2022-11-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
En liten undring:
Är det så i en liten håla att man utan betänkligheter tackar "ja" till skjuts av random tjomme?
Jag har inte kollat kartan, men finns det någon halvskymd parkering mitt i byn denna korta sträckan?

Mängder …. Hela byn är skymd . Men utanför ladan , en liten bar som håller öppet tills folk typ går hem är det många bilar som står på natten. Var själv ute i Vetlanda i somras och det var folk ute på den puben långt efter den andra nattklubben stängde . Mycket konstigt folk .
Där är också en stor parkering, likaså utanför gamla netto, heter väl superspar eller något nu . Även Lidls parkering är öde på nätterna .
Finns massor av öde parkeringar i centrum.
Citera
2022-11-11, 18:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
JJ sa ju att hon väntade på sin mamma för att få skjuts till "McD". Tänk om det var lite sanning i det? Men att hon fick skjuts av mamma till FP?

Kanske mamma och MH städade medan JJ fick med de vakna grannarna bort från huset?
Citera
2022-11-11, 18:34
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
JJ sa ju att hon väntade på sin mamma för att få skjuts till "McD". Tänk om det var lite sanning i det? Men att hon fick skjuts av mamma till FP?

Kanske mamma och MH städade medan JJ fick med de vakna grannarna bort från huset?

Fast vaken var ju båda killen och hans far, men det var bara killen som skjutsade henne medan hans pappa fortfarande var vaken i lägenheten.
Citera
2022-11-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Har svårt att tänka mig att JJ mamma skulle hjälpa till att städa bort ett mord.
Kan det ha varit en liten röd huyndai accent 1.5 som var den lilla röda ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Lyssnar på podden avsnitt två igen med grannen under igen.
Jag tycker det är konstigt att han inte ville medverka i intervju första gången reportern frågade utan sa att han kan komma tillbaka dagen efter. Varför gjorde han så? Vad var det han var tvungen att säkra först?
Grannen sa att JJ är så snäll och ofta erbjuder att hjälpa till att ”bära tungt” antar att det är om de handlat. Men redan där känns det som han vill lägga över det på att JJ är kapabel att lyfta tungt då hon ofta erbjuder sig att hjälpa till .

Han säger att andra helger brukar det vara mycket ljud , fester och så.
Verkar som JJ ofta hade fest och att det även brukar vara höga ljud från lägenheten.

Varför tog grannen under efter den grannen bredvids historia om ljuden som lät som en hammare?
Känns som grannen under tagit efter Wilhelms historia , och var tvungen att ta reda på vad han sagt innan han ville ställa upp i intervju
Grannen nedanför verkar vara väldigt osäker på ljuden ” uppifrån, från Sidan , nerifrån”
Lyssna på det . 26 min och ca 30 sekunder in i avsnittet. Hans svar är tvetydiga .
Han säger också i ena sekunden att hon springer ner för trappan för att ändra sig till att gå vanligt . 27 min och 30 sekunder in.
Han ändrar sina svar hela tiden.

han säger att JJs ”kompis” varit skitfull, ramlat och spytt. Men hon ligger i sängen och ”mår bra nu” hur kan man må bra efter några minuter sen man ramlade och spydde i badrummet.
Om hon nu spydde som han sa , vore det inte rimligaste vara att hon skulle städa upp spyan innan hon åker till donken?

Hela grannens historia låter när man lyssnar noga väldigt otydlig. I delen där dem erbjuder sig att köra.
Angående cykeln i avsnittet 29 min in så säger han ena sekunden att cykeln ligger ner, för att sen säga att den står konstigt.
Att JJ hade sagt att det var hennes kompis som glömt den där. Då hade grannen enligt sig själv frågat om det är samma som var hemma hos henne .
( konstigt när man redan fått svaret )

Vilka är männen i 20 årsåldern grannen stannar för att JJ ska prata med i en liten röd bil? Om dem gett sig till känna så borde namn på dessa kunna fås fram av dem som känner JJ i tråden . Så många 20 åringar i en liten röd bil i Vetlanda den tiden finns inte.

Har fått info om att en kille i 18-19 års åldern körde en liten röd bil den kvällen . Han var på utestället och var även chaufför den kvällen. Befann sig även på mc d senare efter stängning .
Vill inte maska namnet på killen men han bor hemma hos sin familj i sjunnen.
De som känner JJ kan så fall bara bekräfta .

Grannen sa att JJ sagt ” det är min bästa vän, vi som festat och så ” var det på förfesten hon menade?

Angående maten. Grannen sa att JJ sagt att hon bara skulle köpa mat till sin kompis som spytt och inte ätit något på hela dagen. Inte mat till sig själv , sen senare i avsnittet ska han då ha ändrat historia efter Wilhelms story om att JJ skulle köpa mat till både henne och sin fulla kompis .

Angående påsen på cykeln.
Missminner jag mig om jag läst eller hört grannen prata med JJ om påsen i bilen?
Och påmint henne om påsen sen när dem kommer hem?
För i avsnittet del två så upptäcker han påsen först när dem kommer hem .
Och han pratar bort påsen väldigt fort .
”Typ, där är en påse på cykeln , ta den” hon tog den och sen var det bara hejdå .

Är det ingen mer än jag som anser att grannen är väldigt mysko och osammanhängande???

Ja, jag fick känslan av att han var rädd att säga fel, och kändes som han tog sin granne i försvar. Grannen lät som hon kom från något annat land. De kanske håller varandra om ryggen. Plus att han säkert gillade att hon erbjudit hjälp att bära tunga saker. Sån människa håller man om ryggen typ. Skum granne!
Citera
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76

Mordet på TT kan ha varit planerat!

Eller inte...
Citera
2022-11-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ny i tråden men inte ny i ämnet. Försöker läsa varenda inlägg även att det går i otrolig fart.

På tal om den ”röda” plastpåsen grannen inte såg när han skulle köra JJ till mc d, även att han ändå som han sa flyttade cykeln för att den var placerad konstigt.
Men när han kom tillbaka påpekade för JJ att hon inte ska glömma påsen i cykelkorgen.
Tycker det är konstigt att man inte ser påsen när man flyttar cykeln. Då borde han ha bett henne ta påsen redan då kan jag tycka.
Men iaf , kan det varit någon som kört fram JJs bil och ställt den precis så nära källardörren som det bara går, för att sedan lägga bilnyckeln i påsen i korgen?
GW sa att JJ inte hade tillgång till bil, så vem hade hennes bil då?
Kan en vän ha lånat den under kvällen för att sedan lämnat av den lagom till att TT skulle köras till platsen hon hittades?
När T skulle få skjuts av grannen till mcd gick hon upp till lgh och hämtade nåt. Så kanske hon ringde killarna hon sen träffade på mcd, gick ut och gav dem sin bilnyckel och de flyttade bilen och la nyckeln i påsen. Men i så fall har hon ju blandat in fler personer i detta, ville hon verkligen det? Verkar ju dumt för en sån sak som att flytta bilen. Om de inte hjälpte till med annat också...
Citera
2022-11-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vidden av hur dålig deras damage control har varit är inte känt än men med tanke på ålder, mognad, nykterhetsgrad och annat så bör det ramla indicier över dem.

Jag är ingen superfantast av true crime och ”deckare” på TV men har förstått att det är många unga som fascineras av poddar på tema kriminalitet och rättegångar osv. Varannan TV-serie handlar om tjuvar och poliser.

Nu förbereder det inte per automatik ungdomen av idag för det spontana perfekta brottet. Tyvärr så hamnar man i en så unik situation att när man tror sig lura polisen lite (gömma i skogen, ljuga lite, slänga mobil osv) så blir det per automatik igen då att ju fler aktiviteter och fixande så blir det fler möjligheter till ledtrådar och bevis.

Ojojoj,jag har lyssnat på så många poddar om seriemördare och mord och fan och hans moster men hade jag råkat ha ihjäl någon av ett misstag som ett "felslag" eller olycka så hade jag sketet ner mig,jag är ifs snart 40 men jag hade fått panik och suttit i ett hörn tror jag,hade inte klarat ett förhör länge tror jag
Citera
2022-11-11, 18:39
Medlem
Varför behandlas dessa två mördare som att de inte kan ha gjort det. Direkt så tas de lite i försvar om att inte dessa två kan göra detta hemska, varför inte det? Båda två verkar ju ha en skruv lös.
Citera
2022-11-11, 18:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Har svårt att tänka mig att JJ mamma skulle hjälpa till att städa bort ett mord.
Kan det ha varit en liten röd huyndai accent 1.5 som var den lilla röda ?

Varför? Känner du henne?
Citera
2022-11-11, 18:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Mängder …. Hela byn är skymd . Men utanför ladan , en liten bar som håller öppet tills folk typ går hem är det många bilar som står på natten. Var själv ute i Vetlanda i somras och det var folk ute på den puben långt efter den andra nattklubben stängde . Mycket konstigt folk .
Där är också en stor parkering, likaså utanför gamla netto, heter väl superspar eller något nu . Även Lidls parkering är öde på nätterna .
Finns massor av öde parkeringar i centrum.
Ok.
Och man hoppar in i random bil för att få skjuts hem?
Citera
2022-11-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Ja, jag fick känslan av att han var rädd att säga fel, och kändes som han tog sin granne i försvar. Grannen lät som hon kom från något annat land. De kanske håller varandra om ryggen. Plus att han säkert gillade att hon erbjudit hjälp att bära tunga saker. Sån människa håller man om ryggen typ. Skum granne!

Grannen som pratade länge och hans familj är från ett annat land. Dem är 3 syskon och bara pojkar . En av dem jobbar på nattklubben som dem var ute på. Vet inte vem av dem .
Tror det är den äldsta eller mittengrabben.

Men han över verkar va svensk.
Men känns som dem pratat ihop sig. Eller rättare sagt han under har flätat ihop sin historia med han bredvid som pratade först av alla.
Det märkliga med honom , Wilhelm alltså var att TT kusin och hennes pojkvän hade velat gå in i hans lägenhet för att titta . Även att dem är vänner. Gör man så om man känner nån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in