2022-11-11, 23:35
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
...

Troll - be gone.

Stalins son du vet, bara en massa trams på fyllan.

Hans sunda förnuft sträcker sig inte längre än till att titta på procenten på etiketten.
Senast redigerad av goseigen 2022-11-11 kl. 23:50.
Citera
2022-11-11, 23:37
Medlem
Tvonds avatar
Vet inte om det tagits upp men Iran verkar backa ur affärerna med Pissryssarna med omedelbar verkan så inga fler moppedrönare och inga ballistiska kort och medeldistans missiler

Citat:
Iran has suspended the supply of weapons to the Russian Federation,” - Arestovych

Arestovych said this on the evening broadcast.
Most likely, this is connected with the surrender of Kherson, which does not inspire hope for the victory of the Russian Federation. Therefore, Iran does not want to sink together with Russia
Citera
2022-11-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Vet inte om det tagits upp men Iran verkar backa ur affärerna med Pissryssarna med omedelbar verkan så inga fler moppedrönare och inga ballistiska kort och medeldistans missiler
Vilken överraskning ja . Atleast they took the chance to make a few dollares before we gently explained the cost for it all
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Sverige väntas tillkännage en donation till Ukraina avseende 340 Stridsfordon 90 (i varierande utförande).

Sker detta så poppar jag upp en fin flaska och firar.
Men jag måste ändå fråga om du kan ge någon hint om var den här infon kommer ifrån?

Att ge CV90 till Ukraina är skitbra för oss då vi får ett kvitto på hur den står sig mot Ryska BMP och vi får information om eventuella brister vagnen har utan att det är skarpt läge för oss.

Gör den dessutom bra i från sig så är det en selling point för Hägglunds precis som TB2 var för Baykar.
Då blir Mk IV en storsäljare sen.

Men 340st låter för bra för att vara sant, men hoppas det är rätt.

Det är lite mer än halva vårt bestånd, men då dessa kommer sysselsätta rysk pansar på annan ort än Sverige så är det inget akut hot mot oss att de behövs här uppe. Det handlar då om vilken tidsrymd som återanskaffning kan ske på. Hägglunds har ju även andra ordrar att leverera och de kan inte bara säga "sorry ni får vänta lite till" till de som ligger före på leveranslistan.

340 CV90 Till Ukraina är bara möjligt om Hägglunds har fattat beslut om en ny fabrik tror jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Så man sticker i god tid då.

Känns som västs vapen börjar göra nytta nu.
Ja verkligen!

Dessutom kommer de ju givetvis göra ännu mer nytta!

Tänk bara om nu ryssen försöker gräva ner sig på andra sidan floden?

Utan det artilleri de hade på andra sidan.

De vet att UKR har bättre och mer långskjutande artilleri och med Excalibur och BONUS granater?
Citera
2022-11-11, 23:40
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Vad har du att anmärka på mina sk "guldkorn"?
Finns inga andra normala människor i denna tråd för att avgöra min trovärdighet. Bara MSB-troll och folk som skulle sitta inspärrade om inte mentalsjukhusen hade lagts ner. Så kom själv och motargumentera mot mina "guldkorn".
Hur f_n ska man argumentera mot det du skriver?
Fakta biter ju inte.
Och när det inte är rena objektiva felaktigheter så är det snömos som detta:
Citat:
Det behövs inga bevis, källor eller dylikt

Så "Alla är onormala utom jag"?
Det kanske borde leda till eftertanke? (retorisk fråga - du behöver inte svara på den)
Citera
2022-11-11, 23:41
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Sverige väntas tillkännage en donation till Ukraina avseende 340 Stridsfordon 90 (i varierande utförande).

Sverige har totalt ca 500 Strf 90. Att vi skulle ge bort nästan 70% av dem till Ukraina låter extremt osannolikt och om det stämmer också riktigt korkat.
Citera
2022-11-11, 23:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Colaste kommentaren. "Does she know that she can go to war voluntarily?" Hoppas att hon dör första dagen, om hon gör så.

Ja det vill hon nog inte, men det verkar som om kvinnor inte får kriga åt Ryssland faktiskt.
Citera
2022-11-11, 23:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
400 soldater dör varje dag på bägge sidorna.. till förhandlingsbordet NU

När ryssen antingen är död, driven tillbaka till ryssland eller nersparkade i Azovska sjön så kan det bli förhandlingar. Då handlar det om storleken på skadeståndet till Ukraina och eventuellt en rysk demilitariserad buffertzon på x antal mil in i ryssland. När det är klart kan ryssen vända sig till väst och inleda förhandlingar om att dra ner på sanktionerna.
Citera
2022-11-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Men jag måste ändå fråga om du kan ge någon hint om var den här infon kommer ifrån?

Att ge CV90 till Ukraina är skitbra för oss då vi får ett kvitto på hur den står sig mot Ryska BMP och vi får information om eventuella brister vagnen har utan att det är skarpt läge för oss.

Gör den dessutom bra i från sig så är det en selling point för Hägglunds precis som TB2 var för Baykar.

Det är lite mer än halva vårt bestånd, men då dessa kommer sysselsätta rysk pansar på annan ort än Sverige så är det inget akut hot mot oss att de behövs här uppe. Det handlar då om vilken tidsrymd som återanskaffning kan ske på. Hägglunds har ju även andra ordrar att leverera och de kan inte bara säga "sorry ni får vänta lite till" till de som ligger före på leveranslistan.

340 CV90 Till Ukraina är bara möjligt om Hägglunds har fattat beslut om en ny fabrik tror jag.
Perfekt!

Dess 40mm akan lär göra skrot av ryssens gamla t-62 och även T-72 or .

Perfekt att få testa våra vagnar mot ryssens....
Citera
2022-11-11, 23:44
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det vill hon nog inte, men det verkar som om kvinnor inte får kriga åt Ryssland faktiskt.
Visst får de det om de anmäler sig själv, de kan dock inte bli inkallade.
Citera
2022-11-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick

Det rykten jag tidigare hört var 40 st. Men time vill tell ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in