2022-11-11, 22:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
Olåst artikel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mo7gxK/aklagaren-i-tovefallet-besokte-avsparrade-lagenheten-i-vetlanda

Skadar inte att citera lite innan artikeln låses:

"”Misstankarna gäller fortfarande båda kvinnorna. Inget har framkommit som försvagat misstankarna, tvärtom” skriver åklagare Adam Rullman i ett mejl till Aftonbladet."
//
"– Anledningen till att man håller en intressant plats avspärrad är för att man ska kunna komma tillbaka om det framkommer saker som behöver kontrolleras. Tekniker kan ju komma tillbaka flera gånger. [...]"
Rullman säger också att det av erfarenhet tar flera veckor innan rapporten från den rättsmedicinska undersökningen är klar. Den har ännu inte kommit (idag fredag).

Enligt Rullman är det "helt i sin ordning" att teknikerna återvänder till en avspärrad plats och att han själv besökte lägenheten för att få en uppfattning om hur den ser ut.
Citera
2022-11-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Cykeln är en gåta vilket vittne har sett Toves cykel där? är det grannen under han som skjutsade och enbart honom.
Jag har själv ingen koll vilka cyklar som står på min gård skulle aldrig tänka på hur de ser ut.

Så varför frågade han Johanna om den som att det skulle vara helt självklart att hon skulle veta det i ett hus som många bor i

Jag skulle inte heller ha koll på cyklar då jag alltid tar bilen. Men cykeln verkade stå/ ligga konstigt. Men jag vet i fasen om det ens var hennes cykel . Många skriver att det finns liknande cyklar i Vetlanda.
I något poddavsnitt sa grannen att cykeln var svart.
Men den är ju röd. Jätte konstigt allting.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Varför gör det honom till en misstänkt för att han varit och promenerat? Han har ju ansvar över kommunens vatten . Med pH och nivåer.
Dem har inte hittat någonting i Ilharjen som är fynd . Hade dem hittat fynd där , däremot så hade jag också misstänkt det. Men Ilharjen ströks ju ganska tidigt när räddningstjänst gick ut med dykare och genomsökte området bland det första dem gjorde.

Det ”vittnet” som sett dem tystnade ju och gav oss inte ens svar var i bilen tjejerna satt. Så det vittnet tror inte jag på.
Vi har inte fått info heller om vad JJ köpte på dollarstore. Rykten säger rengöringsprodukter, men inte heller det bekräftat.

Jag tror inte MH och TT satt vid Ilharjen i en igenimmad bil vid 07. Om det stämmer så är det mycket konstigt att personen som skrev det gick upp i rök…….

Exakt, det är inte bekräftat. Däremot SÄLJER 💲S rengöringsartiklar.

OT: Vet du skillnaden på DEM och DE?
Citera
Medlem
Citat:
Mycket möjligt att dem flyttat henne då inte hundarna kände vittring. Eller om det var så pass färskt att inte hundarna fick upp söket. Men hon kan likaväl blivit flyttad också .

Det känns nästan som att hon blivit flyttad, enligt flera skribenter så ska hundarna kunna få upp spår redan efter 15min efter att döden har inträffat. och eftersom det var flera dagar efter så borde dom fått upp spår på rätt stor yta om dom varit nära fyndplatsen.
OM det nu är så att hon har flyttats, vem skulle ha gjort det och varför? kan det ha varit någons pappa som bor i närheten som sett att dom sökt där och tänkt att "nu har dom sökt där så där kommer dom nog inte söka igen-perfekt ställe"?
Citera
2022-11-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Men det ligger väl till höger om Lidel?

Jag pratar om det lilla haket som ligger mitt emot gamla netto .
Vid tunneln mitt i stan.
Citera
2022-11-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Varför skulle han åka ut vid gryning för att kolla pH värde eller något annat arbetsrelaterat på en söndagmorgon?
Dom kanske tystnade för att dom varit på förhör och fått yppandeförbud? och behöver då vara tysta för att inte sabotera ett eventuellt vittnesmål i rätten. ingen som vet, men jag är nyfiken på det.
nää MH och TT satt nog inte bilen ihop... möjligtvis MH och JJ. och som sagt även där kanske det är yppandeförbud inblandat?

Menar givetvis MH och JJ!
Många är och promenerar vid Ilharjen. Och många motionerar tidig morgon.
Han kanske jobbade helg dessutom? Vad vet vi.
Citera
2022-11-11, 22:24
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
I AB för 20 min sedan:
"Misstankarna mot de häktade kvinnorna i Tovefallet har stärkts.

Under veckan som gått har åklagare Adam Rullman besökt den avspärrade lägenheten i Vetlanda som kopplas till Toves försvinnande.

– Jag, tillsammans med några utredare, var på platsen för att få en uppfattning om hur det ser ut, säger han till Aftonbladet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mo7gxK/aklagaren-i-tovefallet-besokte-avsparrade-lagenheten-i-vetlanda
Äntligen något vettigt i tråden.

”Misstankarna gäller fortfarande båda kvinnorna. Inget har framkommit som försvagat misstankarna, tvärtom
Citera
2022-11-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror du har en hel del rätt, men jag tror T blev avrättad i källaren. Sen som du beskrev innan så tror jag att muren till kyrkogården har betydelse, då som jag förstått så var MP där o sökte har jag för mig. Jag tror de vält över stackars T över muren för att åka ut på landet. Dunsarna i lägenheten kan vara en skivstång eller en sån många kvinnor har en kettle ball eller vad det heter. O de dunsar bra kan jag lova, då jag har haft grannar med vikter, när de kommit hem sent. Låter som fan anser jag.
Obs detta är vad jag tror så det inte blir missförstånd att jag vet ut det är mer en tanke som fiction i mitt hövve.

Varför skulle dom börja leva djävulen med kettleballs och skivstänger mitt i natten? När dom dessutom enligt din teori precis mördat någon i källaren och slängt över kyrkogårdsmuren nästgårds? och om grannen klagar på att det är massa höga dunsar när han pratar med JJ, skulle MH fortsätta träna med kettleballen? nä, avfärda
Senast redigerad av smalandsbo 2022-11-11 kl. 22:40.
Citera
2022-11-11, 22:26
Medlem
Citat:
Jag menar det lilla haket som ligger vid grillen . Mitt emot gamla netto. Vet inte vad det heter nu förtiden . Någon som vet? Ett litet hak med spelautomater som har öppet tills dess att folk vill va kvar i stort sett.

Du menar nog Old Barn Corner. Finns kvar, men det är mer av en pub och helt olika klientel. Förmodligen. Har aldrig varit på Nöjet, däremot på puben.
Citera
2022-11-11, 22:29
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Skulle ha stått att misshandeln kan ha startat INNAN de kom fram och en full och omtöcknad TT följde med upp i lgh mer eller mindre under tvång av nån anledning.

Kanske för att hålla henne där och övertala henne att glömma nån burdus behandling då de slog följe hem. TT’s pappa och JJ bor år samma håll.
Sen eskalerade det. Hon hölls där (människorov/kidnappning) vilket innebär visst tumult.

Vad ska MGM göra i den här situationen?
Hålla i henne. Hålla henne still. Kvävs hon då när någon går över gränsen? I badrummet? Hon ”trillar” där. Kanske t o m kräks. Läggs på sängen.
Innan dess har TT som är vältränad försökt ta sig loss. Sparkat. Dunsat. Kommit åt saker som hamrat.

Grannen knackar på. Har reagerat på ljud som avviker. TT hör detta och sparkar i vägg eller mot nåt annat.

I det läget är det inte så bra att öppna dörren tänker JJ. Full, uppriven, arg osv.

Nånstans där har TT dött eller tuppat av. Rädd och panikslagen JJ måste ut och ta bilen eller flytta cykel.

Minsta motståndets lag ger lögn om McD vilket leder till skjuts t/r. TT’s mobil har hon på sig.

Helt uppenbart totalt ovetande om polisens ABC vad gäller mobiler, master, kameror på mackar och annat.

Väl tillbaka så har MH haft lite koll. Kanske har de messat med varandra MGM då och lämnat spår.

Skitsamma att TT’s mobil kopplar upp. Det viktiga är att få bort TT från lgh som dött i deras händer.
Eller medvetslös. Tas ett beslut att åka med henne till pappa som löser allt. Han får ringa och förklara för TT’s föräldrar och ”ta över” detta problem? Pappas flicka?

Men de kommer inte så långt. Pulsen kanske är borta. Jag menar hur vet de i lgh att hon faktiskt är död?
Jobbigt komma hem till pappa med död kompis. Så då blir det en sväng ut i skogen istället.

Har någon kompis sett på Snapkartan att hon/de är i ”skogen”?
Bortförklaras av MGM att de ska hälsa på kompis/pappa.
Så kan finnas meddelanden och Snap-position eller dyl som ”spetskompetens” inom eller utom polisen hittat.

Jag tror inte det här är så krångligt att det behövs vilda teorier. Men vet heller inte om ovanstående är ett troligt scenario alls.

Tack för feedbacken. Ett tragiskt dödsfall detta så klart man vill engagera sig.

Jag tror inte ALLS på att TT var full!

Hon är alldeles för klok för att följa med de som vill ha ett möte i deras lgh.
Hade varit jag så hade jag inte gått en meter till någons lgh, inte en chans!

Kanske drogad i en drink som jag tror är osannolikt.

Iofs har jag själv blivit ut satt för detta med droger i en drink TVÅ gånger.

Då fattade jag direkt vad det handlar om så jag drog direkt ut och tog en taxi hem!

Detta är sant och jag ljuger inte!!!
Citera
2022-11-11, 22:31
Bannlyst
Citat:
Jag funderade på om dem följt sökningarna på nätet , och varit uppdaterade var det sökts . Och tänkt att där söker dem nog inte på ett tag , eller aldrig igen. Eftersom det sökts mycket omkring . Så då flyttades hon dit.
Någon måste ha koll på var söken varit och när . För att kunna flytta kroppen
Jag tror att det ligger till så att JJ var ute tidigt söndag morgon med hästarna, o jag tror att hon hade en amerikansk rodeo sadel, o rep med en sån kan man flytta stockar.
Så jag tror att hon flyttade T till mer skyddad plats. O då tror jag att Stackars T fick mer förvrängda kroppsdelar. 😭 Tror jag måste kräkas att om det är som jag tror.
Citera
2022-11-11, 22:32
Medlem
Citat:
Menar givetvis MH och JJ!
Många är och promenerar vid Ilharjen. Och många motionerar tidig morgon.
Han kanske jobbade helg dessutom? Vad vet vi.

även om han jobbar helg så känns det konstigt att han skulle jobba så tidigt på en söndag. något som slog mig precis är att han jobbar med vattenreglering.... är det honom polisen kontaktar när dom vill sänka en damm eller vattenflöde?

Källa IL Arbetsuppgifter:
https://www.eman.se/sv/om-oss/personal/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in