2022-11-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaNorea
Allt detta handlar om narkotika. Ovänskap och splittring pga att några började använda narkotika, och andra som var mot. Denna helgen var det narkotika i JJ:s lägenhet. Tove blev erbjuden detta, men slängde allt i toaletten. Det blev det sista hon gjorde.
Telefonmedelandet til pojkvännen var inte Tove. Då var hon redan död. Det var detta pojkvännen reagerade på när han vaknade till. Det var inte hennes röst.

Är detta en personlig teori eller någonting du har hört från rykten?
Citera
2022-11-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela

Bara någon som ska framstå som viktigt!
Citera
2022-11-12, 10:12
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Förmodligen, baserat på vad? Har grannen sagt att han gick upp mitt i natten? DN har en artikel idag, det framkommer inget direkt nytt vad jag kan se utan den återberättar vad som hänt, men grannen säger även där att han gick och lade sig efter återkomsten från McDonalds. Och samtidigt skulle han sett cykeln utanför vid 4?

https://www.dn.se/sverige/fragan-alla-staller-sig-vad-hande-i-vetlanda/
Kanske borde förtydligat.
Från sammanfattningen:
Citat:
Parkerad utanför JJ:
- När JJ och grannen ska åka till McDonalds ser grannen cykeln och frågar JJ vems cykel det är och vem som har parkerat den så slarvigt.
- JJ uppger att cykeln är hennes kompis och att hon har glömt den. Kompisen är inte densamma som ligger i sängen i lägenheten, på grannens fråga.
- Cykeln står ”rakt ut” och inte emot ett staket. Grannen ställer därefter upp cykeln mot ett staket/husvägg.
- Vittnen har sett cykeln stå utanför JJ:s hus vid kl 04. Senare under morgonen stod cykeln ej kvar.

Grannen är ett vittne som har sett cykeln både före och efter McDonalds besöket. Han kommer benämnas som vittne i FUP.

Finns egentligen två alternativ:
* Antingen är det åtminstone ett vittne till som har sett cykeln (ca 04:00)
* Grannen har initialt sagt felaktig tid (ca 04:00) då han såg cykeln. Det var ca 03:30 när de kom hem?
Senast redigerad av SayWhatAgain 2022-11-12 kl. 10:16.
Citera
2022-11-12, 10:14
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Om nu polisen har mer och starkare indicier eller bevis är det ännu konstigare att tjejerna inte kastat in handduken. De är bara runt 20 år, suttit häktade i flera veckor och fortsätter neka. Tror fortfarande en tredje person inblandad som de är rädda för. Men alla på FB gissar, inklusive mig själv och det vore inte första gången en slipad försvarsadvokat får loss de skyldiga pga teknikaliteter. Märkligt case. Hoppas det löser sig.

Men det räcker ju att den ena är rädd för den andra och att den andra är psykopat.
Superenkelt.
Det är inte psykopaten som öppnar upp till slut.
Citera
2022-11-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela

Min spekulation byggd på rykter i staden om narkotikamissbruk.
Citera
2022-11-12, 10:16
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaNorea
Min spekulation byggd på rykter i staden om narkotikamissbruk.

Det klart att rykten kan stämma.

Men jag kan säga av egen erfarenhet att jag har hört rykten om mig själv som inte har stämt. Allt för att folk har förutfattade meningar, älskar att snacka och att det då lätt blir lite ändring i historierna.
Sen finns det givetvis de som vill förstöra, som helt enkelt hittar på saker som inte är sant
Citera
2022-11-12, 10:17
Medlem
sybels avatar
Varför tar utredningar ofta lång tid?
Enligt artikeln är NFC stoppklossen.
Debattartikel i Expressen:
https://www.expressen.se/debatt/aklagare-skams-nar-nfc-aldrig-blir-klara/

Edit:
Kanske en FAQ-fråga?
Senast redigerad av sybel 2022-11-12 kl. 10:32. Anledning: Edit:
Citera
2022-11-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Kanske borde förtydligat.
Från sammanfattningen:

Grannen är ett vittne som har sett cykeln både före och efter McDonalds besöket. Han kommer benämnas som vittne i FUP.

* Grannen har initialt sagt felaktig tid (ca 04:00) då han såg cykeln. Det var ca 03:30 när de kom hem?

Och jag säger alltså att vi inte vet, och att vi nog inte ska förutsätta att det är grannen.
Citera
2022-11-12, 10:20
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Och jag säger alltså att vi inte vet, och att vi nog inte ska förutsätta att det är grannen.
Det stämmer! Skrev innan att det förmodligen var grannen, men
Citat:
Citera
2022-11-12, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Om cykeln stod kvar utanför vid 04 enligt grannen, då var dom alltså vakna och observanta när TT släpades ut?

Eftersom TT (vad jag antar) inte brukade vara hemma hos JJ så kan man fråga sig vem som skulle känna igen cykeln som just TT.s.
Vad jag dessutom kommer ihåg så hade JJ sagt att det var en "kompis" cykel (alltså inte specifikt TT.s).

Hur, när och om cykeln förflyttat sig under morgontimmarna är som jag ser det oklart. Den hittades av polisen ca 200 m från JJ.s hus (om jag förstått det rätt).

Är det en tredje person inblandad tror jag att det är någon som känner TT/JJ och som vet var hon (TT) befinner sig just vid den tidpunkten.

Som jag skrivit tidigare så har jag inte släppt TT.s pojkvän ännu.
Citera
2022-11-12, 10:28
Medlem
Sveppss avatar
Det ska bli intressant att läsa i vilket skick TT hittades. Hade hon skor och jacka på sig…hade man försökt gräva ner henne?

Jag kommer ihåg någon som skrev i tråden att hen hade hittat svarta skor någonstans i eller runt Vetlanda. Blev det något som polisen visade intresse för?

Märkligt att de nu får följa vad som händer i omvärlden. Ska man tolka det som att den ena har erkänt och att man nu bara knyter lösa trådar? Ska bli intressant att höra vad GW säger imorgon.
Citera
2022-11-12, 10:34
Medlem
Tiares avatar
Vilket häkte sitter de på? Jönköping eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in