Citat:
Ursprungligen postat av
Antistalk
Den beskrivningen av läget i vinter du gör är ett önsketänkande från dig. Kommer aldrig att inträffa.
En invasionsarme som ryzzlands med soldater som inte ens förstår varför de är där för och i många fall är tvångsinkallade och dåligt rustade med vapen för ww2 och kalla kriget kommer inte att ha en chans mot en välutrustad motiverad krigsmakt som den ukrainska med vapen för ww3.
Den enda som kan och skall avsluta detta krig är den som invaderade, Putin.
I den serie av grova felbedömningar som gjorts av ryzzland och Putin blir det ett ytterligare grovt felbeslut om man inte gör just det, packar ihop och åker hem till ryzzland.
Och inser fakta: det är en mycket dålig idé att invadera ett grannland. Att sedan från dag 1 rada felbeslut på felbeslut och svinerier på varandra och begå krigsbrott på krigsbrott varje dag gör inte läget bättre.
Önsketänkande är fel ord. Jag vill att kriget ska sluta men jag kan inte förutspå hur det kan göras snabbast möjligt.
Du frågade om åsikter jag gav åsikter och jag hävdar inte att det är fakta.
Vi får helt enkelt se hur vinter situationen ser ut.
Ryssland skickar in mycket skräp i Ukraina det stämmer. Men du är bra dum i huvudet om du tror att merparten är några Mongoler i 1970-tals lastbilar.
Dessa har använts som kanonmat på ett makabert sovjetiskt vis. Men främst för att hålla ställningar i östra Ukraina där Ryssland är som starkast med LPR och DPR, separatistiska bataljonerna.
Skräp bataljoner som används som komplement är inte hela Rysslands armé bara för att ett twitter konto hävdar det
Vill du veta sanningen får du kolla båda länders telegramsidor.
Där ser du även när Rysk professionell militär slår ut hela Ukrainska förband, vakuumbombar 50 pers med utrustning osv.
Dock finns det är ingen nyhetskälla som är opartisk.
Du får kolla båda skitsidornas propaganda mög och göra din egen bedömning