Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Jag är bekant med slaget, va en ryslig slakt på ryssar. en himla tur att de fick hjälp av USA när deras tyska vapenbröder högg dem i... ryggen.
Tänkte mer på ryssrna som blev hundmat i än de som blev grismat.
Nej.
Varför, jag gillar när postmodernister påvisar sina diagnoser. vissa är det ju friviligt för att de är okunniga och lata.
1. Du verkar inte förstå de Ryska manövrerna utan verkar koncentrera dig på Stalins minvallningar som enligt motpartens generaler var djävulskt effektiva och blodiga. Nuförtiden använder de raketartilleri för samma effekt minus "lik-effekten".
2. Låter snuskigt. Har inte hört talas om saken.
3. Nu låter det som att du drogat dig till vansinne. Bye-bye
Citat:
Ursprungligen postat av
aztlan
100k döda bögryZzar dicklover
1. Ännu en fikus som bara attraheras av "sug min kuk förolämpningar". Kommentera inte mina inlägg och sug någon annans kuk. Nej tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Nu har jag läst en hel del om Stalingrad. Den enda likheten med kriget runt Kherson och slaget vid Stalingrad är att båda städerna ligger vid en flod. I övrigt finns det inga mer likheter med Stalingrad. Ukrainarna behöver inte hoppas att von Manstein ska komma och bryta inringningen, då de inte är inringade. Kan bli värre för Ryssarna på andra sidan.
1. Stalingrads inringning var väldigt speciell och tidskrävande. Det är typ den 11nov nu och årstiderna är förskjutna ca 2 veckor och dessutom har vi just nu väldigt varmt även om väderomslag snart förväntas mot vinter.
2. Ryssarna säger att de förberett goda kvarter. Men det kanske är en krigslist det också.
Citat:
Ursprungligen postat av
mobeltass
Du försöker alltså säga att Ukraina har varit väldigt skonsamma i kriget och Ryssland tvärtom har varit brutala mördarmaskiner?
Utifrån din verklighetsbeskrivning blir ukrainska armén en fin armé som inte dödar i onödan, medan ryssarna är plågoandar som älskar att skjuta ihjäl folk när tillfälle ges.
Är det så jag ska förstå hur du tänker?
1. Nej, jag påpekar bara att Ukrainas jakt på material är så desperat att de publicerar allt som de kan få tag på medan Ryssland kan välja och vraka från ett stort material.
2. Fria fantasier.
Citat:
Ursprungligen postat av
erektidiot
Mm, det är när man har få förluster man drar till med allmän mobilisering. Precis.
Tror du att övriga som läser tråden är helt jävla dumma i huvudet eller?
1. Ifall du någonsin burit en uniform så skulle du veta att soldater och officerare blir trötta av att kriga. Dessutom skulle du också veta att ockupationer kräver resurser.
2. Du har faktiskt rätt där!
3. Bye-bye