2022-11-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Jag förstår inte alla områden med kartor o kryss flygbilder,vad är kolväten Mariestad
Kovägen
Citera
2022-11-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Skickade pm till vem då, fattar nada?
Han skrev på PM på flashback kunde inte skicka bilder där skrev på messanger där kunde han skicka bilder.
Citera
2022-11-11, 16:24
Medlem
Citat:
Kovägen
Det kan vara kohagen där själva brottet högst troligen skedde.
Citera
2022-11-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Det kan vara kohagen där själva brottet högst troligen skedde.
Vart går kovägen
Citera
2022-11-11, 16:37
Medlem
Citat:
Vart går kovägen
Kovägen finns mig veterligen inte i Mariestad. Kohagen ligger mellan Ekuddenvägen och Helenas bostadsområde. Där går stigen där överfallet troligen skedde och Helenas skor hittades. Hoppas det här hjälper.
Citera
2022-11-11, 16:59
Medlem
Citat:
Kovägen finns mig veterligen inte i Mariestad. Kohagen ligger mellan Ekuddenvägen och Helenas bostadsområde. Där går stigen där överfallet troligen skedde och Helenas skor hittades. Hoppas det här hjälper.
Ja ska kolla med KF jag har ingen användning för det här kan det hjälpa så får gärna nån I tråden som är seriös läsa det här,ett problem hur skickar man det och till vem.
Citera
2022-11-11, 17:05
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ja ska kolla med KF jag har ingen användning för det här kan det hjälpa så får gärna nån I tråden som är seriös läsa det här,ett problem hur skickar man det och till vem.

Ladda upp det du har på https://imgbb.com/ och skicka länken med PM eller lägg ut länken i tråden
Citera
2022-11-11, 17:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Framkommer det i boken att väninnan åkte just från sitt eget hem till fam. A? Jag bara tänkte att annars har hon ju kunnat ha tagit en taxi från en fest som låg en bra bit bort eller någon restaurang t ex., hem till Anderssons. Sedan kan hon ha gått hem, om hon bodde mer centralt och det inte var så långt från Hällristningavägen.

Om väninnan gick från fam. A:s hus strax efter det att Helena ska ha ringt hem, så kan hon ha gjort det innan "killarna" på H-vägen kom dit. Eller också, om hon gick senare, så kan hon ha gått cykelbanan söderut. Då är det inte säkert att "killarna" såg henne. På ajnoshorts (?) bild ser man en person gå på cykelbanan och som knappt syns från H-vägen 6. Jag var tvungen att förstora bilden för att se denna person.

Kan det ha varit BW's ex som åkte hem till UA efter att hon och BW bråkat på festen i Radbyn?

HA ringde hem vid 01.30 och fick då veta att BW's ex var där.

När HA sen träffar på BW utanför stadt vid stängning berättar hon att hans ex är med UA på Hällristningsvägen.

BW erbjuder HA skjuts hem, han kan området som sin egen ficka. BW har kört på cykelvägen flera gånger tidigare och man åker därför från stan direkt till lekplatsen. Bilen observeras av killarna på Hällristningsvägen när den passerar inne på cykelvägen.

Man sitter bilen och pratar en stund. BW är på dåligt humör och onykter. Situationen spårar snabbt ur, HA vill hem men BW vill något annat. När bilen lämnar lekplatsen 15-20 min senare är HA död eller medvetslös. Bilen observeras på nytt av killarna på HRV.

GW brukar ofta påtala att man inte ska krångla till det i onödan

Lösningen är kanske enklare än man tror?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-11 kl. 17:32.
Citera
2022-11-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Kan det ha varit BW's ex som åkte hem till UA efter att hon och BW bråkat på festen i Radbyn?

När HA sen träffar på BW utanför stadt vid stängning berättar hon att hans ex är med UA på Hällristningsvägen.

BW erbjuder HA skjuts hem, han kan området som sin egen ficka. BW har kört på cykelvägen flera gånger tidigare och man åker därför från stan direkt till lekplatsen. Bilen observeras av killarna på Hällristningsvägen när den passerar inne på cykelvägen.

Man sitter bilen och pratar en stund. BW är på dåligt humör och onykter. Situationen spårar snabbt ur, HA vill hem men BW vill något annat. När bilen lämnar lekplatsen 15-20 min senare är HA död eller medvetslös. Bilen observeras på nytt av killarna på HRV.
Det är inte omöjligt. Var BWs ex bra vän till både UA o HA? Bodde hon i stan vid tiden för brottet?
Jag tror att själva brottet har gått till på ett betydligt snabbare sätt. Och nämligen att bråk uppstår redan i bilen. HA ber att bli avsläppt vid början på stigen på Ekuddenvägen. GM lackar ur, springer efter och dråpet sker en bit in på stigen. Sedan bär GM kroppen till lekplatsen och går sedan stigen tillbaka för att hämta bilen och köra runt över cykelbanan och lasta in kroppen. Det som stör är att bilen i detta scenario har stått på Ekuddenvägen i 10 minuter utan att någon uppmärksammat det. Det kan vara därför LGWP är så säker på två GM. Då har GM nr 2 under tiden vänt bilen såsom Hanna beskriver och kört runt och sedan hjälpt till med kroppen.
Citera
2022-11-11, 17:27
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

GW brukar ofta påtala att man inte ska krångla till det i onödan

Den gemensamma vännen hade väl blivit osams med sin pojkvän, men "ex" kanske fallit bort under åren?
Citera
2022-11-11, 17:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det är inte omöjligt. Var BWs ex bra vän till både UA o HA? Bodde hon i stan vid tiden för brottet?

Det tror jag med tanke på hur nära BW stod både UA och HA.

Citat:
Jag tror att själva brottet har gått till på ett betydligt snabbare sätt. Och nämligen att bråk uppstår redan i bilen. HA ber att bli avsläppt vid början på stigen på Ekuddenvägen. GM lackar ur, springer efter och dråpet sker en bit in på stigen. Sedan bär GM kroppen till lekplatsen och går sedan stigen tillbaka för att hämta bilen och köra runt över cykelbanan och lasta in kroppen. Det som stör är att bilen i detta scenario har stått på Ekuddenvägen i 10 minuter utan att någon uppmärksammat det. Det kan vara därför LGWP är så säker på två GM. Då har GM nr 2 under tiden vänt bilen såsom Hanna beskriver och kört runt och sedan hjälpt till med kroppen.

Jag tror du krånglar till det för mycket.
Om det var BW som skjutsade HA så åkte man med största sannolikhet direkt till lekplatsen "som dom brukade göra".

BW hade koll, han hade tillgång till båt och var även jägare. Han kan vara ensam GM.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-11 kl. 17:50.
Citera
2022-11-11, 17:59
Medlem
Citat:
Det tror jag med tanke på hur nära BW stod både UA och HA.

Jag tror du krånglar till det för mycket.
Om det var BW som skjutsade HA så åkte man med största sannolikhet direkt till lekplatsen "som dom brukade göra".
Brukade de göra det? Intressant för Då tar GM alltså inte en medveten överdrivet stor risk första gången har kör in på cykelvägen. Då har nämligen inget brott skett ännu. Jag vet inte riktigt om det här motsvarar spårbilden (skorna mm). Och brottsplatsen är då så gräsligt nära HAs hem. Skulle ingen ha hört/sett något? Tänker du att det startar med en våldtäkt där legan hittades? Hoppas du kan förklara närmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in