2022-11-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
MH är ju adopterad av frireligiösa föräldrar där pappan fick hjärtinfarkt och mamman blev inlagd på psyk när hon blev anhållen. Många adopterade har i bakhuvudet att de blivit övergivna av de biologiska föräldrarna en gång och de är rädda för att göra adoptivföräldrarna besvikna.

Så jag tror att motivet för MH:s del är att Tove hotade att avslöja något känsligt för föräldrarna. Exempelvis att MH använder narkotika.

En dom för narkotikabrott skulle göra att JJ inte kan jobba kvar på skolan.

Fy så tragiskt! 😢

Jag har oxå spekulerat i samma spår som dig..
Är det nu så att M har en diagnos, osäker på sin könsidentitet är det ju tyvärr rätt vanligt att man väljer att självmedicinera med droger…Detta ogillade T o hotade med att anmäla både M o J…

Därför spekulerar jag i om detta tragiska mord ändå var planerat?
Kan det vara så att M ringer T från utestället de var på och berättar att hon mår dåligt pga fylla, drogpåverkan? Psykisk ohälsa, suicidal?
Varpå T tar sig till utestället o letar oroligt efter M…när hon träffar på M o J uppstår bråk när T konfronterar tjejerna ang droger, alkohol?
T vill ta med sig M hem…eller ringa efter hennes föräldrar, men M vill först hämta sina saker hos J….de går iväg o när de är vid J hus..väljer man att ta källaringången istället för huvudingången…där slår man ihjäl T med ngt hårt tillhygge….De gömmer T o springer upp i lägenheten där M får ett psykbryt o slår i väggar och golv.
J springa ner för att ev rengöra brottsplatsen…o hämta T mobil…på väg upp igen springer hon på grannen…
Drar en nödlögn om en full kompis som vill ha nattamat…
M får ta över städandet och förberedelserna inför att åka och dumpa kroppen…Vid MC går J fram till en bil o pratar med ngn hon kände…bad hon om hjälp där? Köpte droger?

Men jobbade både T o J på skola? O i så fall samma skola?
Tycker det låter väldigt märkligt om T o J får följa media när de sitter i häktet…..jag uppfattade det hela som om de ville nå ut till en medhjälpare…i förhoppning om att personen i fråga skulle ange sig själv…
Citera
2022-11-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Det framgår inte vem av de två som gjorde tabben, men: https://sverigesradio.se/artikel/sa-kan-polisen-knyta-misstankta-kvinnan-till-omradet-dar-tove-hittades
Jag skulle gissa på MH på sättet det var sagt. Det kan nog reta JJ om hon kommer över den infon när hon ser nyheter. Det kan nog vara lite taktik åklagare släppt på dom restriktionerna. Först blev jag chockad men nu börjar jag förstå syftet med det.
Citera
2022-11-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Jag är kvinna och varje gång jag ser mordfall så förstår jag inte varför man styckar kroppen, nekar etc. Skulle jag mörda någon så skulle jag i samma stund ringa polisen gråtandes och säga var jag befinner mig och vad jag gjort. Men om jag skulle vara som alla dessa mördare som vägrar erkänna så skulle jag i första hand fundera på hur jag får bort offret därifrån innan det börjar lukta.

En kropp börjar inte lukta så pass snabbt, de hade gott kunnat vänta i ett par dagar ifall det bara hängde på det. Först kring dag 4 (kortare ifall det är varmt) så börjar kroppen avge sig gaser som ger den berömda liklukten.
Citera
2022-11-11, 20:51
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Det framgår inte vem av de två som gjorde tabben, men: https://sverigesradio.se/artikel/sa-kan-polisen-knyta-misstankta-kvinnan-till-omradet-dar-tove-hittades

Tack. Men det verkar helt sinnessjukt om JJ dumpar TT i skogen och sen skriver att hon är i området en stund efteråt.
Troligtvis handlar inlägget att hon är i pappans hus 1km från fyndplatsen.
Citera
2022-11-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Dom är egentligen oväsentliga för fallet. Två personer som MH och JJ åkte på konsert med i somras. Någon undrade varför dom som var äldre umgicks med yngre. Finns med på MHs Instagram. Egentligen kanske jag inte borde skriva ut namnen då dom inte egentligen har något med fallet att göra men det är utskrivet tidigare så kan inte se att det spelar någon roll.
C*amilla S*teen och L*ouise, samma efternamn då dom är syskon.

Ja men då är jag med vilka de är, de 2 har jag koll på. Tack så mycket.
Citera
2022-11-11, 20:53
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Va gulligt vi får hoppas att det aldrig händer då, kloka tös

Hahaha tack!

Citat:
En kropp börjar inte lukta så pass snabbt, de hade gott kunnat vänta i ett par dagar ifall det bara hängde på det. Först kring dag 4 (kortare ifall det är varmt) så börjar kroppen avge sig gaser som ger den berömda liklukten.

Ändå, vem vill vänta i 4 dagar med vetskapen att ha en död människa i sitt hem?
Citera
2022-11-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corpussonus
Fy så tragiskt! 😢

Jag har oxå spekulerat i samma spår som dig..
Är det nu så att M har en diagnos, osäker på sin könsidentitet är det ju tyvärr rätt vanligt att man väljer att självmedicinera med droger…Detta ogillade T o hotade med att anmäla både M o J…

Därför spekulerar jag i om detta tragiska mord ändå var planerat?
Kan det vara så att M ringer T från utestället de var på och berättar att hon mår dåligt pga fylla, drogpåverkan? Psykisk ohälsa, suicidal?
Varpå T tar sig till utestället o letar oroligt efter M…när hon träffar på M o J uppstår bråk när T konfronterar tjejerna ang droger, alkohol?
T vill ta med sig M hem…eller ringa efter hennes föräldrar, men M vill först hämta sina saker hos J….de går iväg o när de är vid J hus..väljer man att ta källaringången istället för huvudingången…där slår man ihjäl T med ngt hårt tillhygge….De gömmer T o springer upp i lägenheten där M får ett psykbryt o slår i väggar och golv.
J springa ner för att ev rengöra brottsplatsen…o hämta T mobil…på väg upp igen springer hon på grannen…
Drar en nödlögn om en full kompis som vill ha nattamat…
M får ta över städandet och förberedelserna inför att åka och dumpa kroppen…Vid MC går J fram till en bil o pratar med ngn hon kände…bad hon om hjälp där? Köpte droger?

Men jobbade både T o J på skola? O i så fall samma skola?
Tycker det låter väldigt märkligt om T o J får följa media när de sitter i häktet…..jag uppfattade det hela som om de ville nå ut till en medhjälpare…i förhoppning om att personen i fråga skulle ange sig själv…
Jag håller med dig i början av inlägget. Mycket intressant teori! Ändå fram till källar ingången. Tror inte dom gick in den vägen. Och grannen mötte upp JJ när hon kom ut ur lägenheten. Som jag fattar jobbade dom inte på samma skola.
Citera
2022-11-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Tack. Men det verkar helt sinnessjukt om JJ dumpar TT i skogen och sen skriver att hon är i området en stund efteråt.
Troligtvis handlar inlägget att hon är i pappans hus 1km från fyndplatsen.

Ja vist är det så. JJ var ju där ute och red ( inte just där TT hittades. )
Citera
Medlem
Det jag tycker är märkligt är att TT valde att följa med JJ hem efter nöjet då dem var osams redan innan.
Antingen litade TT på MH. Eller så ville JJ visa någonting som fanns i lägenheten ( hittade på )
Eller så ville tt försöka att lösa konflikten då dem bor i samma stad. Och JJ låtsades vilja lösa det men hade andra planer. Eller varför tror ni hon hängde med JJ hem?
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Podden om Tove finns här nu:

11/11/2022
Del 4: Källaren
https://pod.space/forsvunnenfallettove/del-4-kallaren
Citera
2022-11-11, 20:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag fick höra av en bekant som var vän till TTs förälder att TTs kille har varit tillsammans med JJ innan tt och han blev ihop .
Alltså inte den kille som hon sägs ha tänt på dörren hos.
Fler har sagt att pojkvännen till tt och JJ skulle ha haft en historia ihop.
Vänner till JJ borde kunna intyga om det.i Lilla Vetlanda vet alla allt om alla .

Menar du nuvarande kille?
Eller någon längre tillbaka?
Citera
2022-11-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Jag håller med dig i början av inlägget. Mycket intressant teori! Ändå fram till källar ingången. Tror inte dom gick in den vägen. Och grannen mötte upp JJ när hon kom ut ur lägenheten. Som jag fattar jobbade dom inte på samma skola.

Nej stämmer inte TT letade inte efter MH för det första.
Det var en ren slump att de träffades på Nöjet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in