2022-11-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Japp, låter mycket troligt

Det er jo en lang rekke med spørsmålstegn ved pistolhistorien.

For hva skulle noen tenåringsgutter finne på rundt Langvannet.
En mørk høstkveld i november er det ikke stort å ta seg til der...

Og når kvelden var på sitt mørkeste så greide de å finne en pistol.
Tilfeldigvis en pistol av et merke som TH også har godt kjennskap til.
Citera
2022-11-11, 22:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er jo en lang rekke med spørsmålstegn ved pistolhistorien.

For hva skulle noen tenåringsgutter finne på rundt Langvannet.
En mørk høstkveld i november er det ikke stort å ta seg til der...

Og når kvelden var på sitt mørkeste så greide de å finne en pistol.
Tilfeldigvis en pistol av et merke som TH også har godt kjennskap til.

ja, ganska osannolikt hela historien...
Citera
2022-11-11, 22:30
Medlem
Hvorfor ikke bare konkludere med at hele historien er en løgn? Psykopatens varemerke. Lyve.
Citera
2022-11-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det var ikke MB - men MV - som min forestilling dreide seg om.

Fleip til side..

Hypotetisk, dersom TH er skyldig:

Jeg har ingen tro på at MB (VE, GHH, TN, eller andre familie/venner/forretningsforbindelser) og/eller Hagenbarna har medvirket, eller dekket over et partnerdrap.

Alt kan ikke kjøpes med penger..

Motivet må i tilfelle være noe helt annet, som f.eks. dekke over organisert kriminalitet.

I et slik scenario er det ikke sikkert at TH har hatt makt over avgjørelsen, at AEH ble drept. "Noen" kan plutselig ha dukket opp på morgenkvisten (lysene på gangveien), før TH dro på jobb, slik at TH (evt + TEH) ble "skvist opp i et hjørne".

Litt Breaking bad/bad-kar-historie-vibber, som til og med kan inkludere TEH.

Dersom noen av Hagenbarna er skyldig, må drapet blitt gjort i affekt, eller altså ufrivillig, etter min mening.

Dersom vitner har vitnet falskt, må truslene komme fra "noen" som ikke allerede er i politiets søkelys. "Noen" som bare "de" (TH, Hagenbarna/TEH, MB, VE, GHH, TN, eller andre venner/familie/forretningsforbindelser) som eventuelt har blitt truet til å vitne falskt, vet om.

Selv tror jeg hele greiene handlet om for noen å slå flere fluer i en smekk. Og jeg er ikke det minste i tvil om hvem som håndterte «smekka».
Citera
2022-11-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvorfor ikke bare konkludere med at hele historien er en løgn? Psykopatens varemerke. Lyve.

Noen her støtter pistolhistorien. Faktisk ganske iherdig. Mulig det bare er en form for desperasjon.
Citera
2022-11-11, 22:40
Medlem
Citat:
Noen her støtter pistolhistorien. Faktisk ganske iherdig. Mulig det bare er en form for desperasjon.

Jeg har observert det. Og de kommer neppe til å slutte med å støtte denne og komme opp med forklaringer på THs andre serverte løgner. Jeg tror ikke nødvendigvis det handler om desperasjon hos de som gjør det.
Citera
2022-11-11, 22:48
Medlem
Man kan jo bare tenke seg hva SH tenker om pistolhistorien og alle de andre historiene TH har kommet opp med.

Hvordan skal SH håndtere alt dette..
Citera
2022-11-11, 23:03
Medlem
Citat:
Man kan jo bare tenke seg hva SH tenker om pistolhistorien og alle de andre historiene TH har kommet opp med.

Han kan ikke si noe for han har visstnok taushetsplikt
Citera
2022-11-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Han kan ikke si noe for han har visstnok taushetsplikt

"Taushetsplikt" eller "ingen kommentar" holder ikke i lengden
Citera
2022-11-11, 23:14
Medlem
Citat:

Regner med at vi, om det blir tiltale, skal få se han briljere med plausible forklaringer på dårlig syn, dårlig hørsel, dårlig husk, manglende digitale ferdigheter, eventyrfortellinger osv.
Citera
2022-11-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Regner med at vi, om det blir tiltale, skal få se han briljere med plausible forklaringer på dårlig syn, dårlig hørsel, dårlig husk, manglende digitale ferdigheter, eventyrfortellinger osv.

SH kan i alle fall ikke bruke noen av alle de bortforklaringene som postes her i tråden.
Citera
2022-11-11, 23:24
Medlem
Citat:
SH kan i alle fall ikke bruke noen av alle de bortforklaringene som postes her i tråden.

Ikke? Jeg er nær sikker på at han kommer til å trekke for eksempel «alderskortet». Og helt sikker på at han kommer til å bruke «sympatikortet» i favør TH i forhold til kortvarige syns- og hørselsbortfall på åstedet den dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in