2022-11-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
Håller helt med det är mycket som inte stämmer här. Tror att upplösningen kan vara något helt annat än vad vi ser nu.

Kanske kan tipsa polisen om den här mannen, han är säkert inte hörd
Citera
2022-11-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Med stor sannolikhet.

Mordet på TT kan ha varit planerat!

Hoppas dom åker dit så får dom de kul på insidan
Citera
2022-11-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Åh, såklart, vi har alltid snackat om AW gällande svartsjukedrama men nu faller bitarna mer på plats.

- Våren 2021 verkar det bli en konflikt mellan T och J (baserat detta på hon ”gillar” inlägg M lägger upp på M & J i Jan-21 men hon gillar inget under sommaren 21)
- J blir så förbannad under april-21 att hon (enl rykten) eldar på sitt ex dörr.

- T och hennes pojkvän AW varit tillsammans i 1,5 år enligt media. Så sommaren-21.

Detta ex som J var förbannad på är ”killen i bakgrunden” i deras konflikt, enligt mig. Kanske T var tillsammans med honom, under våren 21, efter det tog slut mellan han och J? Jag tror fortfarande på det måste varit något som är som ”typiskt i de fall kvinnor mördar” och enligt forskning är det nästan alltid en kille i bakgrunden, som skapar någon form av svartsjuka.

Ja TT ska enligt mina källor som känner TT varit ihop med samma kille som JJ haft innan.
Kanske inte är AW utan den hon hade innan honom då?
Citera
2022-11-11, 18:16
Medlem
thevowwws avatar
”Fjortisbråk” kan ju röra sig om expojkvän, etc. För isåfall är det verkligen ett fjortisbråk i förhållande till att mörda någon.

Antagligen svartsjuka som är motivet, från JJs håll. JJ verkar ha ett register av känslomässiga utbrott (mordbranden på exet osv).

Sedan att hon kan fortsätta neka, ljuga, bete sig iskallt och empatilöst, osv osv osv baserat på den ”bilden” man fått av henne från tråden så är hon en självklar gärningsman. MH är toffeln som gör allt för JJ och antagligen hade hon inget val då hon ändå befann sig på samma plats tillsammans med JJ.
Citera
2022-11-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Detta får jag inte ihop med föregående information från annan som menade på det lät som ett annat ex. Men kan ju vara att JJ ville ”ge igen” så när hon märkte T fick ny pojkvän, började hon flirta med honom.

Kan ha varit den tidigare pojkvännen som min bekant menade . Han sa bara att JJ har varit ihop med hennes kille tidigare, så jag tolkade det som denna hon har nu & det lät så på personen jag pratade med. Men han kan ju också ha missuppfattat. Kan ha menats att dem delat ett ex tidigare.
Citera
2022-11-11, 18:19
Medlem
OK70s avatar
Enligt forskaren i länken så är det väldigt okvinnligt att förflytta offret, kan JJ:s far hjälpt till? Så tänker jag i alla fall. https://www.youtube.com/watch?v=wKTrJEO2cWE
Citera
2022-11-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend

Den killen som har varit chaufför den kvällen och har en liten röd bil är benja*in
Är det någon som kan bekräfta att han var ute den kvällen och var chaufför?
Citera
2022-11-11, 18:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Helt rätt av Dig. Syftet med en teori är att alla andra ska kunna slå hål på den. Om inte,ja då får vi tänka ett varv till. Så fortsätt granska min teori så får vi se var vi landar.
En liten undring:
Är det så i en liten håla att man utan betänkligheter tackar "ja" till skjuts av random tjomme?
Jag har inte kollat kartan, men finns det någon halvskymd parkering mitt i byn denna korta sträckan?
Citera
2022-11-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend

Rättar mig själv . Han bor i holsby med sin familj. Har en röd hynduai accent 1.5
Sägs ha varit chaufför den kvällen, varit på utestället och även på mcd senare
Citera
2022-11-11, 18:27
Medlem
Smilla77s avatar
Det är bara lite konstigt att det inte kommit fram mer här i tråden .
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag fick höra av en bekant som var vän till TTs förälder att TTs kille har varit tillsammans med JJ innan tt och han blev ihop .
Alltså inte den kille som hon sägs ha tänt på dörren hos.
Fler har sagt att pojkvännen till tt och JJ skulle ha haft en historia ihop.
Vänner till JJ borde kunna intyga om det.i Lilla Vetlanda vet alla allt om alla .
Citera
2022-11-11, 18:30
Medlem
OK70s avatar
Såg en dokumentär om ett känt fall i USA en gång där 2 bästisar mördade den tredje bästisen och i deras fall fanns det inte ens misstankar om gärningstjejerna, därför umgicks de mycket med offrets familj och låtsades trösta för att ha koll på nyheter från polisen. Till slut hamnade en av dem på en psyk-avdelning där hon mådde så dåligt så hon kunde inte längre hålla hemligheten och då berättade allt för läkaren. De hade tagit med henne till skogen där de hade knivhuggit 30 eller 50 gånger och sedan kallblodigt bara gått därifrån och dagen efter tröstade de offrets familj som om ingenting hänt.
Citera
2022-11-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Människor man känner väl märker man rätt snabbt på om nåt är fel. Avvikande beteende.
Lite för långa och detaljerade utläggningar på vissa temata och undvikande av andra.
Som att man måste gasa på i en lite för hög växel. Och när sånt är uttalat så dyker nyheten upp att personen som pratat om kvällen och ffwd nåt halvt dygn så sitter samma person man förfestat med i finkan. Och sista man hörde var nån utläggning om TT.

Som i vanliga fallet hade varit naturligt att berätta om eftersom det blev en liten milstolpe i relationen i o m ”sams”.
Men lojala vänner/väninnor har nog behövt redogöra för samtal och sms kring tema TT som de själva tycker är märkliga på små och stora sätt.
Vem? Vilket fall denne Stefan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in