2022-11-12, 11:12
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Underbara videos från Kherson!

Ukrainian soldiers are ambushed by Special Kherson Hugging Forces
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/ysjmq5/ukrainian_soldiers_are_ambushed_by_special/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Liberation of Kherson, 11/11/2022.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/ysu44y/liberation_of_kherson_11112022/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Pissryssarna i tråden kan inte förklara hur det kommer sig att befolkningen är så glada över befrielsen.
Det röstades ju om att man vill tillhöra pissland med överväldigande majoritet.
Citera
2022-11-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Detta är inte ett erövringskrig från Rysslands sida utan ett försvarskrig. Förstår du inte det har du missat många avsnitt ur serien.

Nu förstår jag din inställning !,,Du har missat förutsättningarna totalt .

Läs på om vad som hände 24/2-22 och omvärdera din inställning !

Någon har lurat dig ,
Citera
2022-11-12, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Pissryssarna i tråden kan inte förklara hur det kommer sig att befolkningen är så glada över befrielsen.
Det röstades ju om att man vill tillhöra pissland med överväldigande majoritet.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2022-11-12, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Utan hjälp från väst hade ju inte Ukraina klarat detta. Men i den fria världen så samarbetar man. Det är det som gör att små länder kan behålla sin frihet och att man tillsammans är stark mot yttre fiender.

På den andra sidan så finns inte alls samma samarbete. Ryssland har väl fått ett visst stöd av sina bundsförvanter Belarus, Iran, Syrien, Kina och Nordkorea. Men det är aldrig något helhjärtat stöd. Varje land håller på sitt. Man samarbetar mest för att man tror att man skall få något i gengäld. Inte ens Lukasjenko har gett sig in i kriget trots att Putin har tjatat på honom. Han är rädd att det skall bli uppror inom hans eget land.

Ska diktaturerna på allvar kunna ta upp kampen med den fria världen måste de bli mycket bättre på samarbete. Men det ligger kanske lite i sakens natur att de inte är så bra på den saken. De har fullt upp med sina egna problem,

Helt riktigt. Det är en av Rysslands stora svagheter. Dessutom vill Ryssland skriva om reglerna. Det skulle innebära att alla mindre länder riskerr bli byten för Rysslnd och andra stormakter.
Citera
2022-11-12, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Nu förstår jag din inställning !,,Du har missat förutsättningarna totalt .

Läs på om vad som hände 24/2-22 och omvärdera din inställning !

Någon har lurat dig ,

Tvärtom verkar det vara någon som lurat dig. Läs på vad som hände INNAN 2022-02-24.
Du kan börja vid 2014 eller ännu bättre längre tillbaka i tiden.

Du vet det är bra att förstå bakgrunden. Bara för att du vaknade 2022-02-24 betyder det inte att resten av Världen vaknade just då.
Citera
2022-11-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Ja det skulle jag inte ha nåt problem med!

Dom som lagt ut dom bör ju kunna plocka bort dom! Ingen Big deal enligt mig!

Du låter som en fjolla!

Är du ryss, serb eller annan ociviliserad typ?
Citera
2022-11-12, 11:15
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Definitionen.

Vad tänker du att likheten är mellan frivillig och inhyrd?

Jag tänker att någon som är frivillig arbetar gratis. Alla som uppbär lön ser jag som inhyrda.

Om du kommer till mig och gör rent i morgon för 800 spänn, så ser jag dig som en städare, även om du kom frivilligt.

Hur ser du på det?
Citera
2022-11-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Rysk TV vet inte hur de ska förhålla sig till reträtten då att hylla den kan leda till fängelse och att kritisera den kan också leda till fängelse! HAHA

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/ys4j4h/how_russian_tv_reacts_to_the_decision_of_the_top/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Har det där uttalandet verkligen gått ut i rysk TV? Då slipper han nog fängelse och får testa att flyga från artonde våningen i TV-huset istället.
Citera
2022-11-12, 11:16
Medlem
Citat:
Det långsiktiga målet är förstås Odessa men Putin är lite för moderat i min mening. Det kanske blir hans efterträdares mål att återta staden. Det är svårt att veta exakt vad som pågår. Putin står mellan dilemmat att vinna kriget och att förlora så få män som möjligt. Den ryska opinionen accepterar inte stora förluster i människoliv samtidigt som den kräver vinst i kriget.

Vilket skitsnack
Putin bryr sig inte alls om sina soldater. Inte det minsta. Försök inte påstå annat.
Citera
2022-11-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Har det där uttalandet verkligen gått ut i rysk TV? Då slipper han nog fängelse och får testa att flyga från artonde våningen i TV-huset istället.

Japp, själv tyckte jag det var väldigt diplomatiskt av han.
Citera
2022-11-12, 11:18
Medlem
Nu bygger man mur emot Belarus!

"ukraine is building up fortification structures and installing a concrete fence on the border with belarus"
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/ysh32r/ukraine_is_building_up_fortification_structures/
Citera
2022-11-12, 11:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det långsiktiga målet är Odessa. Det kortsiktiga är att stoppa ukraina ta sig över floden.

Det är uppenbart att bunkerdvärgens "specialoperation" har misslyckats. Målet var ju att ta Kherson, Mykolaiv och Odessa i ett ganska tidigt skede. Men det har misslyckats totalt.

Och nu över 8 månader senare tvingas man retirera från Kherson. Detta efter att ett par månader tidigare ha tvingats retirera från Kharkiv i full panik.

Uppenbart så går allt åt fel håll för bunkerdvärgen.

Citat:
För din del skulle det löna sig att inte vara ett sådant propagandaoffer.

Säger någon som sväljer all rysk lögnpropaganda som den ryska staten släpper ut... Jag dör av skratt...

Citat:
Evakuering skedde verkligen inte i panik. Man tom tömde staden på rysk konst och monument då man vet vad de är för orcher som kommer...Allt snack om döda ryssar på gatorna är bara västpropaganda som du sväljer med hull och hår.

Evakueringen skedde i full panik. Men framförallt. Ryssarna fick rejält med stryk av Ukraina i Kharkiv. Det medger ju till och med en hög rysk militär - Andrey Gurulyov, fd vice befälhavare för Rysslands södra militärdistrikt - i rysk TV (som jag citerade i mitt förra inlägg).

Och kom ihåg vad han sa. Det är systemet med lögner - från toppen till botten - som ligger bakom förlusten. Lär ni er aldrig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in