2022-11-11, 22:37
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Stalingrads inringning var väldigt speciell och tidskrävande. Det är typ den 11nov nu och årstiderna är förskjutna ca 2 veckor och dessutom har vi just nu väldigt varmt även om väderomslag snart förväntas mot vinter.

2. Ryssarna säger att de förberett goda kvarter. Men det kanske är en krigslist det också.
1 Vilken väg tror du Zjukov ska ta för att komma runt de Ukrainska linjerna. Som jag ser det måste han slå sig ut vid Zaporizhzhia runt dammen och ta allt område ner till Mykolai. Sedan bedriva ett tvåfrontskrig runt hela den linjen.
Risken är nog stor att de blir avskurna själva i så fall.

2. Krigslist tror jag inte. De verkar inte ha goda kvarter någonstans, men allt är förstås relativt. En presenning som tält, några tvättmaskiner runt om lägret och en spång att sitta och skita på, så känner nog de flesta ryssar som hemma. Dubbelbädd också kanske.
Senast redigerad av EnCarte 2022-11-11 kl. 22:40.
Citera
2022-11-11, 22:37
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Och vad har de gjort emot sverige som är så illa som vi måste få ett stopp på som är värt att riskera att sverige förvandlas till ask för? Konkret vad har de gjort?

Så vi krigar emot ryssland för att ryssland hotar med kärnvapen, men de började ju hota med dem först efter vi hade börjat kriga emot dem? Så timming känns inte riktigt rätt där, sedan hade det varit oklokt hursomhelst att kriga emot ett land som hotar och har förmågan att förinta oss.

Ryssland varslade rätt tydligt om kärnvapenhot redan innan Sverige skickat minsta matlåda ner till Ukraina, men visst du, skriv om historien om du vill.

https://www.bbc.com/news/world-europe-60547473

Folk glömmer inte en Quisling, som jag skrev tidigare.
Citera
2022-11-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Vilka val sedan 2012 har inte erkänts?

Inga av de låtsasval som Ryssjävlarna orkestrerat.
Citera
2022-11-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Väst vill inte ha in homoryZzar skickade av väskbajsaren i sina länder så därför hjälper alla stackars Ukraina som fö för slaget som kunde drabbat vilket land som helst här i väst. Om bögnationen söker stabilitet så kan dom hålla sig på rätt sida av landsgränsen för risken är miniminimal att ett civilicerat land skulle vilja nåt ont. Dvärgen har kastat tillbax er decenier i tid pga detta ist för att utvecklas framåt som nation men ni verkar vara för blåsta för att förstå det

USA har inlett fler krig och militära operationer än ryssland och på mindre grunder än ryssland. Enda skillnaden mellan ryssland och usa är att usa hade agerat mycket tidigare, de hade aldrig accepterat att bli omringad av fientliga styrkor, inte en chans.
Citera
2022-11-11, 22:39
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ärkenazisten och hobbyfilosofen Alexander Dugin gör nu ett uttalande där han starkt ifrågasätter "diktatorn" i Nazi-Ryssland. Nästa bilbomb snart inkommande??

https://twitter.com/wartranslated/status/1591181876815106048
Citera
2022-11-11, 22:40
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Din fråga gick inte att förstå. Jag anser att man ska följa genevekonventionen i krig, om det var det du undrade. Jag anser också att man kan använda ord utan att hela tiden använda genevekonventionens definitioner. Det beror som sagt på vad man diskuterar.

Nu kan ni få diskutera mitt ordval här vidare med er själva.
Så Du spelar inte bara korkad utan extremt korkad. Bra, tack det räcker mer än väl men tro inte att Du kommer undan med sånt svammel. Du är en pro-rysk idiot! Ha det så bra i Sankt Petersburg. Och lycka till med invasionen, men tyvärr är den körd, precis som Du...
Citera
Medlem
Citat:
Jag använder ett ord. 10 personer, som alla har fel, hoppar på mig. Då blir det så.
Du har ju skrivit drygt etthundra uppsatser om 2014 vars sanningshalt är tveksamt.
Varför njuter du inte istället av Rysslands pågående industrikollaps och federationens förmodade sammanbrott? Du vet mycket väl om att världen kommer att bli en bättre plats att leva på när kollapsen är ett faktum?
Senast redigerad av Arccosinus 2022-11-11 kl. 22:47. Anledning: Staf fel o sär skrivning
Citera
Medlem
Citat:
Och vad har de gjort emot sverige som är så illa som vi måste få ett stopp på som är värt att riskera att sverige förvandlas till ask för? Konkret vad har de gjort?

Så vi krigar emot ryssland för att ryssland hotar med kärnvapen, men de började ju hota med dem först efter vi hade börjat kriga emot dem? Så timming känns inte riktigt rätt där, sedan hade det varit oklokt hursomhelst att kriga emot ett land som hotar och har förmågan att förinta oss.

Krigar Sverige mot Ryssland? Spännande! Var kan man läsa mer om detta?
Citera
2022-11-11, 22:41
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Intressant hypotes faktiskt. Det vore inte alls omöjligt att Xi utnyttjat Putin för att uppskatta västs styrka och sammanhållning inför Taiwan.
Ja och samtidigt få ryssen att bli ofarlig.

Nu vet ju Xi att både ryssens armé och vapen är undermåliga jämfört med västs.

Xi kommer knappast att försöka med nåt annat än ett försök att återta de områden Kina anser sig ha rätt till utan militär....

Det vore ju kul att få se Putin helt frivilligt återlämna dessa områden och samtidigt förklara hur goda vänner de är och hur mycket samarbete som är på G
Citera
2022-11-11, 22:44
Medlem
LibBells avatar
Efter beslutet och en bra stund innan dess av Shoigu att retirera från Cherson så har inte Putin setts till.

För 1,5 månad sedan deklarerade Putin att Cherson var del av Ryssland för evigt.

Nu bestämmer ÖB och försvarsminister att retirera från Cherson. Det borde de ju givetvis gjort för länge sedan. Hur förklarar Putin att hans arme drar sig ur ett område som han deklaretat som ryskt för evigt?

Jag kanske läser in för mycket här. Jag ser bara inte hur Putin kan komma ur detta med ansiktet i behåll. Alla runtom borde se samma.

Det måste förberedas för Svansjön nu, eller? Ge mig lite goda skäl emot?
Citera
2022-11-11, 22:46
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Din fråga gick inte att förstå. Jag anser att man ska följa genevekonventionen i krig, om det var det du undrade. Jag anser också att man kan använda ord utan att hela tiden använda genevekonventionens definitioner. Det beror som sagt på vad man diskuterar.

Nu kan ni få diskutera mitt ordval här vidare med er själva.

Jag förstår vad du menar, men enklast för dig hade varit att bara säga sorry, dåligt ordval alt om du inte tycker det var ett dåligt ordval, bara skita i det

Släpp det där nu. Snälla. Alla. Det är oviktigt
Citera
2022-11-11, 22:47
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
USA har inlett fler krig och militära operationer än ryssland och på mindre grunder än ryssland. Enda skillnaden mellan ryssland och usa är att usa hade agerat mycket tidigare, de hade aldrig accepterat att bli omringad av fientliga styrkor, inte en chans.
Man borde nog stanna upp och analysera sitt eget beteende om man ser samtliga grannar som fienden. Medan dom sins emellan inte har samma relation till varandra. Kanske kan man då komma fram till slutsatsen att man är en granne som borde se över sitt eget beteende när man är den enda gemensamma nämnaren till allt fiendeskap.

Om man tycker att alla medtrafikanter kör på fel sida av vägen, kanske man själv borde överväga att byta sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in