Citat:
MH är ju adopterad av frireligiösa föräldrar där pappan fick hjärtinfarkt och mamman blev inlagd på psyk när hon blev anhållen. Många adopterade har i bakhuvudet att de blivit övergivna av de biologiska föräldrarna en gång och de är rädda för att göra adoptivföräldrarna besvikna.
Så jag tror att motivet för MH:s del är att Tove hotade att avslöja något känsligt för föräldrarna. Exempelvis att MH använder narkotika.
En dom för narkotikabrott skulle göra att JJ inte kan jobba kvar på skolan.
Så jag tror att motivet för MH:s del är att Tove hotade att avslöja något känsligt för föräldrarna. Exempelvis att MH använder narkotika.
En dom för narkotikabrott skulle göra att JJ inte kan jobba kvar på skolan.
Fy så tragiskt! 😢
Jag har oxå spekulerat i samma spår som dig..
Är det nu så att M har en diagnos, osäker på sin könsidentitet är det ju tyvärr rätt vanligt att man väljer att självmedicinera med droger…Detta ogillade T o hotade med att anmäla både M o J…
Därför spekulerar jag i om detta tragiska mord ändå var planerat?
Kan det vara så att M ringer T från utestället de var på och berättar att hon mår dåligt pga fylla, drogpåverkan? Psykisk ohälsa, suicidal?
Varpå T tar sig till utestället o letar oroligt efter M…när hon träffar på M o J uppstår bråk när T konfronterar tjejerna ang droger, alkohol?
T vill ta med sig M hem…eller ringa efter hennes föräldrar, men M vill först hämta sina saker hos J….de går iväg o när de är vid J hus..väljer man att ta källaringången istället för huvudingången…där slår man ihjäl T med ngt hårt tillhygge….De gömmer T o springer upp i lägenheten där M får ett psykbryt o slår i väggar och golv.
J springa ner för att ev rengöra brottsplatsen…o hämta T mobil…på väg upp igen springer hon på grannen…
Drar en nödlögn om en full kompis som vill ha nattamat…
M får ta över städandet och förberedelserna inför att åka och dumpa kroppen…Vid MC går J fram till en bil o pratar med ngn hon kände…bad hon om hjälp där? Köpte droger?
Men jobbade både T o J på skola? O i så fall samma skola?
Tycker det låter väldigt märkligt om T o J får följa media när de sitter i häktet…..jag uppfattade det hela som om de ville nå ut till en medhjälpare…i förhoppning om att personen i fråga skulle ange sig själv…
vi får hoppas att det aldrig händer då, kloka tös