2022-11-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Podden om Tove finns här nu:

11/11/2022
Del 4: Källaren
https://pod.space/forsvunnenfallettove/del-4-kallaren

Om Sonny Björk är speaking partner så är det inte mkt att ha. Han var ju med i Palmeutredningen också!
Citera
2022-11-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Nejdå inget som är påväg att bli trådsanning
Sant med det där att han har bott här länge och verkar ha integrerat sig bra.
Däremot i stundens hetta så kan ju den gamla Israeliska militären krypa fram i honom, han har ju trots allt verkat spendera majoriteten av sitt liv där.
därför jag är väldigt nyfiken på om han ens har varit ute tidigt den där morgonen som JJ och MH tydligen hade observerats på ungefär samma ställe. om det visar sig att han bevisligen har varit där så kan jag nog sätta min högra stortå på att han har ett finger med i spelet. har han inte varit där och det bara varit skitsnack eller att någon blandat ihop honom med någon annan som varit ute på promenad så avfärdar jag honom från min egna lilla lista över misstänkta
Jag är benägen att hålla med dig ifall det bekräftas att pappan var ute vid Illharjen och att tjejerna satt i bilen där. Det naturreservatet ligger ju inte ens speciellt nära orten där pappan bor, däremot så märker jag nu att hans arbetsplats ligger dryga kilometern fågelvägen från naturreservatet. Det var dock inte i detta naturreservat som TT hittades död. Jag tror inte att du missat det, men jag förtydligar för alla tusentals människor som kommer läsa detta.
Citera
2022-11-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Brukar inte badrum och kök just pga avlopp/vatten vara direkt ovanför varandra?

Nej inte nödvändigtvis.
Citera
2022-11-11, 21:50
Medlem
I AB för 20 min sedan:
"Misstankarna mot de häktade kvinnorna i Tovefallet har stärkts.

Under veckan som gått har åklagare Adam Rullman besökt den avspärrade lägenheten i Vetlanda som kopplas till Toves försvinnande.

– Jag, tillsammans med några utredare, var på platsen för att få en uppfattning om hur det ser ut, säger han till Aftonbladet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mo7gxK/aklagaren-i-tovefallet-besokte-avsparrade-lagenheten-i-vetlanda
Senast redigerad av Nilsstig 2022-11-11 kl. 21:52. Anledning: Länken
Citera
2022-11-11, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Men det anges att det är samma kvinna som var på McDonalds och det var JJ. Eller tolkar du det annorlunda?

Jag har hittills inte läst eller hört något om vad MH gjort efter det att de lämnade utestället tills det att hon ska setts i en bil tillsammans med JJ på söndagsmorgonen.

Tolkar det som att ljudfilen är den korrekt återgivna rapporten, sen har SR's webbmästare i efterhand lyckats strulat till det med ett syftningsfel i sin länk. Den som hälsar på i det området är såklart MH också, knappast JJ.
Citera
2022-11-11, 21:51
Medlem
Olåst artikel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mo7gxK/aklagaren-i-tovefallet-besokte-avsparrade-lagenheten-i-vetlanda
Citera
2022-11-11, 21:52
Medlem
Citat:
Nejdå inget som är påväg att bli trådsanning
Sant med det där att han har bott här länge och verkar ha integrerat sig bra.
Däremot i stundens hetta så kan ju den gamla Israeliska militären krypa fram i honom, han har ju trots allt verkat spendera majoriteten av sitt liv där.
därför jag är väldigt nyfiken på om han ens har varit ute tidigt den där morgonen som JJ och MH tydligen hade observerats på ungefär samma ställe. om det visar sig att han bevisligen har varit där så kan jag nog sätta min högra stortå på att han har ett finger med i spelet. har han inte varit där och det bara varit skitsnack eller att någon blandat ihop honom med någon annan som varit ute på promenad så avfärdar jag honom från min egna lilla lista över misstänkta

Varför gör det honom till en misstänkt för att han varit och promenerat? Han har ju ansvar över kommunens vatten . Med pH och nivåer.
Dem har inte hittat någonting i Ilharjen som är fynd . Hade dem hittat fynd där , däremot så hade jag också misstänkt det. Men Ilharjen ströks ju ganska tidigt när räddningstjänst gick ut med dykare och genomsökte området bland det första dem gjorde.

Det ”vittnet” som sett dem tystnade ju och gav oss inte ens svar var i bilen tjejerna satt. Så det vittnet tror inte jag på.
Vi har inte fått info heller om vad JJ köpte på dollarstore. Rykten säger rengöringsprodukter, men inte heller det bekräftat.

Jag tror inte MH och TT satt vid Ilharjen i en igenimmad bil vid 07. Om det stämmer så är det mycket konstigt att personen som skrev det gick upp i rök…….
Citera
2022-11-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ja du har nog rätt. Jag tror på dig redan sen första dagen du kommenterade. Du är inte ute efter att såga och göra narr av andra och påstå saker om andras teorier. Du är saklig kunnig och intelligent 👍🏻

Skulle ha stått att misshandeln kan ha startat INNAN de kom fram och en full och omtöcknad TT följde med upp i lgh mer eller mindre under tvång av nån anledning.

Kanske för att hålla henne där och övertala henne att glömma nån burdus behandling då de slog följe hem. TT’s pappa och JJ bor år samma håll.
Sen eskalerade det. Hon hölls där (människorov/kidnappning) vilket innebär visst tumult.

Vad ska MGM göra i den här situationen?
Hålla i henne. Hålla henne still. Kvävs hon då när någon går över gränsen? I badrummet? Hon ”trillar” där. Kanske t o m kräks. Läggs på sängen.
Innan dess har TT som är vältränad försökt ta sig loss. Sparkat. Dunsat. Kommit åt saker som hamrat.

Grannen knackar på. Har reagerat på ljud som avviker. TT hör detta och sparkar i vägg eller mot nåt annat.

I det läget är det inte så bra att öppna dörren tänker JJ. Full, uppriven, arg osv.

Nånstans där har TT dött eller tuppat av. Rädd och panikslagen JJ måste ut och ta bilen eller flytta cykel.

Minsta motståndets lag ger lögn om McD vilket leder till skjuts t/r. TT’s mobil har hon på sig.

Helt uppenbart totalt ovetande om polisens ABC vad gäller mobiler, master, kameror på mackar och annat.

Väl tillbaka så har MH haft lite koll. Kanske har de messat med varandra MGM då och lämnat spår.

Skitsamma att TT’s mobil kopplar upp. Det viktiga är att få bort TT från lgh som dött i deras händer.
Eller medvetslös. Tas ett beslut att åka med henne till pappa som löser allt. Han får ringa och förklara för TT’s föräldrar och ”ta över” detta problem? Pappas flicka?

Men de kommer inte så långt. Pulsen kanske är borta. Jag menar hur vet de i lgh att hon faktiskt är död?
Jobbigt komma hem till pappa med död kompis. Så då blir det en sväng ut i skogen istället.

Har någon kompis sett på Snapkartan att hon/de är i ”skogen”?
Bortförklaras av MGM att de ska hälsa på kompis/pappa.
Så kan finnas meddelanden och Snap-position eller dyl som ”spetskompetens” inom eller utom polisen hittat.

Jag tror inte det här är så krångligt att det behövs vilda teorier. Men vet heller inte om ovanstående är ett troligt scenario alls.

Tack för feedbacken. Ett tragiskt dödsfall detta så klart man vill engagera sig.
Citera
2022-11-11, 21:53
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Står bakom din rygg med denna teori, den låter mycket mer lovande än många andra man sett tidigare
Var det inte AWs mor som sa i pressen att hon inte hade hört något om JJ på länge? isåfall känns det ju som att konflikten i fråga även var välkänd bland ungdomarnas föräldrar eller rentav den äldre generationen. men alla behåller locket på? Vetlanda verkar vara en säregen håla där mottot är "sköt dig själv och skit i andra" där råder hederlig småländsk kultur ända in i benmärgen.

Tack 😊 Såg dock att jag formulerade mig ganska dåligt, men bra att det gick att förstå min tanke ändå 😁 Ja, de vet nog om en del, men håller kanske tyst för att inte skapa mer rykten osämja. Man är ju trots allt ganska beroende av sina medmänniskor i små byar, har själv erfarenhet av det. Det var på gott och ont.
Citera
2022-11-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Nöjet är ju enda stället här i Vetlanda som man går till så..... finns ingen annanstans att gå till

Jo källaren går väl en del till . Heter det inte så?
Citera
2022-11-11, 21:56
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jo källaren går väl en del till . Heter det inte så?
Nä det ligger vid bowlingen
Citera
2022-11-11, 21:59
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Nä det ligger vid bowlingen
https://sverigesradio.se/jonkoping
Denna är nog inte så poppis =P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera