2022-11-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför? Känner du henne?

Nej . Men jag är själv en mamma. Skulle aldrig oavsett hur jävla mycket jag älskar mina barn gå med på att städa bort eller bli inblandad i ett mördande. Aldrig i livet.
Hjälper man sina barn med det, så hjälper man dem direkt inte i rätt riktning i livet.

Har hört att JJs pappa och JJ ska vara störda . Men Inte att hennes mamma skulle det.

Kan nästan svära på min hand att ingen normal funtad förälder skulle gå med på att städa bort ett mord som sitt barn gjort. Eller vara inblandad.
Då är det något som är allvarligt fel.
Citera
2022-11-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Åh herregud det talas så mycket osanning överallt, tror folk ljuger här och där, grannen under lät vädligt skum, klart han vet mer än han sa, det tror jag. .att vara utredare i detta måste vara ett h-vete. Måtte de hitta bra spår och bevis snart.

Ja jag tror också grannen under vet mer än han säger. Utredarna har nog Häcken full om man säger så 😂
Citera
2022-11-11, 18:53
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ja, jag fick känslan av att han var rädd att säga fel, och kändes som han tog sin granne i försvar. Grannen lät som hon kom från något annat land. De kanske håller varandra om ryggen. Plus att han säkert gillade att hon erbjudit hjälp att bära tunga saker. Sån människa håller man om ryggen typ. Skum granne!

Så när polisen var där i onsdags i källaren så var det grannens utrymme som skulle kollas mer noggrant ??? Bara frågar och undrar
Citera
2022-11-11, 18:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Man blir alltid påhoppad och mothuggen på FB får jag känsla av. Fler som blir avstängda läser man som inte tror som alla andra.
Ingen i denna tråden VET. Alla spekulerar. Men känns som det bara är ”speciellt” utvalda som får rätt att spekulera & andra bara hånade :/ trisst att det ska vara så!

Fast det är inte så att man blir avstängd för att man inte tycker/tror som andra, utan det beror på att man har brutit mot någon regel. Sedan får man väl tänka att de som är moderatorer är människor som alla vi andra. Det är enorma mängder som postas här, och det krävs nog flera som måste typ "rensa". Ibland kan man få inlägg som raderats eller bli avstängd, man får fråga varför om man inte fattar.

Meningen är ju att vi ska kunna debattera, och jag tror ändå att det som skapar dåligt debattklimat är nog "vi" själva, och inte annat. Reglerna är ju för att det ska funka liksom.

Ett exempel är väl det som du själv tar upp, att man kanske inte blir motargumenterad utan får elaka, nedsättande och förminskande påhopp.

I det bästa av diskussionsklimat lyssnar man och för diskussionen framåt, inte sätter sig på andra. I den här tråden finns ett unikt fantastiskt ständigt uppdaterad sammanfattning. Bättre har du aldrig sett! Bra början för den som inte har hängt med.

Det är sant som du säger, ingen vet, och det lilla vi "vet" är knappt fakta.
Citera
2022-11-11, 18:54
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Någon skrev ju att TT hade varit verbalt elak mot en av gärningsmännen. Den som har en bokstavsdiagnos. Kan ju va båda två .
Men denna person skrev att en NÄRA anhörig sagt att ”det får va nog nu”
Vilken anhörig det rör sig om nämns inte.
Detta är ett rykte som sagt

Jag måste säga att orden förvrängts här. Jag läste när personen skrev det inlägg ni pratar om och hen skrev inte att Tove varit verbalt elak.

Hen skrev att Tove hade ”gått hårt åt” personen. Det behöver inte innebära elakhet, utan exempelvis att hon tröttnat på JJ:s fientlighet och konfronterat henne. Inlägget skrevs av Anywhan.
Citera
2022-11-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så när polisen var där i onsdags i källaren så var det grannens utrymme som skulle kollas mer noggrant ??? Bara frågar och undrar

Inte helt otroligt att det faktiskt var ett annat förråd som kollades i onsdags.
Ibland är det ju inte ens tak över till dem andra förråden ( det är de inte i mitt ) då kan man ju kasta över något till ett annat förråd också .
Tycker det är bra om de kollar allas förråd.
Och de hade papperspåsar. Såna har dem när dem vill samla bevis såsom fingeravtryck eller om de hittat något.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Spring i trappan var innan dunsarna, om 3 tjejer kommer från krogen är det spring i trappan.
Jag tolkar "spring i trappan" som mer än att två/tre tjejer tar sig upp till tredje våningen.
Citera
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Åh herregud det talas så mycket osanning överallt, tror folk ljuger här och där, grannen under lät vädligt skum, klart han vet mer än han sa, det tror jag. .att vara utredare i detta måste vara ett h-vete. Måtte de hitta bra spår och bevis snart.

Förstår inte varför grannen inte skulle säga allt, varför skulle han dölja vissa delar av sanningen om han inte var inblandad vilket jag inte tror att han var.
Citera
2022-11-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön

Tror grannen kände sig rädd , när han vet vad som hänt och det gäller hans granne. Tänk om jag hamnar snett om jag säger för mycket etc..Är det alltså mannens son som skjutsat JJ till Donken, är han 18 år?
Citera
2022-11-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Förstår inte varför grannen inte skulle säga allt, varför skulle han dölja vissa delar av sanningen om han inte var inblandad vilket jag inte tror att han var.

Varför , om han inte är inblandad
. Kunde han inte ha intervjun den dagen reportern kom och knackade på?
Utan han bad reportern att komma tillbaka DAGEN EFTER. Inte samma dag , en stund senare utan dagen efter.
Kanske för att överensstämma med vad Wilhelm sagt tidigare .
En tanke bara
Citera
2022-11-11, 19:00
Medlem
Citat:
Mycket bra! Men förstår inte varför man ska rida mitt i natten / tidigt på morgonen i två h?
Eller en timme om man tänker på bilturen fram och tillbaka .
Men jag håller med om att grannen är speciell. Att han också bad reportern komma tillbaka dagen efter för att höras är märkligt . Varför inte ta det när han kom första gången? Känns som grannen var tvungen att stämma av ordentligt med andra grannen vad som ska sägas.
Mycket ändrades i versionerna om när dunsarna hördes . Först var det mellan 01-02
Sedan var det 02-03

Tycker det är viktigt att komma ihåg att grannen är från utlandet. Låt mig gissa att han är från Mellanöstern eller liknande, och där har man helt andra normer för vad som är normalt beteende eller inte jämfört med i Sverige. Och inget fel i det.

Få svenskar skulle köra en granne till McDonalds mitt i natten, men det gör honom inte till en mördare för det. Jag har själv släkt i Mellanöstern och att män ställer upp och kör oavsett tid på dygnet är inget konstigt, tvärtom. Det är normalt. När kl. är 00:00 i Sverige går svenskarna till sängs, medan araber, greker, turkar osv. knappt hunnit äta upp middagen.

Sen att han bad journalisten komma tillbaka följande dag: Ja, han kanske var upptagen. Eller så ville han hinna fixa fika, städa iordning hemma eller vad som. Heller inget konstigt beteende eller något som gör honom till mördare.
Citera
2022-11-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70

Tror inte heller grannen under är inblandad utan menar att han lät osäker överlag. Menar att det är MGM som ljuger sig blå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in