2022-11-11, 22:25
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du frågade ju. Jag tycker själv det är en rätt trött och ointressant diskussion.
Min fråga var varför Du inte följer Genéve konventionen. Men Du har rätt i att det är en ointressant konversation om Du inte avser fullfölja den.
I så fall kan jag bara konstatera att Du är ett menlöst troll! Looser...
Citera
2022-11-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du frågade ju. Jag tycker själv det är en rätt trött och ointressant diskussion.
Du har ju i 852 inlägg vridit och vänt på situationen runt 2014, nu är du på väg mot något hundratal inlägg om legoknektar.
Tröttnar du aldrig på att försöka få propagandans lögner att bli sanning?

Slappna av, luta dig tillbaka och njut istället av Rysslands och dess federations kollaps.
Citera
2022-11-11, 22:27
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Ifall du någonsin burit en uniform så skulle du veta att soldater och officerare blir trötta av att kriga. Dessutom skulle du också veta att ockupationer kräver resurser.

2. Du har faktiskt rätt där!

3. Bye-bye

1. Klart jag vet det, fastän jag aldrig burit kronans uniform. Har du det?

Men verkar det som att Ryssland roterat trupp? I avlyssnade telefonsamtal från ryska soldater har vi ju hört hur länge som helst att avlösningen aldrig kommer. Resultaten speglar verkligheten. Cherson har befriats, och det verkar rätt långt ifrån att Ryssland kommer kunna ens försöka återta den snart. Hade det varit så om man haft trupprotation och fungerande logistik? Troligtvis inte.

2. Kul för dig!

3. Nä, det tror jag inte. Du har ju ändå lön för att bemöta våra NATO-runkar-inlägg. Du lär nog svara på detta. Men om du inte gör det, desto bättre för mig faktiskt. Då slipper jag mödan.
Citera
2022-11-11, 22:28
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är en konflikt mellan Kina och Väst, möjligtvis.

Ett proxykrig där Putin är en knähund i mittens rike

Lite så.

För kommunistiska kinespartiet så är Kina en fru, väst en älskarinna och Ryssland en hora. Tanken, väl förankrad med kinespartiet vilket OS-timingen gjorde gällande, var att springa över Ukraina som ett led i ömsesidiga intressen som ryssen långt ifrån förvaltat.
Citera
2022-11-11, 22:29
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Väst har ju stått för militärutrustningen och andra form av ekonomisk hjälp, så väst har nog mkt att säga till om där. Ville Biden ha fred så hade det varit fred.

Putin tänker inte på sin befolkning, det stämmer. Men varför bry du dig om det? Låt ryssarna bry sig om det, det är inte ditt bekymmer. Du bör bry dig mer om hur lite våra ledare bry sig om oss och beter sig som de vill ha ww3. Om väst ville ha stabilitet så skulle man aldrig ha blandat sig i öht, då det är det som verkligen skapar instabilitet, och väst hade hur lätt som helst kunnat undvikit kriget öht.
Väst vill inte ha in homoryZzar skickade av väskbajsaren i sina länder så därför hjälper alla stackars Ukraina som fö för slaget som kunde drabbat vilket land som helst här i väst. Om bögnationen söker stabilitet så kan dom hålla sig på rätt sida av landsgränsen för risken är miniminimal att ett civilicerat land skulle vilja nåt ont. Dvärgen har kastat tillbax er decenier i tid pga detta ist för att utvecklas framåt som nation men ni verkar vara för blåsta för att förstå det
Citera
2022-11-11, 22:29
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är en konflikt mellan Kina och Väst, möjligtvis.

Ett proxykrig där Putin är en knähund i mittens rike

Intressant hypotes faktiskt. Det vore inte alls omöjligt att Xi utnyttjat Putin för att uppskatta västs styrka och sammanhållning inför Taiwan.
Citera
2022-11-11, 22:30
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han ville bli ihågkommen för historien. Som Peter den store. Nu kanske han blir det som den som fuckade upp allt och ett dåligt exempel för framtida ryssar.

Undrar exakt när vanliga ryssen får nog. Vi behöver en annan ledare, denna funkar inte bra.

Så är det.

Jag skrev det redan i våras som skrivbordsanalys. Född i Peters huvudstad och som medborgare i en supermakt, fastnade han i drömmar om fornstora dagar.

På det viset är det synd om honom, men vi har alla ansvar för våra handlingar.

Tsar Peter orsakade ett oändligt lidande och till sist en rysk stat som mer eller mindre kursade, men han vann sina krig, så det kan ryssarna köpa.

Men vad skall de tycka om Putin?
Citera
2022-11-11, 22:30
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du har ju i 852 inlägg vridit och vänt på situationen runt 2014, nu är du på väg mot något hundratal inlägg om legoknektar.
Tröttnar du aldrig på att försöka få propagandans lögner att bli sanning?

Slappna av, luta dig tillbaka och njut istället av Rysslands och dess federations kollaps.

Jag använder ett ord. 10 personer, som alla har fel, hoppar på mig. Då blir det så.
Citera
2022-11-11, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Neutralt.. ? Är som inte emot invasionen?

Turkiet är emot invasion men stöttar Ryssland samtidigt. Håller på båda lagen så att säga. Kallade det neutral eller balanserad. Välj själv.
Citera
2022-11-11, 22:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Intressant hypotes faktiskt. Det vore inte alls omöjligt att Xi utnyttjat Putin för att uppskatta västs styrka och sammanhållning inför Taiwan.

Det är inget jag tror på, utan det är mest ett sätt att tala om för ryssälskarna att Ryssland idag inte är någonting på den internationella arenan.

Det är bara kärnvapen och vänlighet som gör att man ens lyssnar på dem.
Citera
2022-11-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Ingen hade brytt sig om ryssar om de inte hela tiden höll på och klampa över gränser, hota med kärnvapen och mörda regimkritiker i andra länder. Ryssarna skulle vara helt ointressanta om de inte höll på att ställa till med massa skit i andra länder…

Och vad har de gjort emot sverige som är så illa som vi måste få ett stopp på som är värt att riskera att sverige förvandlas till ask för? Konkret vad har de gjort?

Så vi krigar emot ryssland för att ryssland hotar med kärnvapen, men de började ju hota med dem först efter vi hade börjat kriga emot dem? Så timming känns inte riktigt rätt där, sedan hade det varit oklokt hursomhelst att kriga emot ett land som hotar och har förmågan att förinta oss.
Citera
2022-11-11, 22:34
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Min fråga var varför Du inte följer Genéve konventionen. Men Du har rätt i att det är en ointressant konversation om Du inte avser fullfölja den.
I så fall kan jag bara konstatera att Du är ett menlöst troll! Looser...

Din fråga gick inte att förstå. Jag anser att man ska följa genevekonventionen i krig, om det var det du undrade. Jag anser också att man kan använda ord utan att hela tiden använda genevekonventionens definitioner. Det beror som sagt på vad man diskuterar.

Nu kan ni få diskutera mitt ordval här vidare med er själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in