivå.

Hur som helst sluta inte skriv. Du får mig att skratta varje gång.

*Eller är du Fegerlein?

Vitryska gränsen är helt säkrad. Minsta försök att komma därifrån och det blir inget kvar av inkommande. Det är inte 24 februari idag. Och det är bara en tidsfråga när Himars fr Kherson, Khahovka och Berislav börjar skicka regn av wolframskulor över ryZZens försvarslinjer på andra sidan Dnipro. Kulor som penetrerar ALLT...så ryska bögtrupper slipper penetrera varandra och suga av varandra.

Men du har rätt. RyZztrollens "seger"bölande är härligt!
Citera
2022-11-12, 09:57
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
...Ryssarna skulle kunna nöja sig med enbart Donbass men det kommer inte ryska folket acceptera. Det skulle bli Putins slut. De måste ta Odessa och Kharkov också. Allt annat skulle framstå som ett misslyckande för det ryska folket...

Varför sprängde Ryssarna varenda bro över floden efter deras reträtt om Planen är att inta Odessa? Skall de vänta några år på att broarna byggs upp och försöka då? Eller skall de landstiga över svarta havet med amfibiebåt?
Citera
2022-11-12, 10:00
Medlem
sektledarenIIs avatar
Vilken värld pratar du om? För i verkligheten får mongolerna smisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
https://www.youtube.com/watch?v=Bzcv1wzsvAY

Ryssarna lämnade Kherson på tre dagar vilket innebär att det varit planerat sedan länge. Reträtten har också skett organiserat och inte i panik. Detsamma gäller Kharkov reträtten. Ukraina har bara återtagit områden som Ryssland självmant lämnat. De har inte genom strider återtagit ett skit.

Ryssarna gör allt för att bevara sina trupper och minska förlusterna. Tvärtemot Ukraina som i klassisk sovjetstil öser på med horder av män. Snart har de inga kvar. Och så fort 370 000 nya ryska soldater är på plats så är detta krig avslutat. Ryssarna gör framsteg på andra fronter förresten men det skrivs det inget om.

Ryssarna skulle kunna nöja sig med enbart Donbass men det kommer inte ryska folket acceptera. Det skulle bli Putins slut. De måste ta Odessa och Kharkov också. Allt annat skulle framstå som ett misslyckande för det ryska folket och skulle kanske innebära det regimskifte som USA hoppas på. Problemet är att den som kommer ta över kommer ha press på sig att leda Ryssland till den oundvikliga segern och den som potentiellt skulle ta över efter Putin skulle få Putin att framstå som en körgosse.

Amerikanerna börjar tappa intresset då nya orosmoln växer fram i Kina och i Mellanöstern. Om något halvår eller år kommer vi läsa i det finstilta i väst-msm att Odessa fallit och ingen kommer bry sig för då kommer ni ha annat att fokusera på och reta upp er på. Skulle inte förvåna mig om amerikanerna om något år skulle vara kapabla at be ryssarna om hjälp mot kineserna samtidigt som de helt glömt allt va som har med Ukraina att göra. Det vore faktiskt inte första gången de agerar så.
Citera
2022-11-12, 10:02
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Military Summary har ingen aning om vad han pratar om, han repeterar bara vad Rybar och liknande säger.
Hans egna teorier om "mongolian tactics" och möjligheten att bygga en tunnel under Dniepr för att försörja Kherson tar väl ändå första pris i verklighetsfrånvaro. Hans historik gällande Bahkmut är också ett underverk, ända sen i våras har han tjatat om stundande offensiv till att under förra veckan gå över till att man endast vill uppehålla motståndaren där.

Nej, jag håller med. Men jag gillar hans stil, att han uppsamlar all information och går genom den. Nackdelen är att han är total "mikrofonhållare" men han bedömer aldrig om tidigare information varit orimlig. Han har en tendens till att göra lite för modiga "calls" om vad som kommer att hända också. Jag skulle vilja följa en kanal som gör detsamma, men utan "mongolian tactics" och lite mer kritiskt.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Han är episk. Bjuder på ytterligare ett klipp från när han blivit inkallad
https://twitter.com/i/status/1574865224108220423

Stor humor
Fast det där är väl fake vad jag förstår.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Hur är det möjligt???
Har inte ryssen kommit över floden eller är osäker på det också?
Om Du kommer fram till att de lyckats korsa den, så bör Du inte bara tro utan inse att UAF kan det...

Utveckla dina tankar.
Citera
2022-11-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
En av fördelarna Ukraina har är att de är mer civiliserade än Ryssarna. Det gör att de får mer hjälp av väst. Om Ukraina börjar smutsa ner sig så riskerar de att västs hjälp minskar och att Ryssarna slutar att ge upp och till slut får vi ett folkets krig från Ryssland - Och det vill ingen att Ryssarna mobiliserar villiga ryssar att dö som de gjorde i WWII för att vinna en seger.

Utan hjälp från väst hade ju inte Ukraina klarat detta. Men i den fria världen så samarbetar man. Det är det som gör att små länder kan behålla sin frihet och att man tillsammans är stark mot yttre fiender.

På den andra sidan så finns inte alls samma samarbete. Ryssland har väl fått ett visst stöd av sina bundsförvanter Belarus, Iran, Syrien, Kina och Nordkorea. Men det är aldrig något helhjärtat stöd. Varje land håller på sitt. Man samarbetar mest för att man tror att man skall få något i gengäld. Inte ens Lukasjenko har gett sig in i kriget trots att Putin har tjatat på honom. Han är rädd att det skall bli uppror inom hans eget land.

Ska diktaturerna på allvar kunna ta upp kampen med den fria världen måste de bli mycket bättre på samarbete. Men det ligger kanske lite i sakens natur att de inte är så bra på den saken. De har fullt upp med sina egna problem,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in