2022-11-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Vilket häkte sitter de på? Jönköping eller?

Ja
Citera
2022-11-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Eftersom TT (vad jag antar) inte brukade vara hemma hos JJ så kan man fråga sig vem som skulle känna igen cykeln som just TT.s.
Vad jag dessutom kommer ihåg så hade JJ sagt att det var en "kompis" cykel (alltså inte specifikt TT.s).

Hur, när och om cykeln förflyttat sig under morgontimmarna är som jag ser det oklart. Den hittades av polisen ca 200 m från JJ.s hus (om jag förstått det rätt).

Är det en tredje person inblandad tror jag att det är någon som känner TT/JJ och som vet var hon (TT) befinner sig just vid den tidpunkten.

Som jag skrivit tidigare så har jag inte släppt TT.s pojkvän ännu.

Det handlar väl om att grannar/vittnen sagt sig se en cykel och sen lär de fått se kort på den cykeln som hittas Gränsgatan. - ja det kan vara/ÄR den cykeln jag såg igår ståendes utanför Storgatan 71 -
Senast redigerad av Wattweke 2022-11-12 kl. 10:45.
Citera
2022-11-12, 10:45
Medlem
Pythia_88s avatar
Är det möjligt att T hade något i mobilen som JJ och MH ville reda ut med T? Kan JJ och MH muddrat T på mobilen kl. 01:50 efter T:s sista samtal med pojkvännen? Bråket som varit har säkerligen skett över sociala medier via mobiltelefoner så J och M ville kanske kolla T:s mobil?
Jag börjar bli mer och mer övertygad om att detta handlar om en kille.
Svartsjuka och ägandebegär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Tack Greven för strålande sammanfattning!!
Har två funderingar runt händelserna på Nöjet. J och M och ytterligare en tjej kommer dit ihop. Vem kom T med? Gick hon ut ensam? Såklart vet hon att hon träffar många kända Vetlandakompisar på Nöjets oktoberfest, men ändå. Pojkvännen är hemma.
Och vet vi något om vem hon frågar krogvakten efter? Den personen kan väl vara betydelsefull.

Flera vittnen på nöjet ska ha sett JJ få ett smärre utbrott, "hon (TT) ska alltid förstöra, nu räcker det osv" att hon tog MH i armen och gick iväg med henne... För att antagligen smida planer hur de ska lura hem TT till JJ för att mörda henne....
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det handlar väl om att grannar/vittnen sagt sig se en cykel och sen lär de fått se kort på den cykeln som hittas Gränsgatan. - ja det kan vara den cykeln jag såg igår -
Ja cykeln har nog väldigt stor betydelse i en mordutredning, bättre folk i Vetlanda säger vad det handlar om än narkotika, dunsar o MacD o grannar med mera
Citera
2022-11-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Är det möjligt att T hade något i mobilen som JJ och MH ville reda ut med T? Kan JJ och MH muddrat T på mobilen kl. 01:50 efter T:s sista samtal med pojkvännen? Bråket som varit har säkerligen skett över sociala medier via mobiltelefoner så J och M ville kanske kolla T:s mobil?
Jag börjar bli mer och mer övertygad om att detta handlar om en kille.
Svartsjuka och ägandebegär.

JJ kunde inte hantera svartsjukan....

Att TT precis flyttat ihop med JJs toyboy... blev för mycket för JJ
Citera
2022-11-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Tack Greven för strålande sammanfattning!!
Har två funderingar runt händelserna på Nöjet. J och M och ytterligare en tjej kommer dit ihop. Vem kom T med? Gick hon ut ensam? Såklart vet hon att hon träffar många kända Vetlandakompisar på Nöjets oktoberfest, men ändå. Pojkvännen är hemma.
Och vet vi något om vem hon frågar krogvakten efter? Den personen kan väl vara betydelsefull.

Pojkvännen och TT hade bråkat under veckan.. Om AWs och JJs romans??????????
Citera
2022-11-12, 10:49
Medlem
Utredarna verkar ha koll på vad som hände. Tjejerna är fortfarande häktade. Det känns lovande för att gärningspersonerna ska dömas.

”Enligt uppgifter till Höglandsnytt har nu utredarna en tämligen klar bild av vad som inträffat men pusslet är ännu inte färdiglagt. Bland annat väntar man på den rättsmedicinska undersökningen av 21-åringens kropp.”
http://www.hoglandsnytt.se/uppgifter-polisen-vet-vad-som-hande-i-vetlanda/
Citera
2022-11-12, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Flera vittnen på nöjet ska ha sett JJ få ett smärre utbrott, "hon (TT) ska alltid förstöra, nu räcker det osv" att hon tog MH i armen och gick iväg med henne... För att antagligen smida planer hur de ska lura hem TT till JJ för att mörda henne....
Babbla inte, det var väl inte så va, som alla har sett så var hon väldigt lugn i 10 minuter. Så ta dig i blöjan
Citera
2022-11-12, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Babbla inte, det var väl inte så va, som alla har sett så var hon väldigt lugn i 10 minuter. Så ta dig i blöjan

Jaha hon var lugn i 10 minuter innan ilskan och svartsjukan tog över?

Var du på nöjet under mordnatten?
Citera
2022-11-12, 10:55
Medlem
Citat:

Nu är det JJ hen skriver om. Inte Tove. Du verkar referera till samtalet Tove hade med bartendern som varade i ca 10 min. Läs igen vad hen skriver.
Citera
2022-11-12, 10:57
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ja cykeln har nog väldigt stor betydelse i en mordutredning, bättre folk i Vetlanda säger vad det handlar om än narkotika, dunsar o MacD o grannar med mera

Visst var det så att T lånade cykeln av sin pappa? En damcykel. Har herrcykeln intill någon betydelse för utredningen? Om någon annan än J och M flyttat på på ”T:s” cykel så har den personen förmodligen hört av sig till polisen. Någon hade sett den ligga på marken och ställt upp den där den senast fotades.
Underligt att den fick stå på Gränsgatan såpass länge innan polisen tog in den som bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in