2022-11-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Så är det inte i min lägenhet . Det är möjligt att kök kan vara under eller över toalett också . Vi har 2 st treor under våra 4 or och dem har inte likadan planlösning som vi. Däremot 4 orna har likadana , fast spegelvänt på samma våning och samma över precis . Men det är oxå samma storlek .
Men 3 orna längst ner har inte alls samma planlösning . Kan vara annorlunda i olika hus vad vet jag
Ja det kan ju vara så med att det är spegelvänt allting och rören är samma fast allt är motsatt. Eller som du säger att kök går ihop med badrum.
Citera
2022-11-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag är benägen att hålla med dig ifall det bekräftas att pappan var ute vid Illharjen och att tjejerna satt i bilen där. Det naturreservatet ligger ju inte ens speciellt nära orten där pappan bor, däremot så märker jag nu att hans arbetsplats ligger dryga kilometern fågelvägen från naturreservatet. Det var dock inte i detta naturreservat som TT hittades död. Jag tror inte att du missat det, men jag förtydligar för alla tusentals människor som kommer läsa detta.

Ja precis så hette området, tack!
Undrar vem som hade "sett" dom där och varför det blev så tyst? kan det vara så att dom har varit på förhör och har yppandeförbud för att kunna vittna i ett senare skede?
Det finns ju mycket vatten och skog där i området och eftersom han jobbar med det han gör och är nära hans arbetsplats så kanske hon skulle flyttats dit? eller rentav var där först och sedan flyttades till nya stället i efterhand? många är ju misstänksamma mot att det har varit sök väldigt nära fyndplatsen utan att göra fynd(ja jag vet att skog är tät och riktigt svårt att hitta i, men den stackars hundkraken borde fått vittring om dom var så pass nära men inte "exakt" rätt.) kanske för att hon inte låg där från början? sorry för väldigt mycket funderingar men känner på mig att det är något mysko med den mannen som inte stämmer.
Citera
2022-11-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Killgissning.
Enda orsaken jag kan komma på som gjorde att TT följde med upp till lgh är om MH varit dyngfull, T varit orolig för henne och hjälpt henne upp i lgh ???

Har det nämnts någonstans vilket tillstånd de var i ?
Tror iaf inte att hon gått upp för att röka fredspipa med JJ.

Går de från Nöjet (onyktra)ca kl 01.00 går 1.5 km framme ca 01.45 en timme senare bär det av till McDonalds ? Kan det stämma ?

Enligt media så hörs hon med pojkvännen 01:49 och då är de fortfarande på väg hemåt. Lär inte gått prick 01.

Om TT redan där bekräftar till pojkvännen att hon är på väg till JJ vet jag inte.

Och 02:30 samtalet hänger också i luften. Nåt nån kompis till TT hört pojkvännen eller annan prata om och uppgiften i media kanske inte helt stämmer med verkligheten.

Men sker samtal på nåt sätt 02:30 så lär MGM knappast misshandlat TT innan.

Så om TT faktiskt är på väg att lämna lgh vad tusan hinner hända då på typ 30 min?

Har tjejerna tagit hennes cykelnyckel? Bråk om nåt sånt. Eskalerar. Våld. Död. Granne. Donken. Bil. Gömma. Tillbaka.
Citera
2022-11-11, 22:03
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bostäderna ligger åt samma håll. Kan ha slagit följe. Sen grälades och enades det att göra upp hemma hos JJ.
Långsökt så kan misshandel ha börjat redan de kom fram. Nåt med cykeln skaver fortfarande. Familjen lär ju kunna bekräfta skicket före den här natten. Rubriceringen människorov (kidnappning) kan ha börjat innan de kom fram till JJ’s lgh alltså. Rubricering mord i lgh och gravfridsbrott vid trp från bostaden till skogen.

Vi får sen hur det rubriceras framåt i utredningen. Jag menar att hålla någon i lgh är människorov men att baka ihop det med mord kräver nån form av bevis att de höll henne där mot sin egen vilja?

Cykeln är en gåta vilket vittne har sett Toves cykel där? är det grannen under han som skjutsade och enbart honom.
Jag har själv ingen koll vilka cyklar som står på min gård skulle aldrig tänka på hur de ser ut.

Så varför frågade han Johanna om den som att det skulle vara helt självklart att hon skulle veta det i ett hus som många bor i
Citera
2022-11-11, 22:03
Medlem
Hmm.. Jag får nog säga att jag blev ganska besviken på podden med tanke på hur dom byggde upp det för 2 avsnitt sedan och sett till att vi nu ett par dagar har haft kännedom om att polisen gått igenom källaren..

Men något som ändå slår mig är ju tanken om att MH kanske dragit ner kroppen själv i källaren medans JJ var iväg med grannen, har man tex strypt T till döds så lämnar det ju inga blodspår på vägen ner för trappan, men det beror ju på hur lyhört det är i trappuppgången..
Citera
2022-11-11, 22:05
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Enligt media så hörs hon med pojkvännen 01:49 och då är de fortfarande på väg hemåt. Lär inte gått prick 01.

Om TT redan där bekräftar till pojkvännen att hon är på väg till JJ vet jag inte.

Och 02:30 samtalet hänger också i luften. Nåt nån kompis till TT hört pojkvännen eller annan prata om och uppgiften i media kanske inte helt stämmer med verkligheten.

Men sker samtal på nåt sätt 02:30 så lär MGM knappast misshandlat TT innan.

Så om TT faktiskt är på väg att lämna lgh vad tusan hinner hända då på typ 30 min?

Har tjejerna tagit hennes cykelnyckel? Bråk om nåt sånt. Eskalerar. Våld. Död. Granne. Donken. Bil. Gömma. Tillbaka.
Är detta fakta att de var påväg kl 0149 när samtalet var? Trodde inte det kommit fram om samtalet ev var i JJ lägenhet?
Citera
2022-11-11, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Men det anges att det är samma kvinna som var på McDonalds och det var JJ. Eller tolkar du det annorlunda?

Jag har hittills inte läst eller hört något om vad MH gjort efter det att de lämnade utestället tills det att hon ska setts i en bil tillsammans med JJ på söndagsmorgonen.

Det blir skojigt med din tollkning, då skulle praktiskt taget JJ skrivit att hon hälsar på sin far i sammanhanget med självklar slutsats att han är inblandad, då borde han anhållits, så har inte skett vad jag vet.

Det är att själva fan att inte ens SR klarar av att rapportera fakta utan att det blir tolkningsfrågor.
Citera
2022-11-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
Tack 😊 Såg dock att jag formulerade mig ganska dåligt, men bra att det gick att förstå min tanke ändå 😁 Ja, de vet nog om en del, men håller kanske tyst för att inte skapa mer rykten osämja. Man är ju trots allt ganska beroende av sina medmänniskor i små byar, har själv erfarenhet av det. Det var på gott och ont.

Ja små byar i detta land är väldigt bra på att köra mottot "en svensk tiger". det finns alltid grupperingar i små byar. erfarenhet här också
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Ny artikel i Aftonbladet för 36 minuter sedan. Åklagaren har inte fått svar från rättsmedicin än.
Citera
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Tolkar det som att ljudfilen är den korrekt återgivna rapporten, sen har SR's webbmästare i efterhand lyckats strulat till det med ett syftningsfel i sin länk. Den som hälsar på i det området är såklart MH också, knappast JJ.

Men i ljudfilen sägs det att är samma kvinna som var på McDonalds och det var ju JJ. Vi uppfattar det olika men det ingen anledning att fortsätta diskutera det. Så småningom får vi ju veta, ju förr dess bättre.
Citera
2022-11-11, 22:07
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det blir skojigt med din tollkning, då skulle praktiskt taget JJ skrivit att hon hälsar på sin far i sammanhanget med självklar slutsats att han är inblandad, då borde han anhållits, så har inte skett vad jag vet.

Det är att själva fan att inte ens SR klarar av att rapportera fakta utan att det blir tolkningsfrågor.

Du har helt rätt i att det kan vara journalisten som surrar till det.
Citera
2022-11-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Nä det ligger vid bowlingen

Jag menar det lilla haket som ligger vid grillen . Mitt emot gamla netto. Vet inte vad det heter nu förtiden . Någon som vet? Ett litet hak med spelautomater som har öppet tills dess att folk vill va kvar i stort sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in