2022-11-11, 20:15
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Är det bara jag som tycker denna Peyman ser liiiite för o-Iransk?

Ser mer ut som en tvättäkta Israel, eller ser jag fel?

Finns en hel del judiska Iranier. Känner en handfull faktiskt.
Att de nått så högt upp och djupt så snabbt är något som de brukar kunna åstadkomma oavsett vart de befinner sig.

Inget hat mot judar, är bara lite nyfiken hur ni ser på saken.

Jag tycker inte heller att Peyman ser ut som en typisk iranier men å andra sidan ser alla iranier inte ut som Hanif Bali så Peyman kan mycket väl vara från Iran.

Iranier brukar allt som oftast vara välutbildade, välintegrerade och intelligenta. Enligt min erfarenhet brukar dom inte ha några större problem att nå chefspositioner i Sverige.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2022-11-11 kl. 20:21.
Citera
2022-11-11, 20:25
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag tycker inte heller att Peyman ser ut som en typisk iranier men å andra sidan ser alla iranier inte ut som Hanif Bali så Peyman kan mycket väl vara från Iran. Iranier brukar allt som oftast vara välutbildade, välintegrerade och intelligenta.

Hanif Bali är kurd och inte persisk men likväl iranier. I Iran så finns det perser, araber, kurder och afghaner och som det påpekats ett fåtal judiska iranier men jag skulle tro att det flesta flyttat till Israel sedan länge.

(Och om jag minns rätt från de israeliska spionböcker jag läst (bl a från Rise up and kill first) så har Mossad använt sig av minoriteter i Iran för att utföra sina attacker mot vetenskapsmän. Vad jag minns så specificerades det inte om att det skulle vara judiska iranier eller afghaner. Men sedan så har ju Mossad TROLIGTVIS använt sig utav "svensk-iranier" för att spionera på Iran.)
Citera
2022-11-11, 20:29
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Monsieur, det här är inte juristfirman Vinge, det här är flashback så du får helt enkelt finna dig i att det förekommer "trender" här som du möjligtvis ej behagar.
Själv finner jag det ganska provocerande att du överhuvudtaget tror att dessa kycklingknullande gossar kommer få ett rättmätigt straff. Sen när fan hände det i Sverige det senaste decenniet?
Sverige är ett skitland där brottslingar premieras framför offer. Tacka sosseriet och ägghuvudet Reinfeldt för det.

Vinge sysslar inte med brottmål.
Citera
2022-11-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Precis. Men många här vill bara ha svart på vitt för det är den enkla förklaringen.
Min rekommendation är att låta människor spy ut deras fördomar, men tror att innerst inne vet människor att påbrå behöver inte nödvändigtvis ha något med patriotism att göra.

Det kan finnas faktorer som gör det till en större risk men inte automatiskt bara för att man har påbrå från andra länder.

Stig Bergling var Svensk, han sket fullständigt i landets hemligheter och lämna över information till Ryssland.

Det här skiljer sig från Stig Bergling. Bergling var svensk och förrådde och svek sitt land och folk. Den här har fått allt med säljer folket och landet. Sverige förtjänar detta. Han har gjort något så jävla fel.
Senast redigerad av snabbstart 2022-11-11 kl. 20:54.
Citera
2022-11-11, 20:59
Medlem
Just att bägge bröderna ? jobbat med Säpo, borde det inte fått klockorna att ringa??
Citera
2022-11-11, 21:02
Medlem
Novitjoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Men Peyman hade tydligen långt gångna planer på att flytta till Kanada. Han fixade uppehållstillstånd och var där och rekade under sommaren 2018.
Är det som i USA att det är kört att flytta dit som fd straffånge när han kommer ut?
Citera
2022-11-11, 21:10
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Häng ut hela familjen så dom flyttar. Dom är Spioner hela bunten.

I FUPen så har han skrivit "Sarah vet" så jag skulle inte säga att det är helt otänkbart att hans fru var med på ett hörn. Mycket märkligt svammel har han iaf skrivit. Glad i att knarka gräs verkar han också ha varit. Ändå märkligt att han jobbat både hos SÄPO och MUST får man lov att säga men med tanke på att han är iranier och kan persiska så måste han varit involverad i hur iranska underrättelseverksamheten beter sig i Sverige.

Ni som jobbar för SÄPO och är inne och läser i tråden: Hur många icke-svenskar jobbar det hos er som potentiellt kan sälja ut vårt land för lite bitcoins och weed? Det är nog inte många av era medarbetare ni kan lita på av "utländsk bakgrund" när det väl kommer till kritan.
Citera
2022-11-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novitjok
Är det som i USA att det är kört att flytta dit som fd straffånge när han kommer ut?
Kommer aldrig ut. Isf kört.
Citera
2022-11-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Hur menar du här?
Att det finns fler inom SÄPO som är inblandade.
Citera
2022-11-11, 21:21
Medlem
Så mycket OT i den här tråden och att fokuset ligger på ursprunget. Bara skräpinlägg.

Det här är superintressant och kommer slå stort även internationellt.

Så man tror att incitamentet är pengar? Det låter riktigt banalt och kan inte vara huvudanledningen.

Sedan så undrar jag om lillebrodern också jobbade med säkerhetsklassade yrken? För det låter så på många här. Jag har inte fått den uppfattningen men kan helt klart ha missat läsa det.
Citera
2022-11-11, 21:23
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Läser FUPen och blir förvånad över hur många särskrivningar som dyker upp. Kanada stavas även Canada genomgående. Lite märkligt kan tyckas.
Citera
2022-11-11, 21:23
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Kul att Googlemaps har suddat bort deras hus

https://www.google.com/maps/@59.8026...7i13312!8i6656

Det har han nog själv bett dom göra.

Här har du en bild:
https://kartor.eniro.se/m/dNfAq
Citera