2022-11-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag satt faktiskt och funderade på, för någon dag sen, om de levde i någon konstig konspirationsteoretisk värld eller så. Men det kändes så långsökt, de enda tendenser är väl lite konstigheter på MH:s Pinterest inklusive någonting om Illuminati och ”Tvång” samlingen som hade bilder om att man kontrolleras av andra. Tyckte inte det fanns andra tydliga tecken på att de kanske levde i en ”alternativ verklighet”.

Dom behöver inte ha anslutit sig eller visat intresse för några konspiratoriska grupper eller sidor. Tänker mer att dessa två kan ha isolerat sig och skapat en egen värld där rätt och fel inte överensstämmer med alla andras. Isoleringen kan vara självvald för att slippa få sina halvtokiga tankar ifrågasatta.

Jag spekulerar bara då det är smått obegripligt att två tjejer i samförstånd gjort detta. Om dom nu har det.
Citera
2022-11-11, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
I princip allt grovt våld begås av män, det är det enda hon säger.
Ok jag trodde där ibörjan, får lyssna på detta sen igen. Gick rätt fort på slutet, men det var rätt intressant det med kvinnor är ovanligt mot andra kvinnor.
Citera
2022-11-11, 16:14
Medlem
Viva-ts avatar
Försökte bläddra ifall någon redan delat denna, men kan någon med Premium på Expressen skriva vad som sägs här?
Det är första artikeln hos de stora tidningarna, vad jag sett, som har en bild på tjejerna. Dock blurrad såklart.
Samnytt vet jag har delat bilder för länge sen.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/vannerna-misstanks-ha-mordat-tove-tillsammans/
Citera
2022-11-11, 16:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Vad menar du? Kan man inte väga 65 kilo och vara 171 lång?

Såhär såg efterlysningen ut:

"Tove har rött lockigt hår. Hon är cirka 160 centimeter lång och väger cirka 65 kg. Hon var vid försvinnandet klädd i vit skjorta och svarta kostymbyxor. "
Citera
2022-11-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Ok. Ursäkta men jag trodde att så länge man inte har erkänt eller blivit dömd, så fick man inte se på Media eller dagstidningar.
Förr hette detta att man kunde förstöra utredningen.
Men jag tror dig, o eftersom jag följt tråden ifrån början så flera av era har tagit upp såna tekniska detaljer, så nästan man blir mörkrädd.
Inte konstigt att man ska sitta hemma och uggla...

Jag tror att de släppt på vissa restriktioner beror på att de har en oerhört stark bevisning. Allt annat skulle vara bortom dumhet.
Citera
2022-11-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Tycker jag verkar konstigt.. anser att svartsjuka som är iofs en väldigt stark känsla.
Eller "Jag ingen annan" typ av personlighet. MH är svartsjuk och Lb-ba ?

Någon skrev ju att TT hade varit verbalt elak mot en av gärningsmännen. Den som har en bokstavsdiagnos. Kan ju va båda två .
Men denna person skrev att en NÄRA anhörig sagt att ”det får va nog nu”
Vilken anhörig det rör sig om nämns inte.
Detta är ett rykte som sagt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
Försökte bläddra ifall någon redan delat denna, men kan någon med Premium på Expressen skriva vad som sägs här?
Det är första artikeln hos de stora tidningarna, vad jag sett, som har en bild på tjejerna. Dock blurrad såklart.
Samnytt vet jag har delat bilder för länge sen.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/vannerna-misstanks-ha-mordat-tove-tillsammans/

Försökte skicka artikeln på exp till dig på om men det gick inte då du är nyreggad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Dom behöver inte ha anslutit sig eller visat intresse för några konspiratoriska grupper eller sidor. Tänker mer att dessa två kan ha isolerat sig och skapat en egen värld där rätt och fel inte överensstämmer med alla andras. Isoleringen kan vara självvald för att slippa få sina halvtokiga tankar ifrågasatta.

Jag spekulerar bara då det är smått obegripligt att två tjejer i samförstånd gjort detta. Om dom nu har det.
Förstår hur du tänker. Men det verkar som de ändå umgåtts med andra också? Nu vet vi ju inte exakt hur pass mycket dessa två kanske isolerade sig tillsammans, men innan Nöjet vet vi om en annan kompis var med på förfest hos J samt att kompisar i efterhand har pratat om de tycker situationen är oförståeligt. Jag tror om de hade isolerad sig tillsammans hade de knappt umgåtts med andra vänner heller, och det hade nog kommit fram från ryktesväg också om det var så.
Håller med om det inte går att förstå hur de kunde göra detta och sedan fortsätta neka, trots det verkar finnss mängder av bevis mot dem.
Citera
2022-11-11, 16:20
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hammarslagen som grannen nämner kom de efter dunsarna, någon som har koll ?

Måste tillägga ,,,
Hammarslagen skulle ju kunna vara en kökskniv som slår i golvet (spetsen) .

Om hammarljudet kom efter dunsarna så kanske offret låg ned och blev knivhuggen ett antal ggr .

Undra om det är klinkers i badrummet ?
Citera
2022-11-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Svartsjukan och hatet blev för starkt för JJ när snälla, fina, omtyckta TT flyttat tillbaka till byn och dessutom blivit sambo med hennes KK, älskare, toyboy........

Våld mot huvudet i badrummet, TT faller mot badrummsgolvet, lyckas resa sig, blir slagen igen, faller, försöker resa sig igen men MH och JJ håller fast henne och stryper/kväver henne samtidigt som TT förgäves sparkar mot badrummets vägg innan hos blir medvetslös och avlider.

Stackars TT, vilken panik hon måste ha haft.

(alternativ teori till motiv: TT blev vittne till droghandel etc och "behövde" elimineras snabbt.)

Låter bra, dock tror ja motivet är av svartsjuka enbart.
Citera
2022-11-11, 16:21
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Gick nog? Det står ju på sidan som du länkade.
26/10 upp 07:34 ned 17:54

Shit, du har rätt. Jag tittade inte neråt på sidan, My Bad
Citera
2022-11-11, 16:22
Medlem
Har inte hunnit läsa tråden på två dagar. Har det hänt något nytt? Det är stört omöjligt att hinna läsa igenom allt när tråden rinner iväg så.

1. Har obduktionsrapporten kommit?

2. Vilka två tjejer är det som skrivs om? LS och CS?

3. Har någon advokat uttalat sig om sina klienter?

4. Vet vi om det skedde en vallning eller ej?
Senast redigerad av Alfa.Beta 2022-11-11 kl. 16:24. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in