2022-11-12, 10:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Ha ha denna dåre är ju verkligen i nivå med våra egna putinrunkande foliehattar?

Hur kan en sån uppenbar stolle få framträda i statstelevisionen?

Är ryssar så jävla hjärntvättade att de köper dårens svammel?
Det ser dessutom ut som att han tror på vad han säger. Har han inte vid någon tidpunkt funderat på varför Ryssland befinner sig långt in i sitt grannland och bombar sönder deras städer och mördar deras barn?
Citera
2022-11-12, 10:33
Medlem
Conceptions avatar
Till alla er pro-ryssar.

När ryska krigsmakten lämnar sina soldaters lik på vägar och överallt. Lik som legat i veckor fast ryska förband ockuperat marken.

Vad säger det er om den ryska krigsmakten? Tar de hand om varandra? Är den organiserad?

Med det sagt, hur fan kan ni hålla på den ryska krigsmakten? Är det endast för globohomo-världen? Är den så jävla jobbig så att ni håller på ett land som behandlar människor som skit. Hur långt har ni fallit egentligen?
Citera
2022-11-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Det långsiktiga målet är förstås Odessa men Putin är lite för moderat i min mening. Det kanske blir hans efterträdares mål att återta staden. Det är svårt att veta exakt vad som pågår. Putin står mellan dilemmat att vinna kriget och att förlora så få män som möjligt. Den ryska opinionen accepterar inte stora förluster i människoliv samtidigt som den kräver vinst i kriget.
Förlora så få män som möjligt?

Ha ha jag höll på att skratta mig harmynt då jag läste ditt inlägg!

Är du medveten om att Putin till dags dato förlorat fler på 9 månader än vad USA och Ryssland tillsammans förlorat på alla krig sen 60 talet?

Förlusterna är ju helt extrema!

Räknar man in civila är det ju ett av de vidrigaste krigen på mannaminne!

Du och andra som stödjer Putins attack är fan i mig vidrigast!

Hur fan kan du se dig själv i spegeln utan att må illa?
Citera
2022-11-12, 10:35
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det där ser mest ut som fantasier skapade av folk som inte har någon aning om militära organisationer fungerar. Antagligen baseras själva ide grunden på såkallad "internationell tjänstgöring" avseende peacekeeping och peace enforcement där ovilliga länder ibland vägrar förse sina frivilliga med modern utrustning just för att de inte ska anstränga sig för mycket eller förstå att saken inte värderas av staten (exempelvis den svenska staten). De riktiga förråden är oftast rejält packade med prylar så att ingen blir utan även om det också kan vara som så att saker slits över tid.

1.1. Tanken med "informationen" är alltså att de inblandade ska känna sig oönskade och ickevalde. Ryssarna har massvis med mobiliseringsfilmer, de ser inte ut att sakna något i termer av soldatmaterial. De är kort och gott beväpnade till tänderna och har laddat för björn.

1. Fantisera inte för mycket.

2. Det är högst osannolikt att "avlyssnade" ryska samtal har något med verkligheten att göra. Man kan ladda ned enkla program på internet och skapa sina egna TTS-röster och spela in vilken version av verkligheten man vill ha nuförtiden. En random röst från någon film räcker idag för att skapa filmer och detta till kostnaden av en mobiltelefon eller enkel dator.

3. Det där är bara fantasier.

1. Ryssarna kan gå över floden nästan var de vill enligt min uppfattning och göra det tämligen snabbt. Oron för dammen är mest dravvel med bäring på civilister. Den Ryska armen är mycket amfibisk och har stor förmåga att ta sig över floder.

2. Det där med tvåfrontskrig är bara bullshit, men när antalet soldater är begränsat blir ofta geografiska egenskaper avgörande för operationens utveckling.

3. Tjaha, det där låter ju som fältmässiga förhållanden. Ryssarna kanske glömde sina tvättdamer kvar i Ryssland. I NATO funkar det som så att varje soldat har 3 tvättsäckar som roteras och kan få åka över halva jordklotet för att tvättas m.m.

1. Tjaha, det ser inte ut så på mobiliseringfilmerna. Däremot har de pro-Ryska miliserna haft alla möjliga sorters utrustning över tid.

1.1. Väldigt många av de filmer som visas på nätet verkar vara bluff.

2. Bye-bye

Va roligt och förvånande(inte) att du inte länkar nån som helst källa på att att dom är beväpnade till tänderna? Konstigt hur man kan förlora så mycket yta per dag om dom nu är bra utrustade som du säger. Ta av dig dina solbrillor och lev lite i verkligheten!
Citera
2022-11-12, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Mycket dålig planering i så fall för det ligger ju döda ryssar lite överallt i den befriade staden Kherson och många har dessutom legat lite för länge för att lukta gott. Nej det var en flykt av rädda illa utrustade ryssar och ett nederlag som nog kommer att skrivas in i historien. Ukrainas moderna stalinorglar måste ju ha skrämt skiten ur dessa stackars ryssar.
Och Khersonborna firar som aldrig förr efter befrielsen. Dom ukrainska grabbarna är nu hjältarna i den av ryssar delvis förstörda staden.
Må ryssen aldrig mer visa sitt fula tryne i Kherson med omnejd.

Döda ryssar ligger överallt? Är du säker på det? Hur många var det som firade egentligen? Hade jag varit ryssvänlig hade jag också gått ut och firat om ukrainarna tog över. Vem vill få en kula i sig anklagad för att stå på ryssarnas sida? Lite kritisk granskning av allt dravel som kommer från Kiev och väst msm skadar inte.
Citera
2022-11-12, 10:42
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, jag fattar inte. Menar du i våras när ryssarna intog Kherson? Menar du att ryssarna har samma förutsättningar att komma över österut nu, som Ukraina har att komma över österut om några veckor? Kan du se att du inte är jättetydlig?
Ditt inlägg är extremt otydligt...
Mig veterligen har ryssen redan kommit över österut, är det oklart för dig?
Ser ingen mening med att tjata med en infantil som dig.
Citera
2022-11-12, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Du svarade inte på frågan? Hur kan målet vara Odessa om man spränger alla broar? Kan du inte förklara det för oss?

Det långsiktiga målet är Odessa. Det kortsiktiga är att stoppa ukraina ta sig över floden.

Det borde du förstått från förra svaret.
Citera
2022-11-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Oxford dictionary är naturligtvis lika mycket standard som genevekonventionen när jag beskriver vad som hänt i Bakhmut. Jag skrev att flera mercenaries var döda i Bakhmut nyligen. Du har inget vettigt argument för att genevekonventionen är den enda godkända standarden. Sjuk diskussion.
Fast det var ju inte legosoldater om de var frivilliga?

Ursäkta inhoppet.
Citera
2022-11-12, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Putins efterträdares mål blir förhoppningsvis att återupprätta Rysslands anseende och relationer med omvärlden. Att försöka få ekonomin på fötter. Ryssland måste på något sätt återbetala skulden för allt de som de har förstört i Ukraina och till alla de personer som har invalidiserats och de familjer som har förlorat nära och kära i kriget. Det är naturligtvis inte bra för Ryssland att betraktas som paria i hela världens ögon?
Att erövra mark med våld har varit en rysk tradition i hundratals år och det är dags att bryta denna tradition. Det funkade bra när de tog obefolkade områden i Sibirien en gång i tiden, men det fungerar inte längre när de har hela världen emot sig.
Jag tror inte heller den ryska befolkningen är beredda att betala det oerhörda priset för att utöka Rysslands territorium med en liten markplätt när de redan har välden största land.

Detta är inte ett erövringskrig från Rysslands sida utan ett försvarskrig. Förstår du inte det har du missat många avsnitt ur serien.
Citera
2022-11-12, 10:47
Medlem
Sedär, nu har äntligen de ryska svinen förlorat Kherson.

Har fått mothugg mot detta faktum i flera veckor nu i denna tråd. Ryssälskarna är de största förnekarna likt tyskarna var under ww2.
Citera
2022-11-12, 10:47
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så du vill att Ukraina ska begå ett krigsbrott och sänka sig till Rysk nivå.
Ja det skulle jag inte ha nåt problem med!

Dom som lagt ut dom bör ju kunna plocka bort dom! Ingen Big deal enligt mig!

Du låter som en fjolla!
Citera
2022-11-12, 10:49
Medlem
Nihennas avatar
Stack till puben och drack många vodka igår för att fira , tyvärr hade de ingen ukrainsk så fick bli polsk, nära nog!

Hur som, när Ukraina tar över hela Donbass och Luhansk igen, och även DÄR så blir det vilt firande på gatorna som går emot "vissas" narrativ om att de egentligen längtar efter att få vara den av Ryssland, vad blir det för ursäkter då? Det är bara de Ukraina-lojala som vågar sig ut på gatorna och de ryssvänliga sitter i ett hörn och vågar inte komma ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in