2022-11-11, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
En liiiten hake: Sonen befann sig i lägenheten med sin familj och kom således inte hem från jobbet.

Men kommer inte dom uppgifterna från grannen själv??????
Och även om det skulle vara så att han är hemma så kan ju grannen följt efter TT när hon lämnade JJ och MH
Citera
2022-11-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Ok. Var hittar jag den informationen?

Jo en av sönerna hade jobbat som ordningsvakt eller dörrvakt den natten.
Vet inte om det var han som körde JJ eller en annan av syskonen.
En av dem är också tidigare dömd och finns på lexbase.
Citera
2022-11-11, 16:59
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Med stor sannolikhet.

Mordet på TT kan ha varit planerat!

Ja, JJ och MH verkar ha rekat lämpliga platser i skogen redan 14/1-2021.
Vem som plåtade bilden på JJ och MH i skogen på Insta framgår inte.
Citera
2022-11-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att det är panik, grannen har redan varit framme och undrat. Morgonen närmar sig.

Någon kommer att sakna Tove snart, någon kanske kommer att undra var MH är?

Om MH skulle ha någon diagnos (NPD? stämde det?), då blir det svårt med både planering, stress och att hålla många bllar i luften samtidigt.

JJ verkar (?) som att klara av att var lite kallar, kan åka till Donken med grannen, snacka med kompisar, lägga ut annonser dagen efter, liten ridtur lite för nära fyndplatsen... Hon kanske håller i hela planeringen?

Vidden av hur dålig deras damage control har varit är inte känt än men med tanke på ålder, mognad, nykterhetsgrad och annat så bör det ramla indicier över dem.

Jag är ingen superfantast av true crime och ”deckare” på TV men har förstått att det är många unga som fascineras av poddar på tema kriminalitet och rättegångar osv. Varannan TV-serie handlar om tjuvar och poliser.

Nu förbereder det inte per automatik ungdomen av idag för det spontana perfekta brottet. Tyvärr så hamnar man i en så unik situation att när man tror sig lura polisen lite (gömma i skogen, ljuga lite, slänga mobil osv) så blir det per automatik igen då att ju fler aktiviteter och fixande så blir det fler möjligheter till ledtrådar och bevis.
Citera
2022-11-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Ja, JJ och MH verkar ha rekat lämpliga platser i skogen redan 14/1-2021.
Vem som plåtade bilden på JJ och MH i skogen på Insta framgår inte.

De kanske hade en självutlösare . Som tar kort efter ett ex antal sekunder .
De kan ha ställt mobilen på något
Citera
2022-11-11, 17:04
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jo en av sönerna hade jobbat som ordningsvakt eller dörrvakt den natten.
Vet inte om det var han som körde JJ eller en annan av syskonen.
En av dem är också tidigare dömd och finns på lexbase.

Vad jag förstår är det grannen mitt emot som är ordningsvakt. Det är grannen under som körde JJ till donken.
VEM är tidigare dömd och finns på lexbase?
Citera
2022-11-11, 17:11
Medlem
zugfahrers avatar
Enligt "lösa rykten" och inte för att skapa nya trådsanningar. Men om man tar det till tjejer i samma ålder som sportar i samma föreningar, så går det rykten att nr 1 - när MH slutade med handbollen gick allt utför. Nr 2 - Det finns ett ex som har sammankoppling mellan TT och JJ. Man får höra mycket när man befinner sig i Småland.
Citera
2022-11-11, 17:12
Medlem
Citat:
Vad jag förstår är det grannen mitt emot som är ordningsvakt. Det är grannen under som körde JJ till donken.
VEM är tidigare dömd och finns på lexbase?

Ordningsvakten är en mycket äldre man i huset, i 60-årsåldern. Tror han bor på bottenvåningen. Sonen som är dömd bor på annan adress.
Citera
2022-11-11, 17:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Men kommer inte dom uppgifterna från grannen själv??????
Njao, det gör det nog. Nu blir jag osäker om det är bekräftat.
Då skulle pappan och resten av familjen också ljuga om sonens förehavanden. Om polisen fått nys om att han kom hem från arbetet i samma veva hade de garanterat granskat honom i sömmarna.
Citera
2022-11-11, 17:14
Medlem
En undran ….
Har det kommit fram vem denna ”Anna” är som pratade i AB i den artikel som sen togs bort?
Ska ha varit en äldre vän till JJ som var enligt tidningen 38?
Hon var bland de första som uttalade sig i tidningen.
Hon och JJ skulle på kryssning när JJ fyller år & hon skulle även varit med ut om hon inte jobbade. Vem vet ens om hon jobbade den kvällen? Var hon med & isåfall var det ett sätt att få ett alibi att säga till tidningen att hon jobbade.
Vilka var på förfest hos JJ på kvällen innan utestället? Nån skriver att de som var på förfesten hos JJ tycker hela situationen är konstig?
Citera
2022-11-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Njao, det gör det nog. Nu blir jag osäker om det är bekräftat.
Då skulle pappan och resten av familjen också ljuga om sonens förehavanden. Om polisen fått nys om att han kom hem från arbetet i samma veva hade de garanterat granskat honom i sömmarna.

Är också helt säker på att han kom hem. Ska kolla i tråden långt tillbaka och även lyssna på podd och kolla artiklar på AB.
Eller så var det grannen bredvid som kommit hem. Nån av dem var det iaf
Citera
2022-11-11, 17:18
Medlem
Vetlanda-Posten har en intervju med de som äger marken där Tove hittades. Ingen särskild information om fallet, mer än att de säger att även Missing People hade varit där ett par gånger och sökt.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-11/tove-hittades-avliden-i-deras-skog--nu-berattar-de-om-kaotiska-dygnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in