2022-10-22, 08:42
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Om du tror det så blir det din verklighet Ändra ditt mindset och hela din verklighet förändras. Jag och många andra är exempel på det

Många andra?

Hur många är dessa "många andra"?

Hur många användare här på Flashback håller med dig om allt trams som du skriver?

Har du några som helst trovärdiga vetenskapliga bevis för allt som du ständigt upprepar i dina inlägg?
Senast redigerad av trottwell 2022-10-22 kl. 08:52.
Citera
2022-10-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Många andra?

Hur många är dessa "många andra"?

Hur många användare här på Flashback håller med dig om allt trams som du skriver?

Har du några som helst trovärdiga vetenskapliga bevis för allt som du ständigt upprepar i dina inlägg?

Det är ungefär som att be om evidens för att en tånagel växer ut igen om du klipper av den. Du är för gullig alltså.
Citera
2022-10-22, 11:07
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Det är ungefär som att be om evidens för att en tånagel växer ut igen om du klipper av den. Du är för gullig alltså.

Med andra ord, du har inga som helst vetenskapliga bevis för det som du upprepar gång på gång i dina inlägg, numera är dina inlägg tröttsamma att läsa, samma fria fantasier upprepas ständigt.

Hur var det med "många andra"?
Hur många är det som tycker som du, här i tråden?
Senast redigerad av trottwell 2022-10-22 kl. 11:15.
Citera
2022-10-22, 11:29
Medlem
Citat:
Med andra ord, du har inga som helst vetenskapliga bevis för det som du upprepar gång på gång i dina inlägg, numera är dina inlägg tröttsamma att läsa, samma fria fantasier upprepas ständigt.

Hur var det med "många andra"?
Hur många är det som tycker som du, här i tråden?

Vi vänder på det hela istället. Visa vetenskapliga evidens och studier för att exogent testosteron förstör din naturliga produktion permanent för evigt.
Eftersom du inte kommer att hitta något så betyder det ju att det jag säger är sant.

https://wjmh.org/DOIx.php?id=10.5534/wjmh.180036

Citat:
All men in these studies recovered to baseline levels after cessation of therapy; however, it took up to 2 years for some men to recover.

Jag säger inte att det är en smärtfri process. Det kräver arbete och lidande. Pct är att föredra om man tagit det en lång tid.
Det är enkelt att ge upp och ta TRT istället, varför denna tråd existerar eller hur?
Men jag själv och många andra lever som vanligt igen och den enda skillnaden är att andra kanske inte kastar bort sin fritid som jag gör genom att diskutera detta med andra i en tråd på nätet?
Senast redigerad av Sockerflickan 2022-10-22 kl. 11:32.
Citera
2022-10-22, 15:02
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Vi vänder på det hela istället. Visa vetenskapliga evidens och studier för att exogent testosteron förstör din naturliga produktion permanent för evigt.
Eftersom du inte kommer att hitta något så betyder det ju att det jag säger är sant.

https://wjmh.org/DOIx.php?id=10.5534/wjmh.180036

Jag säger inte att det är en smärtfri process. Det kräver arbete och lidande. Pct är att föredra om man tagit det en lång tid.
Det är enkelt att ge upp och ta TRT istället, varför denna tråd existerar eller hur?
Men jag själv och många andra lever som vanligt igen och den enda skillnaden är att andra kanske inte kastar bort sin fritid som jag gör genom att diskutera detta med andra i en tråd på nätet?

Vi skall inte vända på något alls, det du som påstår saker och det är du som har bevisbördan.

Hur var det med "många andra"? Vi kan börja där.
Citera
2022-10-22, 15:09
Medlem
Citat:
Vi skall inte vända på något alls, det du som påstår saker och det är du som har bevisbördan.

Hur var det med "många andra"? Vi kan börja där.

Som du ser så återhämtade sig ALLA i min länkade vetenskapliga studie. Genom åren har jag varit i kontakt med ett flertal personer som säger samma som jag. Har även pratat med läkare som också säger att testikelfunktionen är en av de mest responsiva mekanismer vi har i kroppen som återhämtar sig bra.
Jag har bevisat både med vetenskapligt material, personliga upplevelser samt utlåtande från endokrinolog.
Så vad har du att komma med? Är ditt bevis din egna upplevelse eller vill du bara vara störig och försöka skydda ditt ego och ditt livsbeslut?

Upp till bevis nu och bevisa det du påstår. Att kroppen förstörs permanent. Sätt fart!
Senast redigerad av Sockerflickan 2022-10-22 kl. 15:13.
Citera
2022-10-22, 17:20
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Som du ser så återhämtade sig ALLA i min länkade vetenskapliga studie. Genom åren har jag varit i kontakt med ett flertal personer som säger samma som jag. Har även pratat med läkare som också säger att testikelfunktionen är en av de mest responsiva mekanismer vi har i kroppen som återhämtar sig bra.
Jag har bevisat både med vetenskapligt material, personliga upplevelser samt utlåtande från endokrinolog.
Så vad har du att komma med? Är ditt bevis din egna upplevelse eller vill du bara vara störig och försöka skydda ditt ego och ditt livsbeslut?

Upp till bevis nu och bevisa det du påstår. Att kroppen förstörs permanent. Sätt fart!

Har jag påstått något sådant?

Citera mig där jag påstår det. Sätt fart!
Senast redigerad av trottwell 2022-10-22 kl. 17:34.
Citera
2022-11-11, 19:29
Medlem
Tjena. 30+ år, styrketränar flera ggr i veckan, följer kostschema, dricker inte, inte överviktig. Lever sunt med andra ord.

S-LH 2.5*
S-TESTOSTERON 22*
S-SHBG 32*
Biotillgängligt testosteron 10,7 nmol/L

Trött i stort sett hela tiden, dålig motivation till att ta tag i saker, sexlusten nära 0.
Sover väldigt dåligt, huvudvärk flera ggr I veckan. (gjort utredning av det. Dom hittade inget)
Jag gör inga framsteg i min träning och får ofta ont i mina leder och skadar mig väldigt lätt om jag inte är försiktig.
Fick utskrivet SSRI för att läkaren tyckte att jag var deprimerad men det ända som hände var att jag blev ännu mer dimmig i hjärnan och avtrubbad. (åt ssri i över 2 år)

Vad tror ni? Kan det ligga en testosteronbrist gömd här?
Citera
2022-11-11, 21:18
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback_
Tjena. 30+ år, styrketränar flera ggr i veckan, följer kostschema, dricker inte, inte överviktig. Lever sunt med andra ord.

S-LH 2.5*
S-TESTOSTERON 22*
S-SHBG 32*

Trött i stort sett hela tiden, dålig motivation till att ta tag i saker, sexlusten nära 0.
Sover väldigt dåligt, huvudvärk flera ggr I veckan. (gjort utredning av det. Dom hittade inget)
Jag gör inga framsteg i min träning och får ofta ont i mina leder och skadar mig väldigt lätt om jag inte är försiktig.
Fick utskrivet SSRI för att läkaren tyckte att jag var deprimerad men det ända som hände var att jag blev ännu mer dimmig i hjärnan och avtrubbad. (åt ssri i över 2 år)

Kan absolut vara möjligt. Vikt och längd vore intressant . ADD.

Prover som gäller. Kolla östradiol.
Citera
2022-11-12, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Kan absolut vara möjligt. Vikt och längd vore intressant . ADD.

Prover som gäller. Kolla östradiol.

strax över 180cm, 95kg
ADD?

Får ta och göra ett nytt prov på werlabs med östradiol.
Varför tycker du östradiol är intressant?
Citera
2022-11-12, 00:36
Medlem
Citat:

S-LH 2.5*
S-TESTOSTERON 22*
S-SHBG 32*

Nej.
Citera
2022-11-12, 08:03
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
strax över 180cm, 95kg
ADD?

Får ta och göra ett nytt prov på werlabs med östradiol.
Varför tycker du östradiol är intressant?
Add diagnos , eller fortfarande deprimerad.
Trött och ingen sexlust tja det låter ju som en gammal kärring : kolla östradiol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in